10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCFR a lasat un tren pe mâna pradatorilor

CFR a lasat un tren pe mâna pradatorilor

O garnitura de 14 vagoane de calatori, uitata pe o linie inchisa a CFR SA, la Segarcea, a fost „curatata“ de hoti de toate elementele metalice, mai putin carcasele, care nu pot fi miscate decât cu macaraua. Utilajele au fost aduse in 2005, de la Craiova, complet functionale, si vândute in 2006, la tona.


La Segarcea, de mai bine de un an, o garnitura de tren este furata bucata cu bucata, ca intr-un sat fara câini, chiar in fata garii. In afara de vreo trei – patru dosare penale, in care sunt urmariti opt localnici de etnie roma, nimeni nu a luat vreo masura pentru conservarea masinariilor. Nici fostul proprietar al vagoanelor, CFR SA, Regionala Craiova, nici al doilea proprietar – Unicom Tranzit SA, dar nici cel de-al treilea – o societate din Iasi – nu au organizat paza la tren, desi aveau aceasta obligatie potrivit Legii nr. 333 din 2003. Autoritatile publice locale sunt ingrijorate de amploarea fenomenului si se tem ca hotii vor incerca sa taie efectiv vagoanele si sa incerce sa mute piesele. „Nu putem ramâne indiferenti. Este jaf, iar tot ce se fura trece prin orasul pe care-l administram. Nu mai vorbim de accidentele care se pot intâmpla. S-a luat tot din acel tren si a disparut chiar un boghiu. Am sesizat pe toata lumea, dar vad ca nu s-a schimbat nimic“, a spus primarul Nicolae Popa. Politia Segarcea ne trateaza imediat cu vreo patru dosare penale care infiereaza mai degraba niste gainarii si cu trei adrese catre CFR SA, Regionala Craiova, careia ii pune in vedere ca are niste obligatii. „Nu ne-a sesizat nimeni. Noi am incercat de mai multe ori sa obtinem o informatie oficiala de la CFR si le-am si comunicat prevederile legii. In plus, i-am avertizat ca, pe linie sau in preajma ei, actiunile de sustragere a unor componente feroase pot fi insotite de accidente. Pâna una-alta, linia este a CFR“, a declarat comandantul Politiei din Segarcea, Marius Titoiu.


Seful statiei CFR Segarcea, Florin Gengiu, n-are idee de vreo sarcina fata de vagoanele-fantoma. „Nici macar nu stiu când au fost aduse, ca nu eram sef. Si, din câte am aflat, nici nu mai sunt ale CFR. E adevarat ca se fura, dar noi n-avem nici o legatura“, a spus Gengiu. Nici de la fostul coordonator de gara, Victor Barcan, n-a ramas vreun document cât de cât edificator, afara de o lista de inventar din ianuarie 2006, in care sunt trecute cele 14 vagoane, la care s-au adaugat in ultima vreme trei. Directorul general al CFR SA, Regionala Craiova, Ionut Mihaila, zâmbeste la replicile politistilor: „Sa facem noi paza? Cu cine, domnule? Noua ni se fura echipamente functionale si scumpe si abia ne descurcam. Iar acele vagoane nici macar nu mai sunt ale noastre. E adevarat ca stau pe linia CFR, dar acea linie e inchisa de mult“. Gura satului ii baga pe toti in aceeasi oala, zicând ca ei stiu, dar tac, fiindca banii se impart.


Trenul, pe ruta ANAF-Unicom


Vagoanele au fost aduse la Segarcea in august 2005, de la Craiova, unde ocupau spatiu si-i atrageau ca un magnet pe copiii strazii si pe infractorii de toate spetele, dupa cum sustine directorul general Mihaila. „Compania Nationala CFR a luat decizia ca aceste garnituri sa fie transportate in alte locatii. Unele au ajuns la Leu, altele la Segarcea…“, a precizat Ionut Mihaila. In martie 2006, cele 14 vagoane au fost achizitionate de Unicom Tranzit SA Bucuresti, dupa ce ANAF le scosese la licitatie, impreuna cu alte bunuri ale CFR, pentru datoria de 82 de miliarde pe care Regionala Craiova o avea catre bugetul de stat. Un reprezentant al Unicom Tranzit, Florian Gane, spune ca la aceasta ora vagoanele nu mai apartin societatii Unicom: „Noi le-am vândut deja unei firme din Iasi, care se ocupa cu dezmembrarea, transportul si valorificarea. Stiam de când le-am cumparat ca le vom folosi ca fier vechi, insa nici nu le mai puteam misca de acolo. Am inteles ca acea linie nici nu mai poate fi cuplata la liniile curente“. Angajatul Unicom Tranzit sustine ca, atâta vreme cât obiectele se afla pe liniile CFR, atunci CFR este raspunzator pentru devalizarea acestora. „Noi nu am avut relatie cu Compania Caile Ferate, ci numai cu ANAF. Noi am cumparat vagoanele de la ANAF si cu ei am facut procesele-verbale de predare. Ce a stabilit ANAF cu CFR e treaba dumnealor, dar ele sunt in curtea CFR“, a aratat Florian Gane. La rândul sau, Mihaila arunca vina pe ANAF: „Acele bunuri au fost sechestrate de ANAF si valorificate. Din momentul aplicarii sechestrului, era treaba ANAF cum, cui si in ce fel le vinde“.


Nici el, dar nici Gane nu au reusit sa ne informeze cât a costat garnitura. Cert este doar ca la fier vechi se vor strânge ceva bani, având in vedere masa considerabila a unor pisese: tampoane, saboti, boghiuri, osii etc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU