8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCulmea tupeului, cu facturile CEZ

Culmea tupeului, cu facturile CEZ

Zeci de craioveni se trezesc somaţi sau debranşaţi pentru facturi pe care le-au achitat de anul trecut. Mai nou, clienţii sunt anunţaţi că pot fi debranşaţi de la electricitate şi pentru neplata taxei radio-TV.

 

Mai mulţi clienţi craioveni ai companiei de furnizare a energiei electrice CEZ stau la cozi interminabile la sediul central din Valea Vlăicii, pentru a clarifica încurcăturile produse, de multe ori fără vina lor, la facturile de energie. Oamenii spun că s-au trezit acasă cu avertismente (preavize) de debranşare pentru facturi emise în 2007. Alţii susţin că au fost avertizaţi că vor fi debranşaţi inclusiv pentru neplata facturii cu taxa radio-TV.

„Stau la rând de două ore doar ca să şterg o factură la radio. Au servicii proaste, iar greşelile lor le plătim noi, oamenii de rând“, a spus răspicat Florian Ciopată. „Am plătit lună de lună energia electrică. Mi s-a făcut şi regularizarea la sfârşit de an, aşa cum s-a făcut la toată lumea. Nu au fost probleme. Acum m-au anunţat că am o factură neplătită din luna mai 2007, când eu îmi achit toate facturile. Este strigător la cer! Mi-au spus cei de la CEZ să fac dovada că am plătit factura respectivă. Păi, ei se trezesc după un an, după ce trece şi regularizarea, că am restanţe la energie. Este o aberaţie!“, s-a plâns Mirela Iovan, din cartierul Brazda lui Novac.

„Am primit notificare că pe 4 aprilie, la ora 10.00, voi fi debranşată. Pe 2.04, în jurul orei 14.00, am mers la CEZ de nenumărate ori pentru că nu le funcţionau serverele, iar uşa de la intrare a fost încuiată, deşi era afişat program până la ora 20.00. Au catadicsit să lipească un afiş că nu funcţionează calculatoarele şi să revenim. Am mers cu toate facturile plătite la zi şi cu chitanţele aferente. Somaţia era pentru o factură din ianuarie 2007. Le-am arătat chitanţa şi au spus că s-a greşit codul de la bancă. Banii intraseră în contul CEZ, dar ca sumă nerepartizată“, a declarat Eugenia Sârbu, locatară pe strada Al. I. Cuza.

Povestea nu s-a terminat aici. Femeia a întrebat cum poate scăpa de debranşare. Răspunsul funcţionarei a fost mai mult decât hilar: „Lipiţi pe contor notificarea pe care noi am scris să nu vă deconecteze“. Eugenia Sârbu afirmă că a fost nevoită să lipească mai multe afişe vizibile pe tabloul electric de pe casa scării.

„Am primit o somaţie că am de plată o factură emisă tocmai pe 30.09.2007, pentru suma de 21,5 lei. Am achitat-o şi pe aceasta la BRD pe 27.03.2008. Dar m-am trezit că figurez în continuare cu restanţa respectivă. Am mai stat la coadă o oră şi jumătate şi li s-a stricat aparatura. Astăzi (ieri – n.r.) am venit din nou să-mi rezolv problema. Ne pun pe drumuri, când ei ar trebui să scadă facturile plătite. Vrem să nu ne mai păcălească hoţii ăştia, că a trecut vremea lor“, a spus Marin Baboi, din Valea Roşie.

Debranşări pentru facturi achitate

Alt client CEZ, de data aceasta din cartierul Rovine, a păţit-o şi mai rău. Încurcătura cu facturile acestuia întrece orice imaginaţie. El este somat că va fi debranşat pentru facturi deja achitate şi pentru neplata… taxei radio-TV. „Mi-au venit două facturi din 2007, care figurau ca neplătite, deşi le-am achitat. În plus, factura radio-TV pe patru luni şi cea de luna trecută. Mi-au dat preaviz că mă debranşează dacă nu le plătesc. Facturile pe 2007 sunt achitate, pentru că atunci m-au debranşat când eram în luna de miere şi le-am achitat când am venit. Deci, nu au cum să fie neachitate, că altfel nu mă rebranşau. E greşeala lor. Am mers la CEZ şi mi-au spus să fac dovada plăţii din 2007. Dar de ce mă pun pe mine pe drumuri, când ei au evidenţa clienţilor? M-am învoit şi de la serviciu să rezolv repede, ca să nu-mi taie lumina pe nedrept“, a spus clientul CEZ, vădit deranjat de situaţie.

Preavizul CEZ stipula clar că printre facturile pentru care se propune debranşarea se numără şi cea radio-TV. În somaţia de debranşare CEZ Vânzare se menţiona că, „în conformitate cu prevederile Legii energiei electrice nr. 13/2007, art. 56 şi ale contractului de furnizare de energie electrică, vă supunem atenţiei prezentul preaviz prin care vă aducem la cunoştinţă faptul că începând cu 31.03.2008, ora 10.00, ne aflăm în situaţia de a întrerupe furnizarea de energie electrică la locul de consum“.

CEZ se scuză că are un nou sistem

Compania CEZ susţine printr-un comunicat de presă că, de curând, a implementat „un nou sistem de gestiune a clienţilor“. Firma responsabilă cu emiterea facturilor susţine că a fost remediată problema sistemului care lua în calcul şi facturile radio-TV la debranşare.

„În cursul lunii martie 2008, a apărut un număr mic de cazuri de procese-verbale de deconectare, care au fost generate de sistem, deşi clientul nu avea neachitate decât facturile radio-TV. S-au efectuat modificările necesare în programul informatic, în aşa fel încât această situaţie să nu mai apară în viitor. Totuşi, procesul nu a fost realizat 100%, de aceea, în mod excepţional, au fost generate şi preavize de deconectare doar pentru taxele radio-TV. În prezent, considerăm această problemă rezolvată“, se precizează în comunicat.

A cui e vina?

Furnizorul de energie electrică mai precizează că noul sistem implementat are hibe, ceea ce face ca localnicii să figureze cu facturi pe care nu le-au primit. Pe factura clienţilor apare un „bloc soldo“, de la care se trag toate problemele consumatorilor de electricitate.

„Din păcate, în ceea ce priveşte acest bloc soldo, pot exista neînţelegeri în rândul anumitor clienţi, care, din cauza faptului că acesta nu arată o perioadă, identifică sume corespunzătoare unor facturi pe care nu le-au primit“, susţin responsabilii CEZ. Aceştia mai explică faptul că disfuncţionalităţile pe care le întâmpină clienţii au şi alte cauze: „Operarea mandatelor poştale se face cu foarte mare întârziere, iar extrasele de cont plătite prin Trezorerie vin cu întârziere de trei-patru zile“. La acestea se adaugă greşeli ale clienţilor când fac transfer de pe card şi altele. CEZ spune în repetate rânduri în comunicat că nu consideră cele de mai sus ca fiind „nereguli“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

17 COMENTARII