Avioane SA, ultima escală



Astăzi vom afla numele firmelor care vor depune o ofertă pentru privatizarea societăţii, care are o alternativă sumbră: lichidarea.

Astăzi expiră termenul-limită de depunere a ofertelor pentru privatizarea Avioane SA Craiova, una dintre ultimele încercări ale statului român de a găsi un investitor pentru a salva de la lichidare singurul producător de aeronave militare din România. La începutul acestui an, Avioane SA şi-a schimbat proprietarul, fiind transferată de la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) către Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI) din subordinea Ministerului Economiei (ME), împreună cu alte 40 de societăţi. Oficialii ME au anunţat că documentele de prezentare a societăţii, cât şi anunţul de privatizare, publicat în 2008 de AVAS, rămân valabile. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor expiră astăzi. Surse din fabrică susţin că, până acum, au cumpărat dosarul de prezentare gigantul italian Alenia Aeronautica – participant la proiectul Eurofighter Typhoon, Tinton Falls (SUA) – telecomunicaţii şi Aerotech Egineering GmbH Germania – divizia nemţească a concernului francez Alten SA – furnizor de subansamble pentru Airbus. Un cumpărător-surpriză al caietului de sarcini este Grampet SA Bucureşti, holdingul magnatului Gruia Stoica – care deţine un adevărat imperiu financiar în domeniul transportului feroviar. Italienii de la Alenia ar fi decişi să depună o ofertă pentru cumpărarea pachetului majoritar de 80,9% din acţiunile societăţii, susţin surse interne, ceea ce ar fi o bucurie pentru cei 680 de salariaţi ai Avioane SA. Ministerul Economiei era ieri în ceaţă în privinţa privatizării, astfel încât nu a fost în măsură să comunice oficial lista acestor societăţi. De la ME ni s-a spus că transferul AVAS – OPSPI a provocat harababură.


„Suntem încă în reorganizare. Ei se mută şi fizic din clădirea AVAS, cu acte, cu birouri, cu tot. Este destul de greu de pus ceva pe hârtie în acest moment“, a spus Cerasela Pătrăşcanu, purtătoarea de cuvânt a ministerului. De partea cealaltă, la AVAS a răspuns un domn binevoitor care ne-a lămurit cum stă situaţia: „OPSPI există pe hârtie, dar nu şi practic. Este vorba despre angajaţi care lucrează în diferite direcţii ale AVAS şi care lucrau la un moment dat la OPSPI“. Funcţionarul a furnizat totuşi un număr de telefon, dar am aflat ulterior de la robotul telefonic că numărul este nealocat.



Comenteaza acum

4 Comentarii

  1. iooo said:

    sper sa se gasesca un cumparator cu o baza solida e pacat de industria noastra aeronautica ,chiar daca vor produce doar piese pt ca e greu de crezut ca un avion complet va mai iesi din hangare in Romania ,tot e bine ,sa nu uitam ca Romania are neaparata nevoie de avioane de lupta suntem de rasu europei ,aviatia bulgara ne bate la momentul actual ditamai tara cu 22 mil de locuitori si avem 50 de miguri 21 :)) astea sunt declarate cate or mai zbura efectiv dumnezeu stie .

  2. unul said:

    hai sa-ti spun ca 50 este numarul de piloti de Mig-uri , nu al avioanelor… acolo e dezastru….in schimb avem fregate….

  3. ALTU said:

    poi da dect 50 de piloti ca restu de inca 50 sau prabustit cu celebrele avioane de vanatoare tip MIG !! MADE IN ROMANIA!!:))

  4. unul pentru 3 said:

    Prietene , pilotii de vanatoare au fost *restructurati* deoarece erau o piatra foarte tare in gura guvernantilor…. de unde sa stie unul ca tine asta ? la TV in afara de sex si violenta nu se da altceva… in ceea ce-i priveste pe cei care s-au prabusit , habar nu ai ce au fost siliti sa experimenteze….te rog , nu fi idiot si nu fa afirmatii ce nu le poti sustine ! In rest , sa-ti traiasca familia si sa-ti fie bine….dar te rog , nu comenta lucruri pe care nu le intelegi … si asa avem multi idioti care ne conduc fiindca au fost votati de betivi …halal tara europeana ….

Alte stiri

Sumarul ediției de vineri, 30 ianuarie 2009

Actualitate

» Scurte stiri
» Magistraţii tineri l-au supărat pe Băsescu
» Zeci de gospodării din Gorj, afectate de inundaţii
» Avioane SA, ultima escală
» Îi înghite pământul!
» Drum acoperit de ape
» Ministrul Mediului a dat avizul de construire pentru Şoseaua de Coastă
» Avocaţii italieni numiţi din oficiu refuză să-i apere pe românii arestaţi pentru viol

Local

» 166 de firme, datoare
» Mai puţine victime ale virozelor respiratorii decât anul trecut
» 3.449 de lei, salariu mediu de bugetar
» Tentaţia politicianului, să dea leapşa celuilalt
» Economia românească va fi lovită foarte puternic
» Scurte ştiri
» Reţinuţi de poliţişti, eliberaţi de judecători
» Rănită, după impactul cu o rabă
» Spărgători de maşini, prinşi în flagrant
» „Garcea“ în acţiune

Dolj

» Tabere pentru şcolari şi studenţi
» Elevii intră în vacanţă fără teme obligatorii
» Alertă în Dolj, după dispariţia armelor de la Ciorogârla

Gorj

» A crescut numărul copiilor abuzaţi
» Zeci de instituţii de stat au finanţat campania lui Adrian Năstase
» Scurte ştiri

Sport

» Vâlcenii, mulţumiţi de Liviu Mihai
» Cîrţu: Nu ne-am atins obiectivele
» Mititelu vrea ca titlul să rămână în provincie
» Firţulescu a plecat de la Jiul Petroşani
» Cu Bornescu spre Cupa UEFA
» Craiova l-a luat pe Mişu de la Barcelona
» Ştiinţa, neînvinsă în Turcia
» Dică, propus la FC Bruges
» Doar Ştefan Radu titular în Italia
» Elena Bogdan a ieşit de pe teren în scaunul cu rotile
» Keşeru, la Liege?
» Scurte ştiri
» Rădoi, învingător în Arabia Saudită
» Jula, eliminat din Cupa Germaniei

Bani & Afaceri

» Sydney Hotel, o afacere cu voinţă
» Parcări cu plată în centrul Craiovei
» Conducerea Alro, cu tunul pe sindicate
» De ce „a luat foc“ Rocada

Sanatate

» Cum prevenim intoxicaţia cu monoxid de carbon
» Culoarea morcovului, sursă de sănătate
» Ţigara electronică
» Îngrijirea picioarelor
» Candidoza bucală, boala secolului

Magazin

» Horoscop
» Scurte stiri
» Marea Barieră de Corali, paradisul din Australia

Top