16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAccidentul de pe Otopeni, cauzat de o eroare umană

Accidentul de pe Otopeni, cauzat de o eroare umană

Comisia tehnică de anchetă a finalizat raportul asupra accidentului cursei charter Tarom, produs în 30 decembrie 2007 pe Aeroportul Henri Coandă a anunţat astăzi preşedintele comisiei de anchetă din Ministerul Transporturilor, Mircea Alexandru Ciucă
Concluzia comisiei tehnice de anchetă a stabilit în raportul citat de Mircea Alexandru Cică că "nu s-au respectat întocmai regulile pentru cei trei controlori din turnul de control. Nu au fost respectate procedurile de vizibilitate redusă. Nu s-au respectat convorbirile telefonice între controlorul de trafic aerian şi echipa de balizaj. Nu a fost informat turnul de control de componenţa exactă a echipei care se afla pe pistă şi care era formată din patru persoane şi două autovehicule".
De asemenea, Ciucă a precizat că şi în reglementările actuale sunt articole care generează confuzii. "Deci, procedurile generează confuzii", a declarat Mircea Alexandru Cică. Mai mult, acesta a menţionat că există neconformităţi între anumite articole, spunând că procedurile nu sunt bune.
Raportul final va ajunge la părtile implicate, respectiv Romatsa şi Aeroportul Henri Coandă şi abia după aceea vor fi stabilite măsurile şi sancţiunile pentru cei implicaţi în acest accident. Ciucă a concluzionat că dacă se aduc probe noi se va redeschide dosarul.
Reamintim că o cursă charter Tarom care trebuia să decoleze pe 30 decembrie 2007, de pe aeroportul Henri Coandă, cu destinaţia Sharm el Sheikh – Egipt, a lovit, în momentul decolării, o maşină aflată pe pistă. Directorul Tarom, Gheorghe Bârlă, a calificat incidentul petrecut pe Aeroportul Henri Coandă, ca fiind "un incident aviatic grav". Reprezentanţii Tarom au spus că autoutilitara care a produs incidentul aviatic de duminică era folosită la balizaj pe axul pistei şi că două persoane care se aflau lângă maşină în momentul coliziunii au scăpat nevătămate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS