17.6 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateClientii RAT vor contractul, politia il ridica

Clientii RAT vor contractul, politia il ridica

Câstigatorii licitatiei prin care Regia de Transport Craiova urma sa achizitioneze 40 de autobuze au venit sa semneze contractul in timp ce politistii tocmai ridicau documentatia intocmita in vederea atribuirii respectivului contract. Lucratorii Serviciului economic al politiei doljene au primit termen sa raporteze pâna vineri.


Reprezentantii Automobile Bavaria Brasov si Planet Leasing & Factoring Bucuresti s-au infiintat ieri la Regia Autonoma de Transport Craiova sa-si ridice premiul – contractul de achizitie publica a 40 de autobuze MAN in sistem leasing in valoare de 11,18 milioane de euro fara TVA – care li se cuvine dupa adjudecarea licitatiei din 22 septembrie 2006. Afaceristii au fost directionati spre biroul inginerului-sef Nastase Sutru, care i-a anuntat ca regia nu va semna contractul, din cauza conditiilor financiare costisitoare. Trebuie spus ca este vorba de acelasi Sutru care a studiat si semnat caietul de sarcini al licitatiei si, in plus, a fost si membru al comisiei de evaluare care a desemnat câstigatorii tinând seama inclusiv de conditiile „financiare costisitoare“. Nastase Sutru nu a raspuns ieri la telefon, dar seful sau, directorul general al RAT Craiova, Virgil Boboc, a confirmat ca subalternul sau s-a intâlnit cu câstigatorii licitatiei, carora le-a comunicat ca sunt prea scumpi. „Colegul meu i-a informat ca nu putem cumpara la pretul propus de ei. Ii asteptam din nou saptamâna viitoare, cu alta propunere. Este vorba de o negociere“, a declarat Virgil Boboc. In timp ce in biroul lui Sutru se purtau conversatii pe lânga rezultatul licitatiei, intrucât acesta este irevocabil din punct de vedere tehnico-financiar, alti angajati ai RAT Craiova predau documentatia aferenta licitatiei din 22 septembrie politistilor doljeni de la Serviciul economic. Seful politiei, Georgel Enescu, a declarat ca asteapta primul raport al anchetei vineri, 8 decembrie. „Am dispus cercetari privind modul de organizare a licitatiei comandate de RAT Craiova, iar vineri vom avea o concluzie“, a spus Enescu.


Trânta cu legea se prelungeste


Cercetarile politiei nu impiedica RAT Craiova sa continue procedura de atribuire a contractului de achizitie, respectiv negocierile, dupa cum le numeste directorul general Virgil Boboc. In vreme ce suspiciunile se inmultesc pe zi ce trece, RAT continua sa forteze nota legii, refuzând sa semneze un contract câstigat prin licitatie publica deschisa, in baza OUG nr. 60 din 2001, si solicitând negocieri. Nici una dintre legile specifice la vremea declansarii procedurii de catre RAT Craiova nu permite vreo negociere cu câstigatorul licitatiei publice deschise, negocierea reprezentând de fapt una dintre cele patru posibile cai de atribuire de contract stabilite de Ordonanta nr. 60: licitatie deschisa, licitatie restrânsa, negociere, cerere de oferta. In cazul licitatiei publice deschise comandate de RAT Craiova prin Bursa de Marfuri, au fost deja incalcate mai multe prevederi referitoare la dosarul licitatiei si la prelungirea termenelor. Daca nu semneaza contractul, RAT mai bifeaza si nerespectarea articolului 71 din Ordonanta nr. 60, care o obliga sa incheie contractul cu câstigatorul licitatiei.


Se strânge latul


Directorul general al RAT Craiova admite ca nu cunoaste in detaliu fundamentarea legala pe care au intocmit-o subalternii sai inainte si in timpul licitatiei si, ca atare, nu baga mâna-n foc pentru finetea juridica. „Sigur ca am vazut caietul de sarcini, dar asta nu inseamna ca eu pot garanta pentru respectarea intocmai a detaliilor legislative. Caietul a fost intocmit pe parte tehnica de serviciul inginerului-sef Nastase Sutru si pe parte economico-financiara de directia economica a directorului Marian Teodorescu si era normal sa fi fost avizat de juristii acestor compartimente. Stiu ca asta nu ma disculpa, dar e adevarul“, a spus Boboc. Directorul general a dezvaluit ca la RAT fusese facuta o estimare a contractului inainte de licitatie, care, nu se mai stie deocamdata din cauza cui, nu a fost oficializata si inclusa in dosarul licitatiei, potrivit legii. „Stiu ca noi calculasem o rata lunara de 3,74 miliarde de lei pentru 40 de autobuze in sistem leasing de opt ani. Prin contractul oferit de distribuitorii MAN ar trebui sa platim 4,7 miliarde de lei vechi pe luna“, a spus Boboc. Angajatii RAT i-au dedicat propriei unitati o gaura de 99 de miliarde de lei vechi, prin omisiunea obligatiei de a estima contractul si de a prezenta aceasta valoare ofertantilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU