21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFrig si bezna in gara din Craiova

Frig si bezna in gara din Craiova

Calatorii care tranziteaza gara din Craiova nu vor avea in aceasta iarna lumina si caldura.


Calatorii care trec prin gara Craiova va trebui sa infrunte gerul si in aceasta iarna, fiind nevoiti sa faca slalom printre parapetii improvizati, deoarece lucrarile de modernizare vor fi finalizate abia in vara lui 2007. Reprezentantii Regionalei CFR Craiova dau asigurari ca, o data cu finalizarea lucrarilor, situatia se va schimba radical, calatorii beneficiind de conditii mult imbunatatite. Situatia din gara Craiova a fost prezentata si Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC). „Inca nu am mers sa facem controale la gara, insa in urmatoarele saptamâni inspectorii din cadrul oficiului vor avea si astfel de actiuni. Trebuie sa ne asiguram ca nici o persoana care trece prin gara nu este in pericol de a fi accidentata“, a declarat Gheorghe Marinescu, directorul OJPC.


Restante de 90 de miliarde la electricitate


Din cauza datoriilor uriase, gara Craiova a fost debransata in martie de la reteaua electrica, singura sursa de curent fiind un grup electrogen. Reprezentantii regionalei sustin ca se poarta discutii la sediul central de la Bucuresti pentru lamurirea situatiei si revenirea la normalitate. In timp ce Regionala CFR Craiova incearca sa gaseasca o solutie de compromis, reprezentantii furnizorului de energie electrica sunt fermi in ceea ce priveste plata facturilor restante. Pâna in prezent, gara are de achitat catre Electrica Oltenia o datorie de aproximativ 90 de miliarde de lei.


„Nu au platit nici un ban din martie, de când au ramas fara curent. Din câte stiu insa, aceeasi situatie este in mai multe orase din tara, unde garile au fost debransate pentru neplata. La cea din Craiova, reprezentantii regionalei nu au cerut nici reesalonarea. In prezent nu stiu insa daca s-ar mai accepta o astfel de varianta. Cred ca le vom da drumul la lumina doar daca vor plati integral“, a declarat Stefan Croitoru, directorul Electrica Oltenia, sucursala Craiova. Din cauza ca peroanele nu sunt iluminate, calatorii s-au plâns in mai multe rânduri ca ar fi fost atacati. „Anul acesta am avut o tâlharie in acea zona si de atunci am decis sa suplimentez numarul politistilor de acolo, pentru ca toti calatorii sa fie in siguranta. Cele mai multe probleme apareau in partea dinspre autogara“, a spus comisarul-sef Constantin Budici, seful Sectiei Regionale Politia Transporturi.


Executantul, sanctionat cu 70 de milioane de lei


Lucrarile de reabilitare a garii Craiova ajung la circa 2,2 milioane de euro, fiind finantate pe baza unui imprumut facut la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). In acelasi program a fost inclusa si reabilitarea a inca patru gari: Timisoara, Cluj, Iasi si Constanta. Gheorghe Boronta, seful diviziei tehnic din cadrul CFR Craiova, a precizat ca lucrarile au fost initiate la 1 iulie 2005, fiind câstigate de HF WIEBE Gmb & Co. KG Germania, care a luat ca subcontractant o firma din Craiova, SC CAVI IMEXCO SRL. In planurile de reabilitare sunt incluse toate cele trei corpuri de cladiri.


Silviu Cotiga, directorul Inspectoratului Teritorial de Munca, a declarat ca firma executanta, SC CAVI IMEXCO SRL, a fost deja sanctionata de doua ori deoarece nu a respectat conditiile pe parte de sanatate si securitate in munca. „Au primit doua amenzi in valoare totala de 7.000 RON, deoarece inspectorii nostri au identificat ca se confrunta cu anumite probleme la cele doua categorii“, a conchis Cotiga. In apararea sa, directorul SC CAVI IMEXCO SRL, Viorel Calin, sustine ca ambele amenzi au fost deja contestate in instanta. „Noi am contatat mai multe deficiente in legatura cu aceste amenzi si am decis sa ne spunem punctul de vedere ca nu suntem de acord cu aplicarea lor. In ceea ce priveste termenul final de executie al lucrarilor de la gara Craiova, probabil se va prelungi deoarece apar probleme noi in timp ce lucram“, a incheiat Calin.


Pe de alta parte, reprezentantul firmei consultante in derularea proiectului, EUROIMMO STAR TRANSRAIL Belgia, Izabela Bacaru, a spus ca pâna in prezent nu au aparut probleme in ceea ce priveste calitatea lucrarilor realizate de subcontractant, acesta incadrându-se in graficul de executie. Angajatii firmei i-au agresat verbal miercuri pe reporterii GdS, când au incercat sa afle daca se confrunta cu probleme, invitându-i sa paraseasca santierul pe care ei sunt sefi. Atât seful de echipa, cât si o parte dintre muncitori au sustinut ca au uitat numele firmei la care lucreaza.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS