16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTrenurile locale din Valea Jiului risca sa fie desfiintate

Trenurile locale din Valea Jiului risca sa fie desfiintate

Reprezentantii CFR se gindesc sa desfiinteze trenurile de pe rutele locale. Acestia spun ca, pe de o parte, trenurile de calatori nu mai sint nicaieri rentabile in tara, iar pe de alta parte ca siguranta trenurilor si a calatorilor sint puse in pericol din cauza furturilor de piese si a celor care fac naveta pentru a cersi.


Conducerea statiei CFR din Petrosani ia in calcul posibilitatea retragerii trenului de calatori pe ruta Petrosani – Lupeni, care circula 24 de ore din 24, dar cu foarte multe pierderi. „Daca lumea nu va intelege ca furtul magnetilor aduce mari prejudicii si pune in pericol buna functionare a trenurilor, atunci vom ajunge in situatia de a le desfiinta. Noi nu dorim acest lucru, chiar daca lucram mai mult in pierdere, din respect pentru cei care de o viata fac naveta, cu cel mai ieftin mijloc de transport, dar este posibil sa fie desfiintat trenul“, a declarat Ion Dobrica, seful Statiei CFR Petrosani.


Tot mai multi calatori sustin ca au fost agresati pe rutele locale, insa Politia TF nu mai poate face fata solicitarilor deoarece, in urma restucturarilor si a pensionarilor, au mai ramas trei politisti din 14. Singurii care vor avea de cistigat vor fi taximetristii, pentru ca ei sint singurii care circula pe timp de noapte, in afara de trenuri, iar pentru o cursa Petrosani – Lupeni cer aproximativ 200.000 de lei.


Cea mai moderna gara a ajuns o ruina


Cea mai moderna statie CFR din Valea Jiului a fost construita prin anii ’80 la Lupeni, iar Ceausescu dorise ca arhitectura ei sa fie similara celei din Predeal, in ideea promovarii turismului despre care se mai vorbeste si acum. Constructia a fost prevazuta initial cu doua locuinte de serviciu pentru cei care lucrau la CFR si in momentul cind a fost data in folosinta, era cea mai complexa statie din Valea Jiului. Cei care au muncit la ridicarea edificiului sustin ca pe atunci se vorbea chiar despre drumul de fier Petrosani – Herculane, drum la care se gindesc si autoritatile de acum, dar in varianta rutiera. „Gara a fost cea mai mare si mai frumoasa din cite a avut judetul nostru, dar din ea nu au mai ramas decit liniile de cale ferata si cladirea, devenita in timp o ruina. Totul era construit din marmura si putea sa devina un nod feroviar care sa fi deschis perspectivele in domeniul turismului“, a sustinut unul dintre angajatii CFR.


In acest loc aproape parasit, care avea si pasaj de subtraversare (plin acum cu apa si gunoi), mai lucreaza aproximativ zece oameni, iar trenurile care vin aici, in afara celor de calatori, nu sint mai multe de sase, dus si intors. Cladirea nu mai are geamuri, nici casa de bilete, iar dintre cei 15 calatori care se urca in tren zilnic, doar doi sau trei platesc bilet, restul fiind cersetori.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS