18.4 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAnchetat că a executat silit un drum naţional

Anchetat că a executat silit un drum naţional

Autorităţile din Mehedinţi şi Dolj au intrat în alertă maximă după ce patronul unei firme din Mehedinţi a demontat duminică parapetul de pe marginea DN 56A, supărat că nu şi-a primit banii de la firma care a modernizat drumul.

Cei şapte zilieri şi patronul firmei Dorian Trading din Bihor, care au demontat duminică parapetul de pe marginea DN 56A, riscă închisoare între şase luni şi doi ani pentru sustragere de materiale de siguranţă de pe un drum naţional. Cu toate că încă nu l-a găsit pe patron şi nici elementele de la parapet, poliţia din Mehedinţi a început ancheta.
„Am efectuat cercetări şi i-am identificat pe cei şapte zilieri care au fost plătiţi să dezasam-bleze elementele de siguranţă ale parapetului de pe DN 56 A. I-am audiat pe toţi şapte, aflând că au fost plătiţi de patronul din Bihor să desfacă parapetul şi să-l încarce într-un tir. Fapta de sustragere a materialelor şi elementelor de siguranţă este pedepsită prin lege cu închisoare de la şase luni la doi ani. Audierile vor continua pentru a afla dacă vor răspunde şi zilierii sau numai patronul care i-a plătit“, a declarat Nicolae Lohon, purtător de cuvânt al IPJ Mehedinţi. Prefectul judeţului, Ion Mîţu, a cerut ajutorul instituţiilor statului pentru rezolvarea problemei.
„Este de nedescris ce s-a întâmplat pe acest drum naţional în judeţul Mehedinţi. Cer urgent să se implice poliţia, administraţia de stat, Drumurile Naţionale, în aflarea şi rezolvarea acestui caz, întrucât pentru mine prioritatea zero este siguranţa cetăţeanului, iar pe acest sector de drum unde nu mai este parapet participanţii la trafic sunt în pericol“, a declarat prefectul judeţului Mehedinţi.

Patronul Dorian: Dacă îmi dau banii, montez parapetul la loc

În timp ce în Mehedinţi autorităţile sunt puse pe jar din cauza dispariţiei parapetului, de la Bihor administratorul firmei Dorian Trading spune că el nu este hoţ, iar dacă îşi va primi banii, pe cheltuiala lui va monta înapoi parapetul. „Pe cheltuiala mea voi suporta amplasarea din nou a parapetului de protecţie de pe DN 56 A, doar cu condiţia să-mi primesc cei 400.000 de lei, pentru care eu am muncit cu angajaţii firmei Dorian Trading şi am amplasat balustradele pe sectorul de drum Izimşa-Calafat. Nu înţeleg de ce toţi mă caută ca pe un mare hoţ, când, de fapt, în contractul meu încheiat cu firma Mochlos din Grecia este stipulat într-o clauză că, dacă nu îmi voi primi banii, pot să ridic parapetul pe care l-am amplasat, fiind marfa mea. Chiar dacă voi fi cercetat penal, eu voi răspunde în faţa legii, dar nu vreau ca firma pe care o conduc să dea faliment din cauză că unii nu îşi respectă contractele“, a declarat Petru Bradea, administratorul firmei Dorian Trading.

DRDP Craiova: Le facem plângere penală

Lipsa parapetului i-a alertat şi pe oficialii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova.
„Nu am mai auzit să se întâmple aşa ceva pe un drum naţional. Din cauza lipsei acelui parapet se pot întâmpla accidente. Am trimis azi (luni-n.r.) o comisie la faţa locului să verifice situaţia, iar mâine (marţi – n.r.) vom face plângere penală împotriva patronului firmei care a demontat parapetul“, a declarat directorul DRDP Craiova, Ştefan Stoica. Acesta a precizat că situaţia este cu atât mai gravă cu cât este vorba despre un drum care străbate două judeţe, Mehedinţi şi Dolj.
„Este o problemă litigioasă între două firme. Dacă punea asfalt, ce făcea, venea şi îl lua înapoi? Trebuia să-şi ia garanţii, bilete la ordin, ceva prin care să-şi recupereze banii, dar nu pe această cale“, a spus Stoica.
Societatea greacă Mochlos Grecia, sucursala România, pe care patronul firmei Dorian Trading o acuză că nu i-a dat banii, este, de fapt, o firmă care funcţionează într-un apartament din Bucureşti, dar care a primit 33 de milioane de euro de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru modernizarea unei porţiuni din DN 56A. Este vorba despre 45 de kilometri de drum pe sectorul Maglavit spre Bucura, potrivit directorului DRDP Craiova. Cele 33 de milioane de euro provin dintr-un împrumut pe care statul român l-a făcut la Banca Europeană pentru Investiţii. Modernizarea DN 56A a început în mai 2006, iar lucrarea a fost recepţionată în noiembrie anul trecut. Dorian Trading nu este singura firmă care cere bani grecilor. SC Mochlos Grecia SA este în insolvenţă după ce mai multe societăţi din ţară au reclamat la Tribunalul Bucureşti faptul că nu şi-au primit banii. Procesele au început chiar din primul an în care a demarat modernizarea drumului.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII