Acasă Actualitate Escrocherie cu insemne nationale

Escrocherie cu insemne nationale

Un SRL din Braila trimite la sediul firmelor drapelul national, insemnele Uniunii Europene si ale NATO, fara ca societatile beneficiare sa fi comandat insemnele speciale. SC Casa Afacerilor SRL câstiga bani frumosi din aceasta noua metoda de „marketing direct“.


Tricolorul României se vinde bine, mai ales daca este bagat pe gâtul unor societati private. O demonstreaza exemplul unei firme din judetul Braila, care produce drapele, fanioane, sigle, lanci si accesorii. Pâna aici nimic iesit din comun, mai ales ca orice societate autorizata dupa 1989 isi poate trece destul de usor in obiectul de activitate productia de insemne speciale, chiar daca o face sub supravegherea autoritatilor statului. Potentialul economic al drapelului national si nu numai este demonstrat de SC Casa Afacerilor SRL Braila, firma care a adoptat un sistem de marketing menit sa-i mareasca substantial profitul. Concret, societatea producatoare trimite un colet postal catre o firma privata, cu patru fanioane cu suport pentru birou din poliester, cu insemnele României, Uniunii Europene si NATO, dar si patru drapele – doua ale României si alte doua ale UE. Coletul contine datele exacte de identificare ale firmei destinatare, astfel ca beneficiarul plateste putin peste doua milioane de lei, pentru a primi pachetul, in sistem ramburs. Când este deschis, stupefactie: coletul contine si o scrisoare de multumire, adresata managerului respectivei firme, pentru ca ar fi ales podusele SC Casa Afacerilor SRL. Aceasta, in conditiile in care comanda nu s-a facut.


Firma braileana are o baza de date cu toate societatile importante


Reprezentantii firmei care produce pe banda drapelul national recunosc ca au adoptat o metoda de marketing care mizeaza pe faptul ca beneficiarul nu va mai pierde timp sa returneze coletul primit, mai ales ca pachetul vine si cu multumirile de rigoare. „Am facut un studiu de piata si am constatat ca societatea dumneavoastra este una importanta. De aceea va aflati in baza noastra de date si ati primit acest colet. Daca nu sunteti interesati de continut, puteti sa ne returnati pachetul si veti primi banii inapoi“, a declarat ieri Ana Maria Tudor, reprezentanta SC Casa Afacerilor SRL Braila. La articolul 20 din Legea nr. 75, din 16 iulie 1994, privind arborarea drapelului României, intonarea imnului national si folosirea sigiliilor cu stema României, se precizeaza ca toti „cetatenii sunt datori sa manifeste respect fata de drapelul si imnul national al României si sa nu comita nici un act prin care s-ar aduce ofensa acestora“. Afaceristii braileni ce comercializeaza insemne nationale spun ca tot ceea ce fac ei face parte dintr-o strategie de vânzari bine pusa la punct. „Vânzarile merg mai bine prin acest sistem pe care noi l-am implementat, chiar daca el presupune anumite riscuri“, a precizat Ana Maria Tudor.


„Nici un manual de marketing nu contine o astfel de modalitate de vânzare“


Concurenta stie de multa vreme de modalitatea de vânzare a firmei Casa Afacerilor SRL. „Este vorba de o escrocherie! Stim de astfel de cazuri, care treneaza de o buna perioada, dar nimeni nu a luat masuri. Este vorba de o practica ilegala, pe care noi nu o folosim. Nu livram drapele sau alte insemne decât pe baza unei comenzi ferme si dupa ce clientul stie ce cumpara, adica este in cunostinta de cauza. Ei au materiale de mai slaba calitate si merg cu preturi sub cele ale pietei“, a declarat Cornelia Rotaru, director comercial la SC ROTAREXIM Râmnicu Vâlcea, cea mai importanta firma producatoare de drapele, fanioane si alte insemne speciale. Reprezentantii Oficiului pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Dolj au declarat ca o promovare de genul celei realizate de firma braileana este ilegala. „In acest caz este vorba de un comert agresiv, pentru ca o firma este pusa in fata faptului implinit. Practic, te forteaza sa cumperi un produs pe care nu l-au prezentat anterior si care nu a fost comandat. Nici un manual de marketing nu contine o astfel de modalitate de vânzare. Nu este un comert real, pentru ca nu se poate vorbi de un accept al celui care se trezeste cu marfa in brate. In astfel de situatii, Protectia Consumatorului poate fi sesizata sa ia masuri“, a declarat Gheorghe Marinescu, directorul OJPC Dolj.


Sesizari


Persoanele sau firmele nemultumite de serviciile SC Casa Afacerilor SRL Braila pot sesiza cotidianul Gazeta de Sud, la numarul de telefon 0251.413.100, sau Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului din fiecare judet.

Exit mobile version