12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDunărea nu mai are apă

Dunărea nu mai are apă

Din cauza secetei înregistrate în ultima perioadă în România, dar şi în ţările riverane Dunării, debitul fluviului a început să dea mari bătăi de cap navigatorilor.

Dacă pe tronsonul cuprins între Orşova şi Gogoşu nivelul apei este aproape de normal, acest lucru datorându-se celor două baraje PF 1 şi PF 2, după barajul de la Gogoşu apa a scăzut foarte mult, iar acum şlepurile pline cu marfă, precum şi navele de mare capacitate nu mai pot circula în siguranţă.

Pragurile de nisip care s-au ridicat din cauza aluviunilor au dus la naufragierea a două nave pentru două zile, iar acum navigaţia pe fluviu este restricţionată, putându-se circula doar într-un regim special, pe şenalul navigabil.

Directorul Căpitaniei zonale Drobeta Turnu Severin, Mihai Ghiba, a declarat că traficul fluvial naval pe Dunăre se desfăşoară cu dificultate în aval de Hidrocentrala Porţile de Fier II.

„Motivul este apariţia, din cauza cotelor mici ale Dunării, a unor praguri de nisip care împiedică circulaţia navelor cu pescaj peste 260 de centimetri, fapt care obligă transportatorii să reducă la jumătate încărcatura navelor, iar pe navigatori să nu se abată nici un metru de la şenalul navigabil. În zona noastră de competenţă avem puncte critice la Salcia – kilometrul fluvial 824, Bogdanu – kilometrul fluvial 785, Pietrişul – kilometrul fluvial 759, Linovo – kilometrul fluvial 738, şi Papadia – kilometrul fluvial 677“, a declarat Mihai Ghiba. Cei mai afectaţi sunt transportatorii de mărfuri şi firmele ce aşteaptă produsele în porturile de pe Dunăre. „Nu putem efectua comenzile primite. Dacă vrem să nu stăm în radă trebuie să plecăm cu mai puţin de jumătate de încărcătură. Iar dacă nu plecăm, aşteptăm să crească apa. Avem de pierdut şi noi, şi beneficiarii“, a declarat Dumitru Ciora, căpitan de navă.  Pentru a nu se înregistra evenimente de-a lungul sectorului administrat de Căpitania zonală Drobeta Turnu Severin, s-au emis ordine de restricţie a circulaţiei navelor în zonele în care apa are adâncimea de doar 260 de centimetri. În cursul nopţii de joi, în urma unor eforturi deosebite făcute de căpitanie, şlepul Ontario, sub pavilion olandez, eşuat pe un banc de nisip la kilometrul fluvial 829, a fost tractat în şenalul navigabil şi şi-a putut relua fără probleme cursa.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII