10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCentura de Sud, tot mai departe

Centura de Sud, tot mai departe

Nici nu se terminaseră bine lucrările la Centura de Nord a Craiovei, că se şi făcuse un studiu de fezabilitate pentru construirea Centurii de Sud a municipiului. Au trecut ani de atunci, iar venirea Ford la Craiova a schimbat priorităţile.

Dată în folosinţă neoficial în toamna anului 2006, însă inaugurată formal abia în primăvara anului 2007, Centura de Nord a Craiovei – mândria lui Radu Berceanu – se dorea, de fapt, doar prima parte a inelului care urma să asigure variante de ocolire a municipiului. Inelul rutier al oraşului este însă departe de a se închide, în condiţiile în care Centura de Sud nu mai este o prioritate, în schimb a devenit prioritară şoseaua care ar lega zonele Selgros şi Metro.

O şosea dată uitării

Necesitatea acestei şosele cu rang de drum naţional – porţiune care nici măcar nu era gândită cu doi ani în urmă – a devenit o necesitate în condiţiile în care fabrica Ford de la Craiova îşi va începe peste doar câteva luni producţia de automobile. Decizia a fost luată la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cea care are în directă gestiune centurile, considerate nu de interes local, ci de importanţă naţională.
Aşa se face că doljenii – şi craiovenii în primul rând – trebuie să-şi pună pofta-n cui în privinţa Centurii de Sud, şosea care, aşa cum era văzută acum doi ani, ar fi trebuit să înceapă de lângă Selgros, să se intersecteze cu drumul către Bechet (DN 55), apoi să taie şoseaua Calafatului (DN 56) în zona Dumagas şi să continue pe marginea oraşului, fără a traversa Jiul, pentru a se intersecta cu Centura de Nord exact la sensul giratoriu de pe DN 70, nu departe de Doljchim.
Cu toate acestea, oficialii consideră că vechiul proiect al Centurii de Sud, pentru care se făcuse şi un studiu de fezabilitate, ar putea reveni în atenţie odată cu Autostrada Sudului, proaspătul proiect al ministrului transporturilor, Radu Berceanu. „Această Autostradă a Sudului, astfel cum este ea gândită, ar urma să se intersecteze tocmai cu viitoarea Centură de Sud a Craiovei“, a explicat Ştefan Stoica, directorul regional al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, din subordinea CNADNR.

Alte priorităţi

Momentan, priorităţile sunt altele. „Este în discuţie realizarea unei centuri a Caracalului, prin reabilitarea şoselei Craiova – Alexandria – Bucureşti (DN 6). De asemenea, se au în vedere realizarea de către Companie a unei centuri a oraşului Drobeta Turnu Severin, precum şi reabilitarea şoselei de la Severin până la Orşova“, a explicat directorul Stoica. Totodată, continuă lucrările de reabilitare a DN 66, de la Filiaşi, pe porţiunea din Dolj şi Gorj, până la limita cu judeţul Hunedoara.
Altă prioritate o constituie finalizarea lucrărilor pe DN 6, pe porţiunea Filiaşi – Strehaia – Ciochiuţa, inclusiv realizarea unui pasaj peste magistrala de cale ferată. CNADNR a reziliat contractul cu firma care câştigase licitaţia şi care a realizat deja circa 75% din lucrări, iar acum se va scoate din nou la licitaţie partea neexecutată din lucrare, urmând ca finanţarea să fie asigurată din fonduri europene.
Nu în ultimul rând, ar urma să fie adus la standarde şi fostul drum judeţean către Melineşti, devenit de anul trecut naţional. Având titulatura DN 6 B, acesta începe din Centura de Nord a Craiovei, mai precis din sensul giratoriu de la Tancodrom, şi se termină la Hurezani, unde se intersectează cu DN 7 B. „Intenţionăm, pentru început, rezolvarea punctelor critice din acest drum, în prima parte a acestui an, apoi chiar o reabilitare a acestei şosele“, a menţionat Ştefan Stoica, directorul regional al DRDP Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

10 COMENTARII