12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLuni, ultima zi pentru depunerea declaraţiilor pe 2009

Luni, ultima zi pentru depunerea declaraţiilor pe 2009

Companiile româneşti sau subsidiarele celor din străinătate care nu şi-au definitivat situaţia financiară anuală până pe 25 februarie sunt aşteptate la Fisc până pe 26 aprilie.
Companiile din România şi băncile au termen până luni, 26 aprilie, pentru depunerea declaraţiilor anuale de impozit pe profit şi pentru plata sumei aferente. Data-limită este 25 aprilie, însă, deoarece în 2010 această zi este duminică, termenul s-a extins cu o zi, până luni. Astfel, sunt aşteptate declaraţiile fiscale ale băncilor comerciale, companiilor româneşti şi străine şi ale organizaţiilor nonprofit. În plus, trebuie să depună această declaraţie şi contribuabilii care obţin cea mai mare parte a veniturilor din cultura cerealelor şi a plantelor tehnice, pomicultură şi viticultură. Nu trebuie să depună la Fisc formularul 101 firmele care şi-au definitivat închiderea exerciţiului financiar 2009 până pe 25 februarie 2010.
Contribuabilii care nu au definitivat până la data de 25 februarie închiderea exerciţiului financiar anterior trebuie să plătească o sumă egală cu impozitul calculat şi evidenţiat pentru trimestrul trei al anului 2009, urmând ca plata finală a impozitului pe profit pentru anul fiscal să se efectueze până la 26 aprilie. Pentru a clarifica la cât se ridică birul pe care îl vor plăti firmele, acestea trebuie să compare impozitul pe profit datorat la sfârşitul anului fiscal cu impozitul minim anual, fiind obligate să achite suma cea mai mare.  Mai multe detalii în privinţa completării declaraţiei anuale puteţi găsi chiar pe pagina de start a site-ului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), www.anaf.ro. La rubrica „Noutăţi” puteţi deschide documentul „Completarea declaraţiei anuale de impozit pe profit (101)”.  După ce este completat, formularul 101 poate fi depus fie personal, pe suport de hârtie sau electronic, de reprezentantul societăţii, la administraţia financiară de care aparţine contribuabilul fie pe internet, pe pagina ANAF.
Pentru a depune declaraţia on-line, contabilul are nevoie de un certificat digital. Contra unei sume de aproximativ 60 de euro, solicitantul va primi de la una dintre cele trei companii acreditate de stat, un dispozitiv asemănător unui memory stick cu ajutorul căruia va avea asigurat timp de un an dreptul de a emite semnături electronice. După un an, va trebui să mai scoată din buzunar încă 30 de euro pentru prelungirea valabilităţii semnăturii. Documentul nu trebuie vizat în mod obligatoriu de un consultant fiscal. Deşi legea cere acest lucru, nu prevede şi o sancţiune pentru cazurile când firmele nu depun documentele cu parafa şi semnătura unui consultant.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS