Invazie de spărgători în Bănie

Autori


Sutele de miliarde de lei vechi băgate în străzile Craiovei în ultimii ani sunt spulberate de pichamere. Fiindcă în primărie se dau autorizaţii de construire fără nici o regulă, iar comunicarea între constructori, municipalitate şi furnizori lipseşte, asfaltul turnat astăzi este spart mâine pentru înlocuirea reţelelor de utilităţi sau remodelarea arterelor.

Reparat anul trecut şi în urmă cu doi ani pe bani grei, asfaltul din faţa sediului Primăriei Craiova, din strada A.I. Cuza, ca şi trotuarul, de altfel, este străpuns de câteva săptămâni de executanţii unor tranşee şi găuri prin care urmează să treacă nişte cabluri de iluminat şi alte echipamente de acest gen, investiţie componentă a proiectului de modernizare a centrului. În paralel, asfaltul de pe străzile Brestei şi Râului este spart de constructori şi furnizori de utilităţi, alte artere importante ale Băniei – Nicolae Titulescu şi Severinului, de pildă – suferind şi ele tăieturi adânci în carosabil şi pe trotuare, în vederea altor proiecte de modernizare sau reabilitare de reţele. Cicatrice adânci, dar proaspete, sunt vizibile pe alte zeci de artere ale oraşului.

Aceste străzi nu au însă în comun numai actuala imagine, de şantiere în derulare sau recent închise, ci şi faptul că acestea au înghiţit, în ultimii ani, sute de miliarde de lei vechi pentru întreţinere, reparaţii şi turnare de covoare asfaltice, de care acum se alege praful. Unele vor mânca şi în acest an din bugetul local fără ca primăriei sau constructorilor care le cârpesc să le pese dacă gestionarii reţelelor de utilităţi ştiu ce urmează să se întâmple, pentru a-şi face şi ei planuri de investiţii pe aceste străzi.

Hârtii ameţitoare

Teoriile prin care ne explică municipalitatea de ce e spart asfaltul proaspăt turnat sunt năucitoare. Directorul Direcţiei gospodărire comunală a Primăriei Craiova, Adriana Motocu, a spus că, la fiecare sfârşit de an, municipalitatea întocmeşte lista străzilor în garanţie, pe care, potrivit legii, nu se mai poate lucra, iar la începutul anului următor – lista celor care vor suferi transformări. „Furnizorii de utilităţi au fost anunţaţi încă din 15 martie pe care străzi vor fi executate lucrări de întreţinere şi reparaţii, tocmai în ideea de a-şi realiza proiecte care să poată fi derulate în acelaşi timp, pentru a nu fi nevoie de intervenţii ulterioare. Cu toate acestea, există încă situaţii în care sincronizarea nu este posibilă şi atunci apar situaţii în care suntem nevoiţi să permitem spargerea străzilor de către furnizori, la scurt timp după ce acestea au fost reparate“, a spus Adriana Motocu.


Ea se referea la cazurile, tot mai dese, în care ajung la direcţie solicitări de intervenţie însoţite de autorizaţii de construire, caz în care refuzul acordării avizului de spargere nu se justifică. Mihaela Al Basthawi, directoarea Direcţiei urbanism, care emite autorizaţiile de construire, nu a putut fi contactată. Un angajat al direcţiei a spus însă că o autorizaţie de construire dată unui furnizor de utilităţi nu poate fi blocată doar pentru că strada respectivă a fost reparată cu un an, cu câteva luni sau cu câteva săptămâni în urmă, chiar dacă primăria poate face dovada că solicitantul a fost informat în timp util că strada va fi reparată.

Reparaţii „secrete“

De la adresele în care sunt enumerate străzile ce urmează să fie reparate şi până la demararea lucrărilor sunt făcuţi mai mulţi paşi, care le scapă de obicei furnizorilor de utilităţi, din simplul motiv că nici primăria, dar nici constructorii nu-i mai anunţă când încep execuţiile efective. Directorul Sucursalei Craiova a Distrigaz Sud SA, Petre Ciocănescu, unul dintre furnizorii importanţi din Craiova, confirmă declaraţiile directoarei Adriana Motocu şi spune că, în general, Distrigaz Sud îşi sincronizează investiţiile în reţele cu lucrările de întreţinere şi reparaţie la drumuri. Ciocănescu are însă rezerve în privinţa reparaţiilor de pe arterele secundare. „Pe străzile principale lucrurile merg bine. De pildă, pe bulevardul Nicolae Titulescu vom înlocui reţele în acest an în paralel cu lucrările de modernizare. Pe străzile mai mici, constructorii nu ne mai înştiinţează când încep lucrările“, a declarat directorul Petre Ciocănescu. Dacă o reţea de pe aceste străzi necesită înlocuirea urgentă sau a fost prinsă pentru schimbare în planul finanţat al furnizorului, indiferent care ar fi el, acesta nu ezită să ceară autorizaţia de construire şi va putea săpa în stradă şi la câteva zile după ce aceasta a fost reparată.



Comenteaza acum

3 Comentarii

  1. Bocelli said:

    Pai ce sa-i pese domnului Solomon, el face fantani! Si eu imi rup masina pe drumuri neasfaltate in Craiova in secolul XXI! Mai bine facea fantani din alea cu ciutura, ca se asortau mai bine la peisajul asta taranesc al Craiovei, si de restul banilor turna asfalt…Deh, olteanul tot oltean…

  2. ValsiS said:

    daca cu Solomon ne mentinem inca in secolul XXI 😀 atunci cu Bulucea :)) ajungeam prin sec XV de ii concuram pe bastinasi :))…. oricum bine ca se lucreaza la ceva si ca nu se sta degeaba (SAU SE STA ?)

  3. ILIE GHIDICEANU said:

    SUNTETI NISTE IMBECILI. NU VEDETI CE S-A FACUT IN ULTIMII DOI ANI IN CRAIOVA?

Alte stiri

Sumarul ediției de sâmbătă, 14 aprilie 2007

Actualitate

» Politica în România este paralizată
» Dacia şi Daewoo, un sfert din locurile pentru rable
» Cărţile, puse-n cui
» Ultimul tren pentru ELECTROPUTERE
» Control la substanţele periculoase
» CE Turceni vinde energie
» Invazie de spărgători în Bănie

Local

» Gazeta de Sud, nominalizată din nou pentru Premiul „Dumitru Tinu“
» Solomon, acuzat că a cerut şpagă
» Mere „româneşti“ din Polonia
» Soldurile au umplut buzunarele comercianţilor
» Mii de credincioşi au luat agheasmă
» Scurte stiri
» Traficanţi de minori, arestaţi
» Râmnicenii mai au căldură cinci zile
» Atenţie la ţepele cu promoţia ALTEX!
» Anchetat pentru 13 cauze penale
» Yoghinii sunt aşteptaţi la Băile Herculane
» A murit la patru zile după accident
» Captură de ţigări netimbrate

Dolj

» Fără pomi fructiferi lângă gard
» Tăriceanu îl pârăşte pe Băsescu lui Frattini
» Viaţa doljenilor atârnă de un fir de … profit

Gorj

» Manţog nu se teme de Morega
» Ucis cu un par

Sport

» Tănasie l-a învins pe Avetisian
» Orac a limitat proporţiile scorului
» Fărădelegi la AJF Gorj
» Raikkonen vrea să triumfe în Bahrein
» Liceeni învaţă „meserie“ de la Energo
» Duel fară miză între olteni
» Băieţii acasă, fetele în deplasare
» O afacere spaniolă
» În luptă cu istoria
» Oltchim vrea să bată la scor
» Derbiul supravieţuirii la Hunedoara
» Arde Gaz-ul!
» Bănică, titular după 671 de zile
» Vremea revanşei

Bani & Afaceri

» Cârciumaru a venit din Austria
» Curent electric şi la grădina de zarzavat
» Liga Sindicatelor Miniere are conturile blocate
» Lucrează fără salariu
» Gorjenii nu apelează la consilierii EURES
» Directorul Electrica, dat afară
» HIDROELECTRICA, păgubită de băieţii deştepţi

Magazin

» Fereşte-te de radar!
» Apariţii editoriale
» Utile Craiova
» Cum a apărut pixul?

Top