12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePreţul la casă, mai mare decât cel de raft

Preţul la casă, mai mare decât cel de raft

Scandalurile legate de tehnicile comercianţilor de a-şi atrage clienţii continuă. După ce a fost anunţat că începând de anul acesta folosirea cuvânului „gratuit“ este interzisă, în vizor a fost luată politica de preţ.

 

 

 

Cea mai deranjantă este, evident, tehnica potrivit căreia preţul din raft este diferit de cel de la casă. „De la începutul anului, numai în Bucureşti, 5.500 de cumpărători au reclamat la Protecţia Consumatorului că au fost păcăliţi. Toţi s-au plâns de diferenţa dintre preţul afişat la raft şi cel pe care trebuie să-l plătească la casă“, notează www.banknews.ro.

Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, susţine că „de regulă sunt erori umane. Pot acuza însă şi clienţii că au schimbat locul produsului sau eticheta“.

Această situaţie se întâlneşte şi în Craiova. „Mi s-a întâmplat să cumpăr un produs ştiind că are un preţ şi la casă să descopăr că era alt cost. L-am refuzat. Mi s-a spus că probabil clienţii au schimbat locul produselor în raft. De atunci sunt mult mai atentă la produsele pe care le iau. Mă uit la firma care produce respectivul produs şi la preţul afişat“, a spus Denisa Drăghici, de 27 de ani, din Craiova.

 

Amenzi de până la 60.000 de lei

 

Cu toate că au păţit-o, doljenii nu s-au înghesuit la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) să anunţe situaţia. „Nu avem înregistrată nici o sesizare cu privire la diferenţe de preţ între costul afişat la raft şi cel de la casă. În perioada imediat următoare vom efectua însă controale care să vizeze şi acest aspect“, a declarat Elena Costea, inspectorul-şef adjunct al OJPC Dolj.

Potrivit acesteia, amenzile pe care le riscă acei comercianţi care apelează la astfel de tactici pot ajunge până la 60.000 de lei, pentru abateri repetate. „În funcţie de gravitate, sancţiunea poate ajunge chiar până la închidere“, a precizat Elena Costea.

 

„La câţiva bănuţi nu ştiu dacă este sesizabil“

 

Nu toţi craiovenii au fost însă atenţi la acest aspect. „Mi
s-a întâmplat să văd două preţuri afişate pe etichetă. Mi s-a explicat însă că trebuie să plătesc preţul mai mare. Nu mi s-a întâmplat niciodată să ajung la casă şi să observ o diferenţă“, a spus Daniela Maria, de 54 de ani, făcând referire la afişarea preţurilor şi fără şi cu TVA, fapt care poate duce în eroare clienţii. Clienta nu a omis însă nici posibilitatea să nu fi fost foarte atentă la preţul din raft şi la cel de casă. „Probabil aş fi observat dacă ar fi fost o diferenţă mai mare de câţiva lei. Aşa, la câţiva bănuţi nu ştiu dacă este sesizabil“, a adăugat Maria.

 

Clienţii constanţi nu cad în capcanele
comercianţilor

 

Pentru a evita situaţia în care sunt nevoiţi să plătească mai mult decât fuseseră anunţaţi, unii craioveni au dezvoltat tehnici personalizate. „Niciodată nu mi s-a întâmplat să plătesc mai mult decât văd pe raft. În general, cumpăr cam aceleaşi produse, aşa că ştiu cât trebuie să scot din buzunar. În plus, fac calculul de la început, pentru a mă asigura că am bani la mine“, a spus Mariana Marinescu, de 35 de ani, din Craiova.

 

Preţul afişat este cel plătit

Potrivit www.banknews.ro, în România există trei lanţuri de magazine de tip cash and carry incluse într-un program care să elimine diferenţele de preţuri dintre raft şi casă. „Pe piaţă s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele să respecte principiul: preţul afişat este preţul plătit“, notează site-ul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII