Acasă Actualitate Dacia Sandero a obţinut trei stele din cinci la testele EuroNCAP

Dacia Sandero a obţinut trei stele din cinci la testele EuroNCAP

Modelul Dacia Sandero a fost testat de EuroNCAP şi a obţinut trei stele din cinci posibile la protecţia pasagerilor adulţi, patru stele din cinci în cazul ocupanţilor copii şi o stea din patru la siguranţa oferită pietonului, în eventualitatea unui impact, a anunţat EuroNCAP, citată de Mediafax.
Organizaţia a testat atât modelul fără pachetul de siguranţă, cât şi maşina care are elemente de protecţie suplimentare.
Modelul de bază este echipat cu două airbag-uri frontale (pentru şofer şi pasagerul din dreapta) şi senzori de efort la centurile de siguranţă.
Pachetul de siguranţă are în plus două airbag-uri laterale pentru torace şi două pentru cap, precum şi pretensionare pentru centurile de siguranţă.
EuroNCAP a acordat modelului de bază trei stele (pasageri adulţi), patru stele (pasageri copii), respectiv o stea (pietoni).
Dacia Sandero echipată cu pachetul de siguranţă a obţinut patru stele la protecţia pasagerilor adulţi, din cinci posibile. La impactul lateral, acest model a obţinut rezultate semnificativ mai bune decât versiunea de bază, iar la simularea ciocnirii laterale cu un stâlp Sandero a obţinut punctajul maxim, menţionează EuroNCAP.
Maşina fără pachetul de siguranţă a obţinut 24 de puncte la protecţia pasagerilor adulţi, 38 de puncte în cazul ocupanţilor copii şi 8 puncte la securitatea oferită pietonilor.
Dacia Sandero echipată cu dotările din pachetul suplimentar a obţinut în plus şapte puncte la protecţia pasagerilor adulţi, în timp ce la celelalte capitole punctajul este identic.
Pe pagina de internet a EuroNCAP nu este menţionat numărul de stele obţinute de modelul cu patru airbag-uri în plus faţă de versiunea de bază.
Rezultatele obţinute Sandero sunt apropiate de cele ale Logan, care are trei stele din cinci la protecţia pasagerilor copii.
EuroNCAP notează că în cazul unui impact frontal habitaclul rămâne nedeformat, deşi unele puncte de sudură de la baza montanţilor parbrizului au cedat. Din cauza unor elemente ale bordului, există pericolul rănirii genunchilor şi femururilor, atât în cazul şoferului, cât şi în cel al pasagerului din dreapta.
Sandero oferă posibilitatea montării unui scaun pentru copil, cu orientare spre înapoi, pe scaunul din dreapta şoferului, cu condiţia ca airbag-ul pentru pasager să poată fi dezactivat (pentru a nu răni copilul – n.r.). Cu toate acestea, informaţiile furnizate şoferului în legătură cu statutul airbag-ului (dacă este dezactivat sau nu – n.r.) "nu sunt suficient de clare", menţionează EuroNCAP.
"Eticheta de avertizare privind pericolele folosirii unui scaun pentru copii cu orientare spre spate, fără dezactivarea în prealabil a airbag-ului, au fost neclare şi neataşate definitiv", arată EuroNCAP.
De asemenea, nici bara de protecţie din faţă şi nici partea din faţă a capotei nu au obţinut puncte pentru protecţia pietonilor.
EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) este un organism european independent, înfiinţat în anul 1997, care realizează teste de impact pentru determinarea gradului de siguranţă al maşinilor noi.

Exit mobile version