11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAvioane Craiova, negociată semioficial

Avioane Craiova, negociată semioficial

„Discuţiile“ cu italienii de la Alenia Aeronautica vor continua şi la începutul lui martie, cu toate că AVAS nu are încă o hotărâre de guvern pentru negocieri oficiale. Transferul AVAS – Ministerul Economiei privează societatea de cele 3,3 milioane de euro nece-sare supravieţuirii.

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a anunţat ieri că instituţia va continua privatizarea Avioane SA Craiova, cu toate că societatea craioveană a fost preluată formal de Ministerul Economiei la începutul acestui an. Potrivit AVAS, „comisia de negociere a analizat documentele de participare depuse de Alenia Aeronautica S.p.A. Italia“, iar următoarea întâlnire cu reprezentanţii ofertantului italian va avea loc la începutul lunii martie.
„Din corespondenţa purtată până în prezent între AVAS şi Ministerul Economiei rezultă faptul că Ministerul Economiei a iniţiat un proiect de hotărâre de guvern prin care se are în vedere continuarea de către AVAS a procedurilor de privatizare la Avioane SA până la privatizare. Actul normativ a fost deja avizat de ministerele implicate şi urmează să fie aprobat de executiv“, se spune în comunicatul AVAS. Instituţia mai susţine că „procesul de privatizare a Avioane SA nu este blocat, etapele acestuia desfăşurându-se în mod normal, în baza calendarului agreat de părţi“. Cu toate acestea, hotărârea de guvern prin care AVAS se poate ocupa în continuare de privatizare se lasă aşteptată. „Probabil că discuţiile cu italienii sunt consultative în prezent sau chiar au de gând să adopte hotărârea“, a spus directorul Avioane SA, Valentin Bernovschi. Directorul societăţii a mai spus că transferul societăţii de la AVAS la ME a încurcat total lucrurile. Societatea cere de la stat 3,3 milioane de euro pentru a putea supravieţui încă şase luni, dar nu poate accesa banii. „AVAS a promovat HG nr. 206/2008 şi puteam accesa aceste fonduri. Cum însă am fost transferaţi la ME, trebuie ca şi ministerul să solicite o HG, care nu ştiu când va fi aprobată“, a mai spus Valentin Bernovschi. Procesul de privatizare a Avioane SA a fost reluat în octombrie 2008, patru firme cumpărând dosarul de prezentare: Alenia Aeronautica – Italia, EPS Inc. Tinton Falls – SUA, Aerotech GmbH Germania – divizia nemţească a grupului francez Airbus şi Grampet Bucureşti – companie controlată de magnatul Gruia Stoica. După mai multe prelungiri succesive, până la termenul-limită de 30 ianuarie 2009 au fost depuse o ofertă, din partea italienilor de la Alenia Aeronautica, precum şi o cerere de prelungire a ofertei, de către de EPS Inc.

Frate cu Suhoi

Cu toate că AVAS nu a anunţat niciodată oficial că va demara negocierile cu Alenia Aeronautica, „discuţiile“ cu italienii ne conduc la concluzia că negocierile se poartă, chiar dacă neoficial, deocamdată. Ca o paranteză, admiţând că fabrica va ajunge în cele din urmă în proprietatea italienilor, ea se va înfrăţi şi cu ruşii. Grupul care deţine Alenia, Finmeccanica, este şi deţinătorul a 25% din acţiunile producătorului rus de aeronave civile Suhoi Aviaţie Civilă, producătorul avionului cu reacţie de mici dimensiuni Suhoi Superjet 100. Compania este o subsidiară a producătorului militar rus de aeronave de luptă cu acelaşi nume. Deocamdată însă, din lipsă de resurse financiare, fabrica îşi cheamă din şomaj tehnic cei 400 de salariaţi, pentru că la 1 martie expiră acordul cu sindicatele.
„Vom vedea ce vom face. Probabil că în efectiv complet vom avea de lucru doar una-două zile. Noi vom încerca să prelungim şomajul tehnic o lună, două, până la privatizare“, a mai spus Valentin Bernovschi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII