8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateNoile Loganuri cu radare, ţinute la secret

Noile Loganuri cu radare, ţinute la secret

La Serviciul Rutier Dolj au ajuns şase dintre Loganurile dotate cu mult lăudatele radare performante, însă IPJ nu oferă nici un fel de informaţii despre acestea, la ordinul şefilor de la Bucureşti.

Serviciul Rutier Dolj a primit, săptămâna trecută, şase autospeciale noi, dotate cu aparatură de supraveghere a traficului, care vor ajunge pe şoselele din judeţ în perioada următoare. Atât au putut spune reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului (IPJ) Dolj despre cele şase Dacii Logan Breack primite de la Ministerul de Interne şi parcate în curtea inspectoratului. Nimic despre performanţele lor, costuri, câţi poliţişti sunt instruiţi pentru a le folosi sau în dotarea căror unităţi de poliţie vor ajunge.
Nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi la IPJ Olt, care a comunicat ce va face cu maşinile dotate cu radare Autovision primite, unde şi când vor ajunge în trafic. Autospecialele cu radar ajunse la Serviciile Rutiere din Dolj şi Olt  fac parte dintr-un lot de 2.000 de autovehicule cu care Ministerul de Interne îi dotează pe poliţiştii de la Rutieră, achiziţionate cu fonduri europene la preţuri care nu au fost comunicate încă. Piesa de bază a noilor maşini este detectorul radar, unul din ultimele generaţii, utilizat în mai multe ţări din Europa.

Radar nedetectabil

Cele şase maşini care au ajuns în curtea IPJ Dolj sunt Dacii Logan Breack, cu motoare 1,5 dci de 86 CP, având ca dotări geamuri electrice, ABS şi aer condiţionat. Blocurile optice de pe capotă includ o sirenă, girofarul, proiectoare, dar şi difuzoare de 100 W. Fiecare astfel de autoutilitară va avea în dotare etilotest, staţie de emisie-recepţie fixă şi mobilă, precum şi cauciucuri de vară şi de iarnă.
Noutatea o constituie dispozitivele radar montate pe aceste maşini. Fabricate în Marea Britanie, acestea au camere video mult mai performante, ce au încorporate şi un dispozitiv GPS care menţionează precis unde acţiona aparatul. Noile camere pot urmări separat fiecare sens de circulaţie, pot filma noaptea şi stochează informaţia pe hard-disk, şi nu pe suport magnetic ca până acum. În plus, acestea funcţionează la temperaturi cuprinse între -20 şi +70 grade Celsius, cele vechi dând erori după ce temperatura coboară sub -5 grade Celsius.
Cea mai mare problemă pentru vitezomani o constituie tehnologia de funcţionare în modul stand-by, care face ineficiente detectoarele de radar. Când poliţistul observă o maşină care pare să ruleze cu viteză peste limita legală, apasă butonul care porneşte emiţătorul radar, stabilind instantaneu viteza maşinii privite pe monitor. Pentru şoferul vizat este prea târziu să calce frâna atunci când aude semnalul detectorului de radar, pentru că deja a fost înregistrat.
Poliţiştii de la Rutieră au încercat această metodă şi cu vechile aparate, pe care le porneau brusc, însă aveau surprize în instanţă, când contravenientul contesta măsura de sanc­ţionare. Judecătorii constatau, de regulă, că precizia aparatului era afectată de pornirea intempestivă, care afecta parametrii de înregistrare.

Radare nedetectabile la Olt

Reprezentanţii IPJ Olt au comunicat că au primit până în prezent patru astfel de maşini. Două vor rămâne la Serviciul Rutier Olt, una va merge la Biroul Rutier din cadrul Poliţiei Municipiului Slatina, iar cealaltă va ajunge la Poliţia Drăgăneşti-Olt. Radarele vechi vor funcţiona în continuare, însă vor fi distribuite la alte unităţi de poliţie din judeţul Olt, care nu au avut până acum astfel de aparate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

37 COMENTARII