7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAsfalt de râsul curcilor

Asfalt de râsul curcilor

V-aţi întrebat vreodată de ce se macină asfaltul străzilor din Craiova sub roţile maşinilor? Vi se pare curios că vin muncitori cu pichamere şi sparg ce s-a asfaltat ieri? Răspunsul celor mai înţelepţi şi iubiţi dintre craioveni, onor şefii serviciilor şi direcţiilor din primărie, e că asta este tehnologia. Tehnologia miştoului!

Tehnologia de asfaltare pentru reabilitarea străzilor din municipiu, plătită cu bani grei de fiecare contribuabil la bugetul local, este cauza penelor de roţi, jantelor strâmbate, suspensiilor, bucşelor, pivoţilor care „cedează nervos“. Strada Maria Tănase este un exemplu clar de caterincă făcută de administraţie pe seama noastră, a tuturor, care vărsăm anual taxe şi impozite în valoare de zeci de miliarde în buzunarul primăriei.

Povestea acestei străzi craiovene, care face legătura între două artere mari de circulaţie – strada Brestei şi Calea Severinului, nu s-a terminat. După ce au lăsat-o în stadiul de coclauri săptămâni în şir, oficialităţile au turnat un strat gros de asfalt, astfel încât să fim convinşi toţi că acolo se îngroapă banii noştri. Inspiraţia mai-marilor Băniei a fost nemărginită în momentul în care asfaltul străzii a fost înălţat atât de mult încât gurile de canalizare s-au transformat în capcane. Primăria le-a semnalizat două zile mai târziu printr-un fel de balize reflectorizante, obligând şoferii să facă slalom printre ele. Continuarea vine parcă dintr-o comedie proastă: au spart carosabilul turnat cu doar câteva zile înainte pentru a ridica gurile de canal la nivelului covorului asfaltic! De ce nu s-a făcut această lucrare înainte să se toarne asfaltul? Explicaţia este absolut ireală: asta e tehnologia. Pe scurt: repară azi, sparg mâine, iar poimâine… puteţi ghici? Repară ce au spart!

Oficial, lucrările pe strada Maria Tănase sunt departe de final, termenul fiind primăvara lui 2008. Covorul asfaltic actual este, practic, fundamentul drumului. În prezent, se efectuează lucrările de ridicare a gurilor de canal la nivelul carosabilului. Etapa finală va consta în turnarea stratului de uzură. „Asta e tehnologia“, a explicat Sever Bordu, director în cadrul Primăriei Craiova.

Apare întrebarea: Peste ce se va aşeza stratul de uzură dacă fundamentul se macină? Nouă nu ne rămâne decât să ne rupem maşinile în gropile lor ca să îi vedem folosind tehnologia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

22 COMENTARII