6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateÎn perioada soldărilor se practică reduceri promoţionale

În perioada soldărilor se practică reduceri promoţionale

Chiar dacă vitrinele sunt pline de afişe care anunţă reduceri semnificative, numărul magazinelor care vând produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie este extrem de mic. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Craiova, doar trei dintre aceştia au anunţat că urmează să facă soldări.

De la 1 august, de când a demarat oficial sezonul de soldări/lichidări de stoc, când comercianţii îşi pot vinde produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie, în mai toate magazinele sunt anunţate doar oferte promoţionale. Altfel spus, oricât de tentante ar părea ofertele din vitrină, puţini comercianţi au optat pentru soldare şi, implicit, diminuarea preţului la un nivel care implică lipsa profitului (în timpul vânzărilor promoţionale, legea interzice comercializarea în pierdere). „Până în prezent, trei firme ne-au notificat în acest sens. Acestea urmează să soldeze aproximativ 500 de sortimente de produse greu vandabile (produse textile şi încălţăminte)“, a declarat purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova, Carmen Licu. Aceasta a explicat că, potrivit legislaţiei în vigoare, comercianţii pot vinde produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie în perioada soldărilor după ce, în prealabil, au notificat primăriile că intenţionează să practice acest tip de vânzare, definit ca „vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea de soldare/soldări/solduri“. Produsele care pot fi vândute prin soldare sunt articolele de îmbrăcăminte, de blănărie-pielărie, confecţiile, tricotajele (inclusiv lenjeria), ţesăturile, marochinăria, încălţămintea şi articolele sezoniere de sport-turism, precum şi alte produse care fac parte din categoria celor sezoniere.

Atenţie la modul de afişare a preţurilor!

În ceea ce priveşte vânzările promoţionale, mult anunţate în această perioadă, potrivit Legii nr. 650/2002, chiar dacă pot avea loc fără o notificare prealabilă a primăriilor, acestea trebuie să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum şi la servicii vândute ori, după caz, prestate în mod curent. Mai mult decât atât, produsele şi serviciile promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.
În plus, orice anunţ de reducere de preţ trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice (fie prin menţionarea noului preţ lângă cel anterior, barat; fie prin specificările „preţ nou“ – „preţ vechi“ lângă sumele corespunzătoare; fie prin precizarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă cel anterior, barat). Pentru a vă asigura că nu cădeţi în capcana de a plăti mai mult decât costau produsele iniţial, oricât de tentante ar fi reducerile anunţate, asiguraţi-vă că produsul cumpărat are toate informaţiile necesare cu privire la preţul iniţial şi cel curent. Potrivit legislaţiei în vigoare, comercianţii care recurg la reclamă mincinoasă riscă amenzi de la 1.000 la 10.000 de lei. „De la lansarea sezonului de reduceri nu am făcut nici un control în acest sens, dar ar putea urma în curând“, a declarat Cosmin Călin, directorul coordonator al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC).

Perioadele de soldare

Potrivit legislaţiei în vigoare (Legea nr. 650/2002), magazinele au voie să recurgă la vânzări de soldare de două ori pe an: în perioada 15 ianuarie – 15 aprilie, pentru sezonul toamnă-iarnă, şi în intervalul 1 august – 31 octombrie, pentru sezonul de primăvară-vară. Acestea necesită însă o notificare către primărie cu privire la preţurile ce urmează a fi practicate în perioadele respective.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU