9.8 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDaewoo se mărită cu Ford

Daewoo se mărită cu Ford

Oficialii români se văd nevoiţi să negocieze cu o singură companie vânzarea fabricii de automobile Daewoo din Craiova. Doar Ford Motor Company a depus oferta de preluare a uzinei din Bănie, în timp ce JSC Russian Machines s-a retras din competiţie, iar General Motors a cerut mai mult timp de gândire.

Dacă decizia Ford de a licita pentru Daewoo este normală, dat fiind interesul manifestat până acum pentru uzină, retragerea General Motors Europe surprinde. GM plătise pentru accesul în camera de date de la Daewoo şi avea legături de afaceri cu uzina din Craiova prin intermediul GM din Coreea. Cât despre ruşii de la JSC Russian Machines, aceştia au venit mai mult în excursie la Craiova. Nici măcar nu au plătit pentru a avea acces în camera de date. Potrivit NewsIn, General Motors a considerat că este riscant să depună o ofertă pentru Daewoo. „Am decis să nu mai depunem o ofertă, deoarece riscurile şi incertitudinile erau mai mari decât potenţialele beneficii pe care le-am fi avut dacă am fi devenit proprietari“, a spus un purtător de cuvânt al General Motors Europe. El a adăugat că GM nu a renunţat la ideea de a-şi extinde capacităţile de producţie în regiune şi tocmai de aceea a şi stat aproape de procesul de privatizare.

Directorul ACSA presimţea că vine Ford

Decizia GM de a nu depune oferta pentru Daewoo nu este o surpriză pentru directorul ACSA, Lucian Luţaru. Acesta a declarat pentru GdS că nu este nimic rău în faptul că AVAS va negocia doar cu Ford. „Presimţeam din comportamentul celor de la GM din camera de date că nu vor depune oferta. Cei de la Ford au fost mai interesaţi, au pus mai multe întrebări“, a spus Luţaru. Acesta nu exclude o înţelegere între cei doi producători americani. „O variantă este să se fi înţeles între ei. GM e interesată mai mult de fabrica de motoare, pe când cei de la Ford vor fabrica de montaj. A doua variantă este ca la GM să existe curente de opinie împotriva cumpărării Daewoo. Se ştie că ei au mai multe filiale în lume“, a explicat directorul ACSA.

Mihai Voicu: Nu preţul este important

Deputatul PNL de Dolj, Mihai Voicu, totodată membru în comisia de privatizare a Daewoo, bănuieşte că unul dintre motivele retragerii GM este situaţia financiară a companiei. „GM a avut anul trecut pierderi de trei miliarde de dolari. Este posibil ca AVAS să fi obţinut un preţ mai bun dacă erau doi ofertanţi, dar preţul contează doar 30%. Importante sunt investiţiile şi numărul de maşini produse“, a declarat Voicu. Deputatul PNL a precizat că GM nu a depus scrisoare de renunţare la Daewoo, ci a cerut, cu un sfert de oră înaintea orei 16.00, termenul-limită, prelungirea perioadei de depunere a ofertei.

Coadă la vânzarea de acţiuni

În timp ce oficialii de la Bucureşti aşteptau cu sufletul la gură ofertele pentru Daewoo, sute de acţionari ai SC Automobile Craiova SA luau cu asalt sediile societăţilor de investiţii financiare pentru a profita de creşterea de preţ la bursă a acţiunilor societăţii. „Pe un certificat de 40 de acţiuni primesc aproape 20 de milioane de lei vechi“, a declarat unul dintre vânzători.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII