13.1 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCEZ dă explicaţii pentru scandalul Factura

CEZ dă explicaţii pentru scandalul Factura

Oficialii grupului ceh justifică greşelile din facturile clienţilor prin erori ale softului cu baza de date, dar şi prin erori umane. Aproape 4.000 de clienţi au avut până acum probleme din această cauză. Unii dintre ei au şi plătit facturile umflate emise de CEZ.

Oficialii companiei CEZ au organizat vineri prima conferinţă de presă de la izbucnirea scandalului facturilor greşite primite de clienţi. Conducerea societăţii susţine că erorile de facturare au apărut din cauza unor scăpări ale softului informatic, pe care CEZ l-a introdus pentru a procesa mai uşor datele despre clienţi.
„În ansamblu, implementarea sistemului a fost un succes. Au fost şi mici scăpări, care au dus la apariţia unor erori în facturi şi la întârzierea acestora. Aceste scăpări ni le asumăm“, a afirmat Eugen Botoarcă, director CEZ Servicii, Divizia de relaţii cu clienţii a companiei. Directorul a recunoscut că pe parcursul ultimelor luni au apărut sute de reclamaţii din partea clienţilor. Facturile au avut „întârzieri cuprinse între 10 şi 30 de zile“, însă compania a decis să „nu mai aplice penalităţi“ pentru aceste depăşiri de termene. În urma reclamaţiilor, CEZ a descoperit că emisese 182 de facturi duble clienţilor. După ce primeau factura şi o achitau, abonaţii primeau în plic altă factură, de aceeaşi valoare, pentru aceeaşi perioadă. Iată cum explică directorul Botoarcă eroarea: „Unul dintre fişierele informatice a fost tipărit de două ori“. Cele mai multe sesizări au apărut în cazul facturilor eronate, unde s-au înregistrat 1.724 de cazuri. Aici, eroarea era alta: sumele de plată includeau atât factura curentă, cât şi o parte din cea precedentă, deja achitată. Cele mai multe cazuri au fost înregistrate în judeţul Olt. Mai rău este că unii clienţi au apucat să achite facturile umflate de cei de la CEZ. „Clienţii care au plătit acele facturi nu vor pierde în nici un caz banii, care li se vor returna“, ţine să ne asigure directorul Botoarcă.
220 de clienţi nemulţumiţi au sesizat problema facturilor. Dacă tot nu era de ajuns, mai spunem că CEZ a identificat alte 2.000 de cazuri în care facturile au fost returnate de poştă din cauză că adresele destinatarilor erau false. Aici, există două aspecte ale problemei. Într-unul dintre cazuri, abonaţii locuiesc în zone fără numerotaţie, cum ar fi cartierul de case din zona Daewoo, botezat „Căpşunarilor“ pentru că aici a fost cândva o căpşunărie. Unitatea a acordat numere fictive provizorii pentru a putea identifica adresele abonaţilor. Al doilea aspect al problemei se referă la erorile din sistemul informatic, care a preluat eronat unele adrese. Nu întotdeauna au fost erori de soft, ci au fost şi greşeli umane, au mai recunoscut reprezentanţii CEZ. Interesantă este şi justificarea companiei pentru schimbările pe care le-au făcut: vechiul sistem de gestionare avea costuri mari de mentenanţă, care se regăseau în facturile clienţilor. Întrebat dacă noul sistem va ieftini curentul, directorul Eugen Botoarcă a răspuns: „O reducere a costurilor nu poate fi estimată acum în bani. Cu siguranţă că există un studiu care previzionează reducerile de costuri, dar eu nu deţin, deocamdată, aceste informaţii“.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII