14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCJ Dolj isi face reclama pe bâjbâite

CJ Dolj isi face reclama pe bâjbâite

Consiliul Judetean (CJ) Dolj s-a incurcat in itele unui licitatii de atribuire a publicitatii in presa scrisa locala pe care functionarii institutiei au anulat-o in mod suspect invocând clauze contractuale dezavantajoase inventate de ei. Reprezentantii CJ au bagat in ceata firmele participante, obligate sa ghiceasca suma pe care CJ o are la dispozitie pentru a-si face publice anunturile si hotarârile adoptate.


Neclaritatile legate de licitatia de luna trecuta de atribuire a publicitatii in presa scrisa au aparut chiar de la inceput, in invitatia de participare adresata firmelor. Pe lânga o serie de cerinte legate de bonitatea financiara si de experienta in domeniu, CJ a solicitat si oferte de pret, urmând ca viitorul câstigator sa fie desemnat pe baza ofertei celei mai avantajoase. In presa scrisa, asa cum prevede legea, criteriul aplicat pentru atribuirea contractului este raportul dintre pretul pe centimetru patrat si tirajul mediu pe editie certificat BRAT, aceasta din urma cerinta fiind prevazuta intr-un ordin emis recent de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. Din graba sau din motive nestiute de nimeni, functionarii CJ nu au trecut si suma pe care institutia o punea la dispozitie firmelor, de fapt, cel mai important element al licitatiei.


Valoarea licitatiei s-a pierdut in birourile CJ


Trei firme au depus oferte de pret la termenul-limita solicitat de consiliul judetean, SC Media Sud Management SA, SC Editie Speciala Popular SRL si Ed Press Com SRL. Ziua deschiderii plicurilor cu oferte a adus si primele nereguli legate de modul de interpretare al membrilor comisiei de licitatie. Conform unei adrese a CJ Dolj, ultimele doua firme au fost declarate neeligibile, ceea ce inseamna ca nu indeplineau anumite criterii legate de datorii, cifra de afaceri sau certificare BRAT. Singura care a indeplinit toate conditiile impuse de oficialii judeteni a fost Media Sud Management, a carei oferta a fost insa respinsa de comisia de licitatie dintr-un motiv cel putin ciudat. Membrii comisiei conduse de Anisoara Ghita au decis ca oferta singurei firme ramase in „competitie“ trebuie respinsa, deoarece „valoarea inclusa in propunerea financiara depaseste valoarea fondurilor alocate pentru acest contract“, dupa cum se arata in adresa CJ. Mai mult, din acest motiv, institutia a decis sa anuleze licitatia. Care a fost valoarea fondurilor nu stiau insa decât membrii comisiei sau rudele lor, pentru ca nicaieri in fisa de achizitii nu a fost trecuta o astfel de suma pe baza careia firmele participante sa poata intocmi oferte in cunostinta de cauza. Intrebata de ce comisia a omis sa mentioneze valoarea totala a licitatiei, presedinta comisiei, Anisoara Ghita, a spus ca informatia era publica deoarece bugetul de cheltuieli a fost aprobat in cadrul sedintei consiliului judetean, situatie in care, dupa parerea ei, nu mai era obligatorie mentionarea sumei in fisa de achizitii. Cu alte cuvinte, ca o comparatie, daca vrea cineva sa-si cumpere o masina, ii ascunde vânzatorului câti bani are in buzunar si-l pune sa ghiceasca. Raspunsul presedintei comisiei te poate duce cu gândul la faptul ca, in realitate, CJ ori nu a vrut sa cumpere spatiu publicitar, ori interesele au dictat astfel.


Nestiinta cu buna stiinta


Ceea ce a omis la inceputul licitatiei, comisia a dezvaluit la deschiderea ofertelor. In procesul-verbal se mentioneaza ca suma sub care nu poate fi respinsa nici o oferta este de 300 de milioane de lei, lucru care ar fi eliminat toate suspiciunile daca ar fi fost prevazut si in fisa de achizitii inainte de depunerea ofertelor. Neclaritati au aparut si in privinta suprafetei de spatiu tiparit pe care CJ dorea sa-l achizitioneze. Asa cum scrie in fisa de achizitii, CJ banuia ca, pâna la sfârsitul anului, pentru publicarea anunturilor ar avea nevoie de 2.000 pâna la 50.000 de centimetri patrati, formulare care se incadreaza in litera legii, dar care a creat dificultati firmelor in redactarea ofertelor. Semne mari de intrebare ridica si motivele care au dus la anularea licitatiei organizate de CJ, in conditiile in care exista o firma eligibila cu care se putea negocia pretul. De asemenea, comisia a anulat procedura de atribuire a contractului de publicitate motivând ca ofertele contineau propuneri contractuale dezavantajoae pentru autoritatea contractanta. In realitate insa, singura oferta luata in calcul a fost cea a SC Media Sud Management SA, care nu vatama cu nimic interesele CJ, in conditiile in care celelalte doua firme fusesera declarate neeligibile. Pentru ca noul cadru legislativ obliga CJ sa atribuie contractul de publicitate, acesta va trebui sa organizeze o noua licitatie, care, derulata in aceleasi conditii, va esua la nesfârsit. Surse oficiale din CJ implicate in organizarea licitatiei au declarat GdS ca au rezerve in privinta deciziei comisiei, dând de inteles ca exista anumite interese ca licitatia sa fie câstigata de o anumita firma.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS