5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePatrimoniul Ford, scos la vânzare

Patrimoniul Ford, scos la vânzare

Compania Maynards Europe GmbH a scos la vânzare pe piaţa internaţională liniile de producţie ale defunctei Daewoo România, companie preluată la sfârşitul lui 2007 de gigantul american Ford. Potrivit anunţului de vânzare, este vorba de liniile de producţie de motoare şi transmisii achiziţionate de către Daewoo în 1997. Ele au echipat până în mai 2009 modelele Daewoo Cielo, Nubira II, Matiz şi Nexia. Coreenii de la Daewoo produceau la Craiova 60% din componentele modelelor Daewoo, în timp ce restul proveneau din industria orizontală. Probabil că soluţia cea mai avantajoasă pentru noii proprietari ar fi vânzarea tehnologiei pe piaţa second hand. General Motors fabrică deja pe liniile Daewoo achiziţionate din Coreea modelul Chevrolet Sparks. La vremea respectivă, coreenii au declarat că au investit la Craiova, în etape, circa 850 de milioane de dolari pentru înlocuirea liniilor de producţie ale fostei fabricii Oltcit. Surse din interiorul companiei afirmă că, în condiţiile actuale, vechea tehnologie ar aduce profituri de cel puţin 200 de milioane de dolari.

Proces ciudat

Conform angajamentelor luate faţă de statul român, după patru ani de investiţii, Ford ar trebui să aibă 7.000 – 9.000 de salariaţi şi să fabrice o medie de circa 1.000 de maşini pe zi. Criza economică a schimbat însă datele problemei. Anul trecut, fabrica din Craiova producea o medie de 10 – 20 de modele pe zi. Ţinta pentru 2009 era de 2.000 de unităţi, iar pentru 2010 se previziona o producţie totală de 30.000 de unităţi. „De la sfârşitul lunii aprilie, previzionăm o producţie de 80 – 90 de unităţi pe zi. Totuşi, anul acesta nu se vor face angajări“, spun surse din fabrică. În prezent, marea parte a producţiei merge pe piaţa din Germania, Anglia, Austria etc. Şi se încearcă pătrunderea pe pieţele din jurul Mediteranei. Totuşi, componentele modelelor Transit Connect sunt importate în prezent de la fabrica din Turcia, ceea ce le face mai scumpe decât modelele care ar fi produse la Craiova. „Depindem de importurile din Turcia. Până acum s-au înlocuit doar liniile de la vopsitorie şi montaj general“, spun aceleaşi surse. Interesant este că firma care scoate la vânzare activele preluate de Ford România, Maynards Europe GmbH, a intentat două procese Ford România: unul pentru sechestru judiciar şi altul pentru numirea unui administrator provizoriu. Reprezentanţii Maynards în România nu au dorit să facă precizări în plus faţă de acest proces. Reprezentanţii Ford au confirmat discuţiile cu Maynards, dar au evitat să comenteze subiectul procesului. „Ford România şi Maynard au purtat discuţii referitoare la anumite linii de producţie Daewoo, care nu mai sunt necesare şi care trebuie îndepărtate, pentru a permite efectuarea investiţiei planificate şi instalarea noilor linii de producţie pentru motoarele care vor fi produse la Craiova. Am sperat să ajungem la un acord, care să fie acceptabil ambelor părţi, astfel încât să putem începe instalarea noilor linii de producţie la mijlocul lunii iunie. Prin urmare, am fost surprinşi să aflăm din presă că Maynards a intentat o acţiune judecătorească împotriva Ford Romania“, a spus Nadia Crişan, din partea McGuireWoods, compania care reprezintă Ford în relaţiile cu presa.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

63 COMENTARII