12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAdministratorul public, spaima primarilor

Administratorul public, spaima primarilor

Chiar inainte de a fi angajat in primariile din judet, administratorul public nu e privit cu ochi prea buni de edilii doljeni. Alesii se tem ca ar ramâne doar de decor in primarie daca si-ar lua drept ajutor un superfunctionar care sa se ocupe de treburile comunitatii.


Desi de la aparitia Legii nr. 286/2006 care modifica Legea administratiei publice si introduce termenul de administrator public o mare parte dintre primarii doljeni si-au insusit definitia postului, cel putin pâna in prezent in Dolj nu a fost angajat nici un astfel de functionar. Intentia guvernului de a imbunatati activitatea la nivelul administratiei locale prin aducerea unui ajutor pentru primar a trezit suspiciuni printre edili, care sunt de parere ca delegarea unor atributii catre un specialist in administratie i-ar lasa fara obiectul muncii. „Eu am inteles ca primarul ramâne cu partea de protocol si de restul se ocupa administratorul public. Nu imbratisez ideea asta pentru ca eu consider ca un primar trebuie sa se ocupe de tot. Am avut discutii pe tema asta si cu colegii din Asociatia Municipiilor din România si nici ei nu sunt de acord cu administratorul public“, a spus primarul din Bailesti, Ioan Negret. Conform actului normativ adoptat anul trecut, primarii care angajeaza un administrator public sau city manager ii pot delega acestuia o parte din atributii si chiar calitatea de ordonator principal de credite printr-un contract de management.


„Pai si eu ce mai fac dupa aia?“


Opinia primarului Negret este impartasita si de alti edili doljeni, care considera ori ca city manager-ul ar lua pâinea de la gura primarilor pusi de cetateni, ori ca angajarea unui astfel de functionar ar da apa la moara dusmanilor care sunt cu ochii pe fiecare dintre miscarile sefului din primarie. „Administrator public? Adica un fel de consilier al primarului… Deocamdata nu am de gând sa angajez asa ceva. Pai si eu ce mai fac dupa aia daca ii dau lui de lucru? Nu e asa multa treaba aici si cred ca la nivel de comuna nu e necesar“, a spus primarul din Daneti, Constantin Spiridon. Ca angajarea unui administrator de primarie nu e necesara crede si Nicolae Popa, primarul orasului Segarcea, care a declarat ca acum se gândeste de doua ori inainte de a angaja pe cineva in primarie pe un post care nu este obligatoriu. „Nu sunt de acord cu angajarea unui administrator public pentru ca in prezent primarul si viceprimarul pot acoperi toata activitatea din institutie. S-ar incarca organigrama si am avut si asa probleme ca am angajat un jurist de etnie roma“, a spus Popa. De revolutie in activitatea administrativa nu se pregateste nici consiliul judetean prea curând. Desi ar avea posibilitatea de a angaja manageri publici conform Ordonantei de Urgenta nr. 56/2004, iar la nivelul institutiei exista deja doi oameni scoliti in aceasta specialitate, pentru moment mai-marii judetului nu s-au gândit ca ar fi nevoie de cineva care sa vina cu sfaturi pe linie de management. Constantin Dascalu, vicepresedintele CJ Dolj, a precizat ca situatia s-ar putea schimba insa daca firma care acorda consultanta pentru certificarea ISO ar considera ca activitatea din institutie trebuie imbunatatita. „Nu am prevazut managerul public in organigrama, dar dorim sa obtinem certificarea ISO anul acesta si in functie de recomandarile firmei de consultanta, poate vom modifica structura. Managerul este necesar, dar managementul este deja asigurat prin structura actuala“, a spus Dascalu.


Solomon vrea city manager


Chiar daca primarii sunt inca reticenti fata de posibilitatea de a angaja in primarie un specialist care sa le faca treaba, mai sunt si edili care s-au dat pe brazda si au hotarât deja sa angajeze un astfel de ajutor. Nicolae Stancioi, edilul din Filiasi, a precizat ca a inclus deja postul in organigrama din acest an pentru ca nu putea face fata de unul singur problemelor din primarie. „Am prevazut postul in organigrama de anul acesta pentru ca e adevarat ca pâna acum m-am descurcat singur, dar nu prea bine. Daca plec la Sighisoara, la un seminar, trei zile nu prea se mai misca bine lucrurile in primarie si trebuie sa las pe cineva in locul meu“, a explicat Stancioi. Faptul ca lasa toata activitatea administrativa in mâinile unui singur om nu il sperie nici pe primarul Craiovei, Antonie Solomon, care a declarat chiar ca treaba primarului este aceea de a sustine proiectele primariei in fata celor care impart banii europeni. „Este necesar pentru ca primarul trebuie sa fie mai mult de reprezentare. Nu mi-e teama de administratorul public, pentru ca eu il pun si tot eu pot sa il dau afara pentru ca semneaza un contract de management cu o evaluare la sase luni. De birocratie si hârtogaraie ar trebui sa se ocupe el, iar primarul ar trebui sa sustina proiectele pentru finantare din fonduri structurale“, a spus edilul-sef Antonie Solomon.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS