12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCum să ne întocmim dosarul?

Cum să ne întocmim dosarul?

Obţinerea certificatului de urbanism şi a avizelor. Uşor de spus, greu de făcut, aţi putea spune. Şi totuşi, cu un minighid la îndemână, drumul poate nu vi se va mai părea la fel de anevoios. Pentru obţinerea unui certificat de urbanism sunt necesare mai multe avize, în funcţie de particularităţile proiectului de construcţie, dar şi de amplasarea terenului pe care se va construi.

La ce ne trebuie certificatul de urbanism?

Mai întâi, ce este un certificat de urbanism? Noţiunea reprezintă  actul emis de autorităţile administraţiei publice locale (biroul sau direcţia de Urbanism din cadrul primăriei), prin care se fac cunoscute solicitantului elementele care caracterizează regimul juridic, economic şi tehnic al unui imobil, stabilite prin evidenţele existente şi documentaţiile de  urbanism aprobate.
Pe scurt, certificatul de urbanism vă spune ce şi cum puteţi construi. De ce, unde, când şi cu cât este treaba dumneavoastră… Certificatul de urbanism trebuie să cuprindă regimul de înălţime a construcţiei, poziţionarea sa, cota de înălţime la cornişă, valoarea maximă pentru ProcentuI de Ocupare – (POT) – calculat ca raport între aria construită şi aria lotului de teren (în general,  ocuparea terenului este de până la 40% pentru zonele de locuit), valoarea maximă pentru CoeficientuI de Utilizare al Terenului, calculată ca raport între aria construită desfăşurată şi aria lotului de teren. Nu uitaţi: în elaborarea certificatului de urbanism, respectarea prevederilor specificate în Planul de Urbanism General (PUG) este obligatorie. În caz contrar, nu doar că se încalcă legea, dar vă puteţi trezi că propria construcţie trebuie să „zboare“ din peisaj pur şi simplu pentru că PUG prevede că acolo trebuie construit ceva de utilitate publică…

… Şi lista poate continua

Avizele din certificatul de urbanism se cer pentru a obţine autorizaţia de construcţie a casei, conform Legii 50/1991 – autorizarea lucrărilor de construcţii, republicată cu modificările ulterioare. Prin autorizaţia de construcţie, primăria avizează soluţia prezentată de solicitant şi certifică dreptul de  începere a lucrării. Dosarul pentru obţinerea avizelor (din certificatul de urbanism) trebuie să conţină: certificatul de urbanism, schiţa de amplasament a terenului la scara 1:500, schiţa de amplasament a terenului la scara 1:2000, schiţa de amplasament cu poziţia casei pe teren şi o cerere. În funcţie de vecinătăţi, de utilităţi, dar şi  de amplasarea terenului, certificatul de urbanism poate preciza că în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie aveţi nevoie de avizele următoarelor  societăţi/regii: Oficiul de cadastru – Studiu pedologic şi Certificat de scoatere a terenului din circuitul agricol (dacă este în zonă agricolă), exploatare reţele de apă, canal – Compania Naţională Apele Române,  exploatare reţele electrice – Electrica, exploatare reţele de gaze naturale – Distrigaz, salubritate, reţele telefonice – Romtelecom, apărararea împotriva incendiilor – Pompieri, apărarea civilă  – Apărarea Locală Antiaeriană, sănătatea populaţiei – Direcţia de Sănătate Publică,   Admininistraţia drumurilor şi podurilor, Poliţia – dacă terenul se află într-o zonă specială, Autoritatea română de aviaţie – dacă terenul se află în proximitatea unui aeroport, MApN, SRI – dacă terenul se află în proximitatea unui obiectiv militar, Ministerul Culturii şi Cultelor – dacă terenul se află într-o zonă de interes arheologic, protecţia mediului  – Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, iar lista poate continua.  Cu menţiunea că avizul de mediu trebuie să fie ultimul, pentru că acesta nu se eliberează dacă nu sunt obţinute celelalte avize. De asemenea, în funcţie de natura construcţiei, primăria poate cere Planul de Detaliu (PUD), Planul de Urbanism Zonal (PUZ) sau PUG. Dar nu aici se termină! Pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, se întocmeşte un dosar care trebuie să conţină: planul cadastral, certificatul de urbanism (inclusiv toate avizele solicitate prin acesta, cele prezentate mai sus!), un memoriu tehnic (care să cuprindă memoriul de arhitectură, rezistenţă, instalaţii etc.), referatele verificatorilor de specialitate, referatele experţilor tehnici (la nevoie), actele de proprietate asupra terenului, proiectul pentru autorizare (compus din  planul de situaţie, de fundaţie, de arhitectură, de învelitoare), o cerere de eliberare a autorizaţiei de construcţie şi, bineînţeles, chitanţa de achitare a taxei de autorizare.
• Maria Măndiţă

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS