Batjocură de drum pe bani publici

Autori


Zece ani, peste 17 milioane de lei şi e neterminat. Faimosul Drum Judeţean Filiaşi – Melineşti a fost recepţionat anul trecut, dar deja are nevoie de reparaţii masive. E atât de bun încât, pe alocuri, seamănă cu un drum de tractoare.

15 kilometri de asfalt peste măsură de preţios, peste dealuri, fac legătura între Filiaşi – trecând prin Bodăieştii de Sus şi Bodăieştii de Jos – şi localitatea Melineşti. Primii dintre aceştia sunt un coşmar. Drumul, ce poate fi descris mai exact drept nişte coclauri petecite din loc în loc cu asfalt, trece pe lângă groapa de gunoi a Filiaşului. Deoarece este responsabilă de acest segment de peste un kilometru lungime, municipalitatea a luat măsuri. A astupat gropile cu nisip. Ca şofer, după ce scapi cu maşina cât de cât întreagă, în continuare ai parte de un rulaj decent, de ce să nu o recunoaştem, care îţi permite să admiri frumuseţile pădurii din apropiere, aerul curat… şi gunoaiele de la marginea drumului. Resturi menajere şi deşeuri de construcţii aruncate unde a fost mai la îndemână. Decenţa drumului, ca şi cea a administraţiilor publice sau constructorilor, ţine puţin. La 500 de metri de Bodăieşti se iveşte prăpastia. Ne-ar fi plăcut să spunem că am folosit exprimarea aceasta în glumă, dar drumul arată efectiv ca după bombardament, după cum se poate observa din fotografii şi din filmuleţele publicate pe pagina de internet a GdS. Numai un drum de tractoare poate fi la fel de prost precum DJ 605 în această zonă, căci nu are nimic în comun cu vreun alt drum judeţean dintr-o ţară cu pretenţii de membră a Uniunii Europene.

„Ăsta e cel mai prăpădit drum. Da, e şoseaua principală de la Filiaşi la Melineşti şi cam de anul trecut e cum îl vedeţi acum. Ce să îi facem noi? De anul trecut nu s-a mai mişcat nimic. Vreo trei-patru firme s-au perindat pe aici. Una a venit şi l-a făcut, alta l-a fărâmat, alta a venit şi a reparat ce a stricat cealaltă şi tot aşa. Ce să ne spună primarul, că nu ştim nici măcar cine l-a negociat?! Acum s-au complicat pe partea cealaltă, pe Hoaba, au făcut acolo atâţia kilometri, dar la ăsta nu se uită“, a povestit Dumitru Ionescu, un sătean în vârstă din Bodăieşti, pe un ton de „nu e grav, se poate şi mai rău“.


Atenţie, se circulă pe milioane!

Dacă Drumul Judeţean Filiaşi – Melineşti nu este încă în istorie, poate că ar trebui să intre. A fost început în 1999, a costat cât bulevardele Titulescu şi Severinului din Craiova la un loc, a fost recepţionat în 2009 şi ar mai fi de făcut lucrări şi acum. Cazul „DJ 605 – file de poveste“ a fost relatat pe larg în presă de-a lungul timpului. O firmă specializată din Bucureşti, SC Betarmex SRL, a fost angajată pentru a face o expertiză tehnică a acestui drum, iar concluziile acesteia ar fi trebuit să curme discuţiile generate de deconturile uriaşe şi de „divergenţele de opinie“ între drumarii care ar fi trebuit să facă lucrările şi să le termine în doi ani, la un preţ de 2,7 milioane. În urmă cu câteva luni, pe 20 octombrie 2009 mai exact, o comisie tehnică din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Dolj a încheiat un proces-verbal la terminarea lucrărilor de reabilitare pentru recepţia drumului. Cu obiecţiuni. S-a constatat că mai sunt de făcut şanţuri pereate pe toată lungimea drumului, de reparat şi completat cu asfalt anumite zone, de realizat timpane şi camere de cădere la patru podeţe tubulare ce se găsesc de-a lungului faimosului drum şi de ridicat parapeţi direcţionali. „Comisia a decis recepţia cu obiecţiuni, dar primul şi ultimul punct din lista aceasta sunt condiţionate de resurse băneşti din partea noastră“, a declarat vicepreşedintele tehnic al CJ Dolj, Cristinel Iovan.

Bun drum…, dar prost!

În ceea ce priveşte celelalte două obiecţiuni formulate, Iovan a explicat că în urmă cu o săptămână a avut loc o întâlnire cu reprezentanţii firmei SC Atlas, care a câştigat licitaţia pentru lucrări în 1999, iar aceştia au promis că fac lucrările de care mai este nevoie pe cheltuiala lor. Lucrările nu s-au efectuat încă din cauza iernii. „Li s-au acordat 90 de zile la încheierea acelui proces-verbal, dar au dat vina pe vreme. CJ Dolj nu a dat până acum nici un leu înapoi din banii de garanţie, 800.000 de lei“, a mai spus Iovan. Expertiza tehnică a arătat că, după cei zece ani de lucrări şi 17,4 milioane de lei investiţi, starea drumului este mediocră în proporţie de 60%, 20% din cei 15 kilometri sunt în stare rea şi doar 30% în stare bună. Pe anumite sectoare, durata de exploatare a structurii rutiere este depăşită şi, din cauza lipsei lucrărilor de captare şi evacuare a apelor pluviale, îmbrăcămintea asfaltică este degradată. Expertiza întocmită de firma Betarmex SRL din Bucureşti, contra unei sume de 291.550 de lei, a mai arătat la capitolul „capacitate portantă“ că drumul nu mai poate rezista sarcinilor produse de traficul actual, cu atât mai puţin celui din viitor.



Comenteaza acum

29 Comentarii

  1. Udrea said:

    ops credeam ca cocos are asfalt mai bun…speram macar 2 ani sa tina

  2. ooooooooo said:

    traiasca nea nelu prioteasa si gasca lui!…de hoti!

  3. Dan Rotariu said:

    Capitalism=FRAUDA=IN EFICIENTA=Saracie popor=Bogatie pentru bogati. Daca ar fi circulat un bogat pe drumul acesta nu ar fi aratat asa!

  4. moi said:

    Stati sa vedeti drumul de la Ghercesti.Casa bunicilor e in satul Ungureni-comuna Ghercesti. Consiliu Judetean a asfaltat un pic acolo – mai mult prin Ghercesti. Ba s-au si pozat in fata drumului la intrarea in Ghercesti. Numa’ ca Ghercestiul are vreo 5 sate.si eu ca sa ajung in din Ghercesti in satul Ungureni am o portiune de 2km buni si alti 4km pe care il parcurg in vreo 20 de minute cu masina. Bucata aia nu au putut sa o asfalteze. si innebunesti pana o traversezi. Culmea e ca in zona au si o sursa de captare de gaze si nici macar drumul pana la platforma respectiva nu e facut. vai de noi!!!

  5. filo said:

    Atentie soferi! Pe str. Petre Carp, Craiova, drum cu denivelari. In cateva zile, o portiune din strada se va transforma intr-un crater urias

  6. Nu cumpara aditiv pt. bitum said:

    Am aflat cauza pe cand eram si eu un tanar jurnalist, idealist.. Bitumul trebuie aditivat cu un produs de import, singurul capabil sa confere asfaltului rezistenta si elasticitatea necesare la intemperiile specifice tarii noastre. Pt. ca e prea scump, se foloseste aditiv romanesc, necorespunzator, desi e certificat. Ca sa va dau un ex., pe soseaua Craiova Filiasi nu au aparut gropi, ca a fost folosit aditiv de import. Sa vedeti pe Filiasi – Turceni – Rovinari ce va fi… Acolo, desi au pus aditiv, au asfaltat direct pe pietris tasat. E un fel de sabotaj, ca sa nu vina investitori. Oligarhia nu vrea concurenta.

  7. Dan Rotariu said:

    Florica … iar dai informatii luate din interviuri de la maistri. Daca s-ar resăecta tehnologia deata de proiectant … decopertare la adancimea stabilita de proiectant a stratului de pamant agricol (asigura stabilitate mare in timp si o fundare corecta), apoi aducerea a ceea ce prevede proiectul ca tip de piatra pentru fundarea drumului, apoi respectarea proiectului privind numarul de treceri pentru compactare a fundatiei drumului (calitatea pietrei si a compactarii duce la o fundare corecta si implicit la prelungirea duratei de viata a drumului care ramane drept in lungul axei sale pana apare senzatia de valurire simtita cand mergi cu masina pe “valuri”). Nu trebuie neglijata taluzarea si efectuarea corecta a santurilor laterale care preiau apa, executarea corecta a inclinatiei drumului in alinament cand mijlocul e mai sus cu cativa centrimetri decat masrginile pentru scurgerea rapida a apei de ploaie sau topirea zapezii. Abia apoi putem vorbi de calitatea asfaltului in care nu se baga nu doar un aditiv ci se introduc plastomeri si elastomeri, functie de temperaturile si utilitatea drumurilor. Aditivii romanesti nu sunt deasemenea ieftini si introdusi in cantitate injumatatita nu vor aduce la standardul corect de calitate asfaltul. Deci e eronat sa spunem prostii ca aditivii romanest nu sunt buni, sunt la fel de buni, daca nu chiar mai buni decat ceilalti din import, insa daca nu sunt folositi in cantitatile necesare … e firesc asfaltul sa iasa prost. Mai mult numarul de treceri prevazut in proiect a compactorului peste straturile proaspat turnate de asfalt este mai mult decat important, (asta se vede cu ochiul liber cand piatra nu e intrata bine in bitum) inseamna ca s-a compactat in dorul lelii. Nu sunt de neglijat alte aspecte ale tehnologiei precum temperatura la momentul punerii in opera, montarea bordurilor, la marginea asfaltului … borduri care nu mai exista de pe vremea impuscatului, etc. Nu va mirati in capitalism unde sunt banii dv. pe care-i dati impozitelor pentru ca acesti bani sunt in buzunarele patronilor, aceste lacuste flamande, firmelor de asfaltare care vedeti cum arunca cu sutele de mii de euro celor pe care i-ati votat: adica in buzunarele capitalistilor din partidul unic PSD=PDL=PNL!

  8. GICĂ said:

    -fac un apel către preşedintele Consiliului Judeţean Dolj Dl.PREOTEASA ION,deoarece primarul comunei MURGAŞI NEDELEA CONSTANTIN a încasat o sumă de mii de EURO nerambursabili de la Uniunea Europeană prin Consiliul Judeţean Dolj în anul 2006 ,pentru a ASFALTA Drumul Judeţean 643 A , BALOTA DE JOS ( Cioroieni )–VELEŞTI . Din ce motive nici pînă în prezent acest drum este neasfaltat şi GROPILE pe el sînt adînci ,inclusiv una lîngă alta ??? Dacă acest primar nu a făcut această ASFALTARE pînă în prezent ,de unde a avut bani să îşi construiască în localitatea BUŞTENI ,com.MURGAŞI : – 1 vilă pentru el personal . – 1 vilă pentru fiul lui . – 1 casă de Rugăciuni a POCĂIŢILOR . – 1 livadă de pruni cumpărată de la fosta FERMĂ A IAS GOIEŞTI .Toate aceste construcţii le-a ridicat în livada de pruni unde a devenit proprietar cu BANII POPULAŢIEI pentru ASFALTARE .

  9. leo said:

    saveniti sa vedeti soseaua segarcea-cirna cum este,vai de mama ei,caci se lauda presedintele C.J ca oface si nu a mai facuto RUSINEEEEE!!!!!!

  10. unul satul de jigodii said:

    ia uite si la astia? pai lasa domle, ca miliardele alea nerambursabile primite din Occident sint puse bine la banci tot in Occident! dar sint trecute pe nume de jigodii! a la Rumanika! mama voastra de rumanaci jigoditi! asa de scirba mi-e de Rumanika asta, incit nici cu bomba atomica nu se poate rdia de pe gogoloiul asta!

  11. ac said:

    vinovat este cel ce a semnat cand a luat in primire acel drum daca il poti numii asa… pt ca eu daca era acolo nu semnam ca ala este drum facut.. nu se poate asa ceva.. suntem in 2010 si inca ne fura ep fata

  12. criss said:

    daca nu vedeam masinile ,credeam ca-i vreun drum de prin nordul indiei sau pakistan..

  13. jampinel said:

    pai cica acolo este, criss, iexakt! nu e nici-o diferenta intre jerpeliturile alea musulmane pakistaneze indiene sau turcalicesti si intre Rumanika!

  14. Dan Rotariu said:

    jampine, maimukica, unul satul sau cum te mai numesti … nu imntelg ce ai tu cu cele 16 milioane de romani care mia traiesc in Romania? ce vina au ei ca sunt furati? Chiar crezi ca macar un leu ajunge din ceea ce fura astia la cele 16 milioane de romani? Si atunci ce ai cu bietii oameni care numia ei stiu cu ce eforturi fac fata sa-si creasca copiii. Stii de ex ca peste 75% dintre angajatii romani fac ore suplimentare? A te ratoi la oamenii obiditi, care muncesc din greu in folosul patronilor, a-i acuza pe ei de hotia patronilor, in buzunarele carora ajung acele fonduri nerambursabile de care faci vorbire e o IMENSA eroare.

  15. gheo said:

    astea sunt drumuri judetene,dar sa vedeti cum arata drumul national DN6B craiova-melinesti-st oina-hurezAni.halal drum national,cred ca si in irak sunt drumuri mai bune.va invit stimati ziaristi sa faceti o plimbare pe acest drum si sa realizati un reportaj.

  16. ROMÂNUL said:

    MINISTRU LA DRUMURI ESTE UNUL BERCOVICI (BERCEANU) ADICĂ JIDANU,CE NU VĂ CONVINE ROMÂNI ?

  17. de ionica said:

    cum sa tina asfaltu daca caminof lua balastru de la capu dealului si nici macar nu il lasa sa se scurga bine de apa il amesteca cu bitum cam asta era toata reteta pentru ca filer nu avea nici alceva ce ai mai trebuie de compactat cand nu mergea cilindru il compacta cu rabele .Am lucrat acolo.

  18. mamucika di Germania said:

    Mai Dan Rotariu alias Anca, care te afli in Moldova pe undeva pe la Vaslui! Cica si eu m-am saturat de-ai de astia de postcomunisti, poate ca faci parte din ei! Poate! Crezi ca-s eu singurul de pe lume,care stie ADEVARUL despre Rumanika aia de tot rahatul? Pai esti chior sau porti ochelari precum caii? Eu personal n-am nimic cu nimeni! Asta-i parerea ta si ai stilul de a presara hira intre oameni, adica cine nu-i cu mine…Prishepi?

  19. Dan Rotariu said:

    Nu pricep! Nu pricep ce ai cu oamenii care muncesc din greu sa-si asigure painea? Nu pricep ce intelegi prin postcomunisti? Eu sunt chior si de aia port ochelari … insa nu vad relevanta … Poate am si un picior de lemn, un ochi de sticla, un brat de cauciuc si o inima de palstic. Insa e bine sa individualizezi pe vinovatii care nu pot grestiona Romania … caci Romania nu e de rahat … ci e condusa de rahat … ceea ce iar e o diferenta. Fa aceste diferente si nu arunca supararea ta asupra celor care sufera alaturi de tine ca Romania nu e unde-i este locul!

  20. mamucika di Germania said:

    E bine ca recunosti din ce parti esti alcatuit! Inca odata-ti scriu ca nu am nimic cu nimeni, adica nu cu OAMENII! Ia vezi, pricepi? Scuze, esti chior…dar imi place ca, daca mai vrei, poti sa mai si deduci! Exact! Rumanika (aici nu-mi exprim sentimentul cu Romania, care are cu totul o alta insemnatate) aia e condusa de tot felul de jigodii si jigarituri!

  21. Dan Rotariu said:

    Le amalgamezi si rezultatul e amalgamul dintre particule superfine de apa si aer. Iata de ce nu trebuiesc confundati o mana de hoti cu poporul. Romania e tara in care conducatorii au stricat poporul in ultimii 20 de ani. Te inmdemnam sa nu cazi victima a acestei stricaciuni. Faci ce vrei, insa!

  22. mamucika di Germania said:

    Cica mai incearca inca o singura data sa deduci, adica, exact, sa interpretezi! Nu in ultimii 20 de ani, ci de cind a venit tatucul rusnak si si-a pus amprenta pe Romania! Si pe urma de la Ghe-Ghi-Dej si pina-n pururea si-n veci!

  23. Dan Rotariu said:

    Asa continua ideea … ca te-ai oprit … fara sa o duci pana la capat!

  24. un om said:

    alo, cheata si gasca de hoti citi bani mai vrei sa -ti dea atlasul ca saracul de tine ai firne pe numele lu fieta casa lu soacrata si tu saracul dormi intro bucatarie . alo dna-ul vret relatii . alo presa vreti relatii

  25. CINEVA said:

    MAI NOU CHIATA ESTE PARTENER DE AFACERI CU CAMINOF IN RELATIV NOUA FIRMA A LUI CAMINOF – M.C.V. CONSTRUCTII CRAIOVA –
    CEI DOI EXCROCI DE LA FIRMA BISTRISAT, CAMINOF SI FLOREA MIHAELA, DUPA CE AU TRAS TEPE LA FOSTII SALARIATI (FOARTE MULTI AU RAMAS FARA SALARII PE PERIOADE DE TIMPDESTUL DE MARI) CIT SI LA FIRME COLABORATOARE SI-AU DESCHIS FIRME SEPARATE DOAR, DOAR NU VA STI LUMEA CINE SUNT. DACA CINEVA VREA SA AFLE MAI MULTE TREBUIE DOAR SA CAUTE PE FOSTI SALARIATI (VOR AFLA MULTE DEOARECE SI ACESTI OAMENI AU FOST INSELATI DE EXCROCII MAI SUS AMINTITI) IONICA DE LA POZITIA 18 ARE MARE DREPTATE IN CE SPUNE SI INCA NU SPUNE TOT SI DESPRE ASOCIATA LUI CAMINOF SI DESPRE SOTUL ACESTEIA (OMUL CARE A FALSIFICAT DECONTURILE DE LUCRARI ) UN PRICHINDEL CARE PENTRU O VIATA DE HUZUR TRECEA CU VEDEREA SI PESTE CE FACEA SCUMPA LUI SOTIE – INTELEGETI CE VREAU SA SPUN.

Alte stiri

Sumarul ediției de miercuri, 24 martie 2010

Actualitate

» Poliţist din Olt, reţinut de procurorii DIICOT
» Pensionar în România
» Craiova: Parcul Tineretului a luat apă
» Craiova: Au dispărut pavelele din trotuar
» Craiova: S-a deschis Punctul de Recoltare Synevo
» Craiova: A început audierea romilor săltaţi din Băileşti
» Olt: 125 de transportatori de mărfuri, amendaţi într-o zi
» Gorjeancă reţinută pentru şantaj
» Gorj: Poliţiştii, la film de ziua lor
» Morţii fac dializă la Spitalul Judeţean
» Proiectul noii Constituţii a Republicii Moldova a fost definitivat
» Batjocură de drum pe bani publici
» Craiova: Cine încarcă factura?
» SIF Oltenia riscă o decapitalizare de 40 de milioane de euro

Local

» Coco şi-a dezamăgit antrenorul
» Solomon, în celulă cu opt paturi
» A murit în piaţă
» Vineri se opreşte apa
» Luna Pădurii, marcată prin diverse activităţi de ecologizare
» Scurte ştiri
» Milioane de hectare au nevoie de custozi şi finanţare

Dolj

» Tavanul grădiniţei din Cârcea s-a prăbuşit

Gorj

» Prefectura Gorj va fi pichetată de cei de la Energoconstrucţia

Sport

» „Briliantul“, rupt pentru opt luni!
» Ribery, pe banca de rezerve
» Meciuri regizate în Serie A
» Avocatul lui Mutu, în aşteptarea deciziei
» Radu Voina strigă catalogul
» Maike Cioacă revine la Baku
» Gallovits, eliminată în calificări la Miami
» Două victorii pentru tenismenii craioveni
» Oltenii atacă Ardealul
» „Dacă aş da timpul înapoi, nu aş mai pleca“

Bani & Afaceri

» O alunecare de teren a izolat patru localităţi mehedinţene
» „Pastorala Floriilor“, la Stăneşti
» Bani de la guvern pentru regularizarea unui râu
» Senator bun de arestat
» Agricultorii nu mai primesc subvenţii

Magazin

» Fereşte-te de radar!
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia
» Ia te uită!
» Scurte ştiri
» Horoscop
» Lecţii de stil de la persoanele de vârsta a treia
» Idei pentru o ţinută de primăvară
» Borş cu perişoare din dovlecei
» Monodactylus Argenteus, un peşte de acvariu

Top