21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLucrările la drumul Motru-Miculeşti, anchetate de DNA

Lucrările la drumul Motru-Miculeşti, anchetate de DNA

Drumul care leagă comuna gorjeană Slivileşti de Motru se află sub ancheta procurilor anticorupţie. Calea rutieră în lungime de 7 km este într-o stare deplorabilă, după ce în urmă cu un an s-au finalizat lucrările de modernizare realizate de Societatea Naţională a Lignitului Oltenia (SNLO), în a cărei administrare se şi află respectivul drum. Ion Călinoiu, preşedintele  CJ Gorj, spune că SNLO a preluat DJ 673 pentru a-l utiliza pentru efectuarea lucrărilor miniere, promiţând că, în schimb, va realiza alt drum pe care să-l predea apoi Consiliului Judeţean Gorj. Lucrările s-au finalizat anul trecut, dar reprezentanţii CJ au refuzat să-l preia pe motiv că acestea nu sunt executate corespunzător. Pe mai multe porţiuni, drumul este foarte denivelat şi stratul de asfalt este inexistent. „Acest drum este responsabilitatea SNLO şi se află ca obiectiv de investiţii la EMC Motru. A fost respinsă recepţia lucrărilor şi am solicitat remedierea deficienţelor, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

Fonduri sustrase

Primarul comunei Slivileşti, Sorin Bucurescu, a declarat că a fost chemat la sediul DNA din Târgu Jiu pentru a da declaraţii cu privire la acest drum. Bucurescu este de părere că banii alocaţi pentru acest drum nu au fost folosiţi în mod corespunzător: „S-a sesizat DNA şi am fost chemat să dau explicaţii. Eu am făcut, din partea Primăriei Slivileşti, adrese către SNLO şi consiliul judeţean pentru reabilitarea acestui drum, care este foarte important pentru că e singurul care leagă comuna de municipiul Motru. Pentru reabilitarea acestui drum, SNLO a alocat patru milioane de lei, din care două milioane cred că s-au furat. Există pericolul să se surpe drumul şi să nu se mai poată circula. Nu există strat de balast şi piatră spartă, îmbrăcămintea asfaltică realizată nu corespunde. În proiect, stratul este de 9 cm, iar în realitate este de numai 7“.
Daniel Burlan, directorul general al SNLO, a precizat că nu pe DJ 673 au circulat maşini cu o greutate mult mai mare faţă de cea admisă: „Drumul a fost făcut de SNLO la cererea comunităţii din Slivileşti, pentru circulaţia autovehiculelor care să nu depăşească o greutate de zece tone. Încă de la început au circulat maşini de mare tonaj, de 25 de tone, printr-o autorizaţie dată de Primăria Slivileşti. Aceste maşini transportau cărbune de la o microcarieră de cărbune privată din zona Leurda. Din această cauză a fost distrus drumul. Am înţeles că asfaltăm acest drum pentru comunitate, nu pentru altă societate“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS