14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLifting pentru drumul Craiova - Alexandria

Lifting pentru drumul Craiova – Alexandria

Şoseaua naţională care face legătura între Craiova şi Alexandria va intra de la anul
într-un proces de reabilitare, în urma căruia locuitorii Băniei ar putea să ajungă mai repede la Bucureşti. Autorităţile centrale plănuiesc construirea a încă două benzi pe porţiunea Craiova -Cârcea, în timp ce edilii doljeni au cerut un drum expres până la Caracal.

 

Proiectul de reabilitare a Drumului Naţional 6 Craiova-Alexandria, cu o lungime de 126 de kilometri, a fost prezentat ieri de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi de proiectantul spaniol INOCSA într-o întâlnire la care au participat primarii celor cinci localităţi doljene traversate de şosea şi responsabili din cadrul companiilor de utilităţi. Practic, schiţa proiectului a fost supusă dezbaterii, iar edilii-şefi prezenţi ieri la şedinţa de la consiliul judeţean au putut aduce adnotări. Potrivit vicepreşedintelui CJ Cristi Iovan, primarii s-au declarat nemulţumiţi de faptul că reabilitarea DN 6 prevede construirea a încă două benzi de circulaţie doar pe tronsonul Craiova-Cârcea şi au cerut proiectarea unei benzi suplimentare pe fiecare sens, până la Caracal. „Toate cele cinci consilii locale implicate în reabilitare, Malu Mare, Cârcea, Coşoveni, Leu şi Dioşti au cerut ca proiectul să fie gândit pentru viitor, adică au cerut INOCSA ca drumul să fie făcut pe patru benzi. În proiectul prezentat azi, sunt prevăzute patru benzi doar pentru porţiunea Craiova-Cârcea“, a spus Cristi Iovan. Atât proiectarea, cât şi execuţia sunt finanţate din fonduri europene ISPA şi FEDER, cifrate la 90 de milioane de euro, la care se adaugă lucrările de construcţie a centurilor ocolitoare din Caracal şi Alexandria, care valorează alte 60 de milioane de euro.

 

Primarul din Coşoveni vrea să schimbe „curba morţii“

 

Pe lângă lăţirea cu câte o bandă pe sens până la Cârcea, proiectul prezentat ieri mai prevede şi construirea de parcări pe marginea şoselei pentru a veni în ajutorul şoferilor de tir care trebuie să respecte programe stricte de odihnă. Potrivit autorităţilor judeţene, o astfel de parcare cu o suprafaţă de 4.000 de metri este prevăzută la kilometrul 207, la ieşirea din Leu, iar amenajarea unei parcări de acest tip la kilometrul 186 a fost solicitată şi de gospodarul-şef din Dioşti. Nici statistica accidentelor de circulaţie produse în Dolj pe DN 6 nu a fost uitată, primarul din Coşoveni, Ilie Dumitru, propunând CNADR şi firmei de consultanţă să fie evitată porţiunea numită „curba morţii“ din localitate, prin devierea traseului existent. „În jurul anilor 1950, când s-a deviat drumul, s-a creat o curbă, acolo unde este pasarela care trece peste calea ferată. E vorba de o porţiune de 200-300 de metri. Eu am solicitat ca această porţiune să rămână sens unic dinspre Caracal spre Craiova, iar pe drumul vechi, cel drept, să fie făcută altă porţiune cu sensul dinspre Craiova spre Caracal. Celor de la Compania Naţională le-a surâs ideea şi au spus că vor veni la faţa locului să studieze mai bine această posibilitate. Am solicitat şi noi patru benzi, pentru că în viitor traficul va deveni infernal pe acest drum, mai ales după venirea Ford“, a spus edilul-şef din Coşoveni, care a precizat că din 2004 până în prezent au avut loc în zonă 19 accidente soldate cu 19 morţi.

 

Traficul Ford, element în proiect

 

Autorităţile spun că, spre deosebire de alte proiecte de infrastructură, lărgirea Drumului Naţional 6 nu va implica exproprieri, ceea ce înseamnă că termenul la care şoseaua va fi dată în folosinţă nu este foarte departe. Graba administraţiei centrale este determinată, în opinia reprezentanţilor executivului doljean, şi de venirea Ford la Craiova, compania americană putând utiliza DN 6 ca rută alternativă spre Bucureşti. Acesta este şi motivul pentru care consultantul spaniol angajat de CNADR să facă proiectul de execuţie se interesează de planurile constructorului american şi de traficul pe care şoseaua spre Alexandria va trebui să-l suporte în următorii ani. „Am înţeles că reprezentanţii firmei de proiectare au luat legătura cu cei de la Ford pentru a li se face o estimare a traficului. Sunt mai mulţi indicatori care trebuie luaţi în calcul la reabilitarea acestui drum“, a spus Iovan.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII