34.5 C
Craiova
duminică, 20 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateTuriştii trebuie să studieze cu atenţie ofertele agenţiilor de turism

Turiştii trebuie să studieze cu atenţie ofertele agenţiilor de turism

Turiştii trebuie să studieze cu atenţie ofertele pe care le primesc de la agenţiile de turism, să verifice dacă acestea au licenţă si să aleagă agenţii recunoscute pe piaţă, pentru a evita situaţiile în care operatorii nu îşi onorează contractele au declarat pentru NewsIn reprezentanţi din domeniu.
"Le recomandăm oamenilor să studieze cu atenţie ofertele agenţiilor şi să le privească realist. Turiştii trebuie să fie atenţi şi la transportator, dacă sunt autocarele agenţiei sau dacă sunt închiriate. Trebuie să înţeleagă că dacă plăteşti pentru un autocar de o stea nu o sa primeşti unul de patru stele şi nici şoferul nu o să poarte cravată. Noi le recomandăm turiştilor să meargă la agenţiile membre ANAT, deşi nu este aceasta granţia supremă. Dacă agenţia Avangarde Club ar fi fost membră ANAT noi am fi fost obligaţi să răspundem pentru ei", a afirmat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dragoş Anastasiu.
Acesta a afirmat că sitauţia referitoare la cele două autocare care au plecat, la sfârşitul lunii aprilie, folosind serviciile agenţiei Avangarde Turism Club, dar care nu au reuşit să ducă excursia la bun sfârşit, poate afecta imaginea tuturor agenţiilor de turism.
"Deşi nu sunt membri ai ANAT (n.r. Avangarde Turism Club) am încercat să luăm legătura cu ei pentru că imaginea tuturor agenţiilor de turism poate fi afectată de acest caz. Refuz să mă pronunţ asupra vinovaţilor pentru că nu ştiu ce s-a întâmplat sunt multe lucruri care nu se leagă. E incredibil să trimiţi autocarul fără bani de motorină, dacă este autocarul tău ai tot interesul să ţi se întoarcă şi dacă nu şoferul este interesat să se întoarcă. Din păcate se mai întâmplă şi alte lucruri: cum ar fi că profesorii acceptă un comision şi atunci nu se mai uită cu atenţie la ofertă şi toată lumea vrea pachete ieftine şi să meargă cu 100 de euro la Paris şi asta implică nişte riscuri", a explicat Anastasiu.
Directorul de marketing al agenţiei de turism J'Info Tours, Cristina Irimia, suţine că turiştii ar trebui să aleagă agenţiile care au "un brand" pe piaţă.
"Turiştii ar trebui să verifice dacă agenţiile au licenţă de turism, să mergă cu agenţii care au un brand verificat în piaţă. Anul acesta noi împlinim 18 ani, pentru mulţi dintre turiştii noştri este o garanţie atât perioada lungă de activitate, cât şi faptul că au mers cu firma, călătoria a plăcut şi agenţia a respectatat cele promise", a spus Cristina Irimia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS