18.4 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCEZ-ul i-a lăsat în beznă

CEZ-ul i-a lăsat în beznă

82 de apartamente din blocul 155 B Lăpuş au rămas ieri fără energie electrică. CEZ-ul a întrerupt furnizarea curentului fără să ţină seama că printre proprietari erau şi bun-platnici.

Un bloc din cartierul craiovean Lăpuş a fost lăsat în beznă de CEZ. Distribuitorul de curent electric nu a mai ţinut cont că printre locatari sunt şi bun-platnici şi a tăiat firele care alimentează cu electricitate imobilul sub pretextul că oamenii nu şi-au plătit factura. Situaţia locatarilor din fostul cămin al IML este explicată de Adrian Boboşcă, preşedintele asociaţiei, care locuieşte în blocul respectiv: „Clădirea este un cămin, cu baie şi bucătărie la comun. Fiecare locatar are o cameră. Energia electrică este contorizată cu un singur aparat aflat la parter, după care factura se plăteşte la pauşal, fiindcă nu există contor pentru fiecare cameră. Ca abonat al CEZ-ului figurează asociaţia. Între proprietari sunt şi bun-platnici, dar şi dintre aceia care nu au plătit de câţiva ani şi din cauza acestora suferim toţi. Factura pe luna ianuarie are o valoare de 9.695,57 lei, din care am plătit o parte şi am rămas cu o restanţă de 7.629,26 lei. Am ridicat factura pe 8 ianuarie şi pe 12 era scadentă. În contract sunt prevăzute 30 de zile în care poţi plăti. Azi (joi -n.r.) fără să fim anunţaţi, au întrerupt curentul. Şi nu este prima dată când se întâmplă“.

Debranşaţi la pauşal

Supăraţi, unii dintre locatarii care şi-au plătit facturile la zi au ieşit în stradă să protesteze. Dar nemulţumirea şi rugăminţile lor nu au fost luate în seamă de angajaţii CEZ. „Eu mi-am plătit tot ce am consumat şi pe decembrie, şi pe ianuarie, iar acum stau cu doi copii pe întuneric. Cum îşi vor face temele la lumânare? Alţii au copii mici. Cum se descurcă?“, a întrebat o locatară.
Oamenii sunt nemulţumiţi şi nu ştiu cum vor fi rezolvate problemele lor. „Ăştia de la lumină îşi bat joc de noi! Ei sunt singuri pe piaţă şi nu le pasă de abonaţi. De ce nu vin să întrerupă curentul numai celor care nu-şi plătesc? Suportăm toţi nepăsarea altora. Am plătit să ne pună contor, de ce nu vin să le monteze?“, a întrebat Marius Ştefan. Fiecare familie a plătit 1.400 de lei pentru cablarea individuală şi montarea unui contor la fiecare apartament. Lucrările au fost efectuate, numai că, din câte spun reprezentanţii asociaţiei, CEZ amână montarea contoarelor. „Pentru a evita aceste situaţii am făcut demersuri pentru instalarea la fiecare cameră a unui contor. Locatarii au plătit costurile, s-au montat cablurile electrice, dar cei de la CEZ amână montarea contoarelor. Invocă tot felul de motive, iar oamenii ne întreabă pe noi de ce nu ne ocupăm“, susţine administratorul asociaţiei, Constantin Corzanu, care recunoaşte totuşi o culpă comună.

CEZ sfidează abonaţii

De ce atâta bătaie de joc din partea CEZ Craiova faţă de propriii abonaţi? De ce locatarii din blocul 155 B Lăpuş nu pot avea o contorizare individuală a consumului de energie electrică, deşi au plătit pentru montarea instalaţiilor? De ce un bun-platnic rămâne fără curent după cum vrea furnizorul de electricitate? Iată ce a răspuns CEZ:
„Pentru Asociaţia de Proprietari nr. 155 B din cartierul Lăpuş a fost emis ordin de deconectare de la reţeaua de energie electrică în data de 2 februarie 2009 ca urmare a acumulării debitelor la plata facturilor emise. Deşi Asociaţia de Proprietari a efectuat mai multe plăţi în urma deconectării în intervalul 5.02- 9.02.2010, aceste plăţi nu au fost făcute în baza facturilor emise pentru lunile în care s-au înregistrat restanţe, ci în baza facturii curente, astfel rămânând cu facturile anterioare restante. La debitul iniţial, s-au acumulat astfel şi factura de deconectare-reconectare emisă în data de 9.02, precum şi factura de energie electrică emisă în 31.01.2010. Ca urmare, Asociaţia de Proprietari nr. 155 B a fost deconectată din nou în data de 16.02. CEZ a venit în sprijinul acestor consumatori prelucrând în sistem sumele virate în funcţie de vechimea debitelor, iar consumatorii au fost reconectaţi în cursul acestei zile (ieri – n.r.)“. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII