Acasă Actualitate Semafoare versus sens giratoriu

Semafoare versus sens giratoriu

Care credeţi că ar fi cea mai bună soluţie pentru un trafic mai lejer în Craiova? Primăria e la un pas de semaforizarea bulevardului Calea Bucureşti, iar artera Decebal – Dacia va „primi“ opt intersecţii semaforizate odată cu reabilitarea ei, luându-se în calcul desfiinţarea sensului giratoriu din zona Consul.

 

„Unda verde“ pe Calea Bucureşti este privită de municipalitate ca fiind cea mai bună soluţie pentru fluidizarea traficului. Sistemul acesta presupune ca toate intersecţiile şi trecerile de pietoni să fie semaforizate, iar indicatoarele luminoase să fie corelate în aşa fel încât oraşul să poată fi traversat pe culoarea verde dintr-un capăt în celălalt. Prinzi un semafor pe verde, le prinzi pe toate. Teoretic. După o lungă serie de lucrări pregătitoare, primăria este aproape de realizarea acestui proiect. Au mai rămas de montat semafoare în intersecţia din zona Pieţei Mari, Calea Bucureşti – Fraţii Goleşti. Studiul de fezabilitate pentru realizarea „undei verzi“ se va face la începutul lui 2009, urmat de proiectul tehnic, potrivit lui Carmen Licu, purtătoarea de cuvânt a primăriei. În acelaşi timp, Rocada, respectiv bulevardele Decebal şi Dacia, va intra în reabilitare. Acest proiect, aflat în faza de licitaţie, se va întinde pe doi ani, promit oficialităţile, şi cuprinde planurile de semaforizare a opt intersecţii. Este semaforizarea cea mai bună soluţie?

 

Rutiera vrea giratorii

 

Aceeaşi arteră de circulaţie include şi sensul giratoriu din Valea Gangului, respectiv zona fostei benzinării Consul, unde anul acesta a fost amenajat un sens giratoriu. Intersecţiile în sens giratoriu au făcut dovada că pot prelua traficul mai bine decât cele semaforizate, motiv pentru care sunt în opinia Poliţiei Rutiere soluţia pentru fluidizarea circulaţiei. „În discuţiile cu reprezentanţii primăriei, una dintre propuneri a fost înlocuirea sensului giratoriu de la Consul cu semafoare, în vederea realizării undei verzi nu doar pe Calea Bucureşti, ci şi pe Dacia – Decebal. Noi am prefera giratorii în locul semaforizării“, a declarat comisarul Florin Cristea din cadrul Poliţiei Rutiere, responsabil de sistematizarea circulaţiei. „La finalizarea lucrărilor se va decide care este cea mai bună metodă de fluidizare a traficului“, a declarat Carmen Licu. Poate că părerile şoferilor craioveni, neîntrebaţi la introducerea sensurilor unice în Craiova, ar putea ajuta autorităţile să ajungă la soluţia optimă. Vă puteţi exprima opiniile la rubrica de comentarii, pe pagina de internet a GdS.

Exit mobile version