10.6 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateEvenimentele sportive, calea scurtă pentru îmbunătăţirea imaginii de ţară

Evenimentele sportive, calea scurtă pentru îmbunătăţirea imaginii de ţară

Economia, turismul, infrastructura şi imaginea ţărilor organizatoare cresc exponenţial în astfel de circumstanţe.

Observaţiile din ultimele decenii au dovedit că evenimentele internaţionale, cu precădere cele sportive, care au cel mai mare succes şi cele mai puternice efecte sunt cea mai bună metodă de a schimba viziunea asupra unei ţări, reiese dintr-un studiu al Deloitte. Studiul nu se înşală, deoarece implicaţiile economice şi politice pe care le presupune un asemenea eveniment, dar şi mobilizarea în jurul acestora s-au dovedit de fiecare dată a fi cea mai bună metodă de a face reclamă ţării organizatoare.
Cu aceste ocazii, economia are cel mai mult de câştigat, ca şi statul, la nivel global. Turismul creşte exponenţial, o imagine negativă şi prejudecăţile faţă de ţara respectivă aproape că dispar, străinii devin mai deschişi faţă de destinaţia evenimentului, lucrările de infrastructură sunt accelerate. Veniturile produse de aceste evenimente sunt, de asemenea, o chestiune care nu trebuie ignorată, investiţiile fiind de fiecare dată profitabile.

Fotbalul – sportul cu cel mai mare succes

Campionatul Mondial de Fotbal (FIFA World Cup) 2010 este poate cea mai bună metodă de rezolvare şi cea mai bună soluţie pentru situaţia actuală din Republica Africa de Sud, organizatorul din acest an al celei mai mari competiţii fotbalistice internaţiuni. Dat fiind faptul că Africa de Sud nu traversează o perioadă foarte bună, atât la nivel politic, cât şi social, dar şi economic îndreptăţeşte organizarea unui asemenea eveniment în această ţară, care va îmbunătăţi imaginea sa.
De asemenea, evenimentele de doar câteva zile sau chiar de o singură zi au acelaşi succes. Monaco a făcut o adevărată industrie ani la rând din organizarea Supercupei Europei, un eveniment de o singură zi. Finala Ligii Campionilor, cea mai importantă şi din programul celei mai tari competiţii fotbalistice intercluburi, adună suporteri din întreaga lume şi generează sume uriaşe pe parcursul a doar două ore. Ultima finală a Ligii de anul trecut, de la Roma, a generat capitalei italiene venituri de 45 de milioane de euro, în urma găzduirii.

Olimpiadele, pe cât de mari, pe atât de „eficace“

Olimpiadele, cele mai mari întâlniri sportive, în limbaj tehnic, conglomerate de competiţii, adună mii de sportivi din întreaga lume şi exponenţial mai mulţi spectatori ca oricând şi decât în orice alte circumstanţe, tocmai datorită programului foarte încărcat şi diversificat. Cele mai mari investiţii, cele mai mari mobilizări şi surse de venituri sunt cu adevărat Jocurile Olimpice. O tradiţie de mii de ani, reluată la finalul secolului al XIX-lea de baronul francez Pierre Fredy de Coubertin, poate creşte nivelul statutului unei naţiuni, într-o perioadă foarte scurtă, ce nu s-ar reuşi într-un interval foarte mare de timp, de ce nu chiar decenii. Exemplu stă chiar ultima Olimpiadă, cea a Jocurilor de Iarnă, de la Vancouver, încă în desfăşurare, pentru care compania de cercetare PricewaterhouseCoopers a previzionat un profit de un miliard de dolari, pentru regiunea Vancouver – Whistler, şi trebuie ţinut cont că olimpiadele de vară sunt mai mari decât cele de iarnă.

2012 – Ultima şansă pentru Bucureşti

2012 e şansa Bucureştiului de a deveni un punct mare pe harta Europei. Anunţata organizare a finalei Europa League (fosta Cupă UEFA) este un eveniment de care autorităţile locale trebuie să ţină cont. Ultima finală de Cupa UEFA, care a avut loc la Istanbul, în Turcia, a generat venituri doar din bilete de cinci milioane de euro, la un stadion de 50.530 de locuri, aproape de capacitatea la care va fi şi noul Stadion Naţional din Capitală, din complexul „Lia Manoliu“. La această sumă se pot adăuga veniturile din catering şi vânzările de produse promoţionale. Mai departe sunt aşteptate câteva mii de turişti care trebuie găzduiţi undeva măcar o noapte. Ţinând cont de câştigurile Romei, enunţate mai sus, şi de faptul că diferenţa nu este foarte mare, la nivel de câştiguri, atunci autorităţile locale nu ar mai trebui să se gândească la investiţia în acest stadion. O parte semnificativă din investiţie este amortizată în doar în câteva zile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS