10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateStrategie de zbor schimbata

Strategie de zbor schimbata

Oficialii Aeroportului International Craiova schimba strategia curselor regulate, care nu au decolat decât o data spre Bucuresti. Dupa noi discutii la Ministerul Transporturilor si Tarom, orarul plecarilor va fi adaptat astfel incât sa asigure legaturi spre cursele internationale de pe Otopeni.


„Vom schimba obiectul muncii, in sensul ca am discutat cu conducerea Tarom si vom incerca sa devansam cu doua ore actualele curse. Acum, avionul ajunge la Bucuresti cu o ora si zece minute dupa ce toate cursele externe au decolat. Incercam sa ajutam oamenii de afaceri, si nu numai, sa beneficieze de legaturi spre exterior, astfel ca am propus schimbarea orarului actual. Este inca o varianta pe care o alegem pentru a mentine cursele regulate in viata“, a declarat pentru GdS Mircea Dumitru, directorul Aeroportului International Craiova, care s-a deplasat din nou la Ministerul Transporturilor, la sfârsitul saptamânii trecute.


Autoritatile craiovene au anulat joi, 15 februarie, si cea de-a cincea cursa Tarom Craiova – Bucuresti, din lipsa de pasageri. Cel mai probabil, situatia se va repeta saptamâna aceasta. Directorul Aeroportului International Craiova s-a declarat dezamagit si de parlamentarii din Oltenia, care in urma cu ceva timp solicitau zboruri directe spre Capitala. „Au spus ca noi, in conditiile in care zburam acum, ii legam de mâini si de picioare. Daca ei pot sa plece de miercuri, noi nu putem sa ii transportam. Sunt cinci judete cu parlamentari in Oltenia si la inceput toti au spus ca vor folosi avionul; treptat, le-a scazut interesul“, a spus Mircea Dumitru.


Nici Ion Prioteasa, presedintele Consiliului Judetean Dolj, nu vede un viitor prea bun pentru zborurile Tarom. „Se vor lovi de problema economica, pentru ca foarte putini apeleaza la aceasta metoda de transport. Fac un apel la institutiile care au posibilitatea sa-si trimita angajatii la Bucuresti cu avionul sa o faca, pentru a prelungi durata acestei curse. Am vorbit cu reprezentantii Tarom si mi-au explicat ca, daca aceasta cursa nu va rezista pâna la vara, nu vom putea infiinta nici cursa Craiova – Constanta, pe care ne-o dorim“, a afirmat Ion Prioteasa.


Cum s-au pierdut 70.000 de euro


Sistemul de balizaj al Aeroportului din Craiova va fi extins in perioada urmatoare cu inca 300 de metri, potrivit reprezentantilor obiectivului. Modernizarea pistei va mai avea insa de asteptat, din lipsa fondurilor, o solutie care va fi incercata in viitor fiind accesarea unor finantari externe, cel mai probabil prin imbunatatirea conditiilor de securitate a frontierelor din spatiul Schengen. Recent, aeroportul a mai pierdut o oportunitate de a incasa câteva zeci de mii de euro. Ministerul Transporturilor a propus reprezentantilor Aeroportului International Craiova sa accepte sa aterizeze pe pista din Banie avioane IL 76. Aeronavele urma sa fie utilizate de firme din strainatate pentru transporturi speciale de materiale, de la doua regii românesti. „Cei din minister au spus ca pe Otopeni si Baneasa e trafic intens si au avut de ales intre «Mihail Kogalniceanu», care pe 11 martie intra in reparatii, si Aeroportul Craiova. Avionul IL 76 are 169 de tone, gol. Când este incarcat, depaseste capacitatea portanta a pistei de rulare, fiind mai greu ca un Boeing 747 Jumbo. Am facut niste calcule si nu am avut curaj sa riscam sa spargem pista, asa ca am refuzat oferta ministerului“, a precizat directorul Mircea Dumitru. Refuzul a lipsit Aeroportul International Craiova de 60 – 70.000 de euro, cât ar fi adus cele aproximativ 14 curse de transport ce ar fi urmat sa aterizeze in Banie, intr-un interval de numai doua – trei luni.


Istoria unui aeroport


In 1938, pe 27 ianuarie, Carol al II-lea decreta infiintarea „unui aeroport la Craiova, care sa serveasca si ca aerodrom militar, in caz de razboiu…“. Incepând din acel an, Aeroportul Craiova „afectat transportului aerian public de pasageri si marfa“ a functionat pe actualul amplasament. Decolarea si aterizarea se faceau la acea vreme pe o pista de pamânt având dimensiuni de 1.000 x 200 m.


Intre 1938 si 1956, serviciile pentru pasageri erau ca si inexistente, lipsind confortul de care beneficiaza astazi pasagerii. Intre 1950 si 1952 s-a construit o pista betonata cu dimensiuni de 2.000 x 60 m si s-au facut primele dotari cu mijloace de apropiere si aterizare. Serviciile catre pasageri erau asigurate de patru persoane – comandantul aeroportului, un sofer, un radiotelegrafist si un paznic. Pe 6 mai 1957 s-a deschis prima linie aeriana Craiova – Bucuresti, cu avioane rusesti de tip LI-2. In 1959 s-a construit cladirea in care se afla astazi turnul de control si dispeceratul aeroportului si s-a trecut la avioane tip AN-2 pâna in 1962, când s-a trecut pe aparate de zbor mai moderne, pentru acei ani, de tip IL-14, aeronave care au deservit cursa Craiova – Bucuresti pâna in anul 1972. Dupa acest an si pâna in 1989, relatia Craiova – Bucuresti a inceput sa fie deservita de avioane tip AN-24 si IL-18, au fost construite sala de asteptare pasageri, centrul de emisie si salonul de protocol al aeroportului. Interesul scazut pentru zborurile interne, dupa 1989, a insemnat sistarea curselor interne regulate incepând cu anul 1994. Din 1995, Aeroportul Craiova a fost deschis traficului intern si international, deservind numai curse charter.


Orar de zbor


Luni, 29 ianuarie, primul avion al companiei Tarom, un ATR-42/500, a aterizat pe Aeroportul International Craiova pentru a inaugura prima cursa regulata Craiova – Bucuresti din ultimii 12 ani. Cursa de luni are plecarea din Otopeni la ora 9.10 si ajunge la Craiova la ora 9.50, de unde pleaca la 10.10 si ajunge la Otopeni la 10.50, iar cea de joi pleaca din Otopeni la ora 13.35 si ajunge la Craiova la ora 14.15, de unde pleaca la 14.35 si ajunge la Otopeni la ora 15.15.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS