17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateScolile de soferi, departe de cerintele europene

Scolile de soferi, departe de cerintele europene

In Dolj, nici o scoala de soferi nu indeplineste in prezent conditiile impuse prin ordinul ministrului transporturilor, care le reglementeaza conditiile de autorizare


Nici o scoala de soferi din judetul Dolj nu indepliniteste in prezent conditiile de autorizare impuse de legislatia in vigoare. Anul acesta, fiecare din cele 35 de scoli din judetul Dolj trebuie sa obtina reautorizarea pe noile conditii, impuse prin Ordinul nr.1856/2006 al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Reglementarea este restrictiva, impunând dotari similare cu cele din Uniunea Europeana.


Scoli fara simulatoare


In prezent, scolile de soferi nu mai pot functiona in blocuri de locuinte si trebuie sa dispuna de spatii care sa includa sali de curs, birouri pentru sectorul administrativ, dar si parcare pentru toate masinile de scoala, care, la rândul lor, trebuie sa fie detinute in proprietate sau pe baza de contract de leasing tot de scoala.


Pâna in prezent insa nici o scoala din Dolj nu a facut dovada ca indeplineste conditiile impuse prin noua reglementare. „Pâna acum, nici o scoala nu s-a prezentat pentru autorizare, insa, din câte am cunostinta, nici una din scoli nu ar indeplini conditiile impuse de ministru. Spun asta chiar si numai bazându-ma pe faptul ca, pâna acum, nici o scoala nu si-a achizitionat simulator de conducere, care este obligatoriu acum pentru scolarizarea la permisul de conducere de categoria B“, a declarat Iancu Craciunoiu, directorul Autoritatii Rutiere Române (ARR) – filiala Dolj.


Preturi deja crescute


Poate tocmai datorita noilor cerinte, care impun cheltuieli masive (doar simulatorul costa in jur de 30.000 de euro), scolile de soferi au crescut tarifele in ultimele saptamâni si au anuntat noi cresteri la inceputul verii. Daca pâna luna trecuta se mai putea urma scoala de soferi pentru permis categoria B cu 500 – 550 de lei (5,5 – 6 milioane de lei vechi), acum preturile au crescut cu 50 – 100 de lei. „Au crescut cheltuielile“, a explicat sec reprezentanta unei scoli de soferi din zona centrala a Craiovei.


O varianta mai ieftina o reprezinta instructorii independenti, insa si acestia ar putea sa-si mareasca tarifele intrucât noile reglementari le tin sub control strict evidenta elevilor, restrictionându-le astfel incasarile „la negru“. In plus, ei trebuie sa-si desfasoare activitatea pe lânga o scoala de soferi, dar organizati ca persoane fizice autorizate.


Data-limita


Ministerul Transporturilor, cel al Educatiei si al Internelor pregatesc un ordin comun prin care sa reglementeze functionarea scolilor de soferi. Proiectul acestui ordin, aflat acum pe masa guvernului, va impune ca toate scolile de soferi sa se conformeze noilor conditii de autorizare pâna la 30 iunie 2007, sau sa-si inchida portile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS