14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSoferul Ciocioi, acuzat de moartea colegului sau

Soferul Ciocioi, acuzat de moartea colegului sau

Angajatul SC LUTEREC IMPEX SRL Craiova a fost trimis in judecata, sub acuzatia de omor din culpa, fiind considerat vinovat de producerea unui accident de munca mortal


Parchetul de pe linga Judecatoria Craiova a dispus, saptamina trecuta, trimiterea in judecata a craioveanului Nelu Ciocioi, de 42 de ani, invinuit pentru savirsirea infractiunilor de ucidere din culpa si nerespectarea masurilor de protectia muncii. Ciocioi este acuzat ca ar fi provocat un accident de munca, in urma caruia un coleg de serviciu si-ar fi pierdut viata.


Conducatorul auto se grabea sa ia un credit de la banca


Tragicul eveniment investigat de procurori s-a produs pe 23 septembrie 2004. Ciocioi era angajat ca sofer in cadrul SC LUTEREC IMPEX SRL Craiova, firma care detine majoritatea actiunilor la SC ERPIA SA Craiova, care are ca principal obiect de activitate constructia de drumuri. Nelu Ciocioi isi desfasura activitatea pe un autocamion de 40 de tone, format din capul tractor marca DAF, cu numarul de inmatriculare DJ-05-ZJI, si semiremorca cu numarul DJ-80-KNR.


Anterior acestei date, Lucian Capitanescu, directorul general al SC ERPIA, ii daduse dispozitie inginerului Daniel Mitroi, seful compartimentului mecanizare, sa demonteze statia de betoane de la Secu si sa o aduca in Craiova. Pe 21 si 22 septembrie, o echipa de muncitori aflati sub coordonarea maistrului Gheorghe Oana a procedat la demontarea statiei de betoane. In dimineata zilei de 23 septembrie, mai multi soferi ai SC LUTEREC s-au deplasat cu masinile la Secu, pentru a incarca subansamblele instalatiei, care urma sa fie transportate la sediul firmei ERPIA. Autocamionul lui Ciocioi a fost incarcat primul, la insistentele acestuia, pentru ca soferul se grabea sa ajunga inapoi in oras, urmind sa perfecteze in acea zi formele pentru un imprumut bancar. Pentru ca n-a vrut sa astepte si celelalte mijloace de transport (astfel incit deplasarea sa se faca in coloana, cu antemergator), soferul Ciocioi a plecat imediat pe drumul de intoarcere, insotit de muncitorii Florin Bina si Aurica Ionescu, aflati intr-o Dacie break.


In comuna Secu, intr-o zona in care firele aeriene ale retelei de telefonie si electricitate traversau soseaua, acelasi Ciocioi – sustin procurorii – l-a pus pe muncitorul Aurica Ionescu sa urce in bena camionului si, cocotat pe subansamblele metalice ale statiei de betoane, sa ridice cablurile aeriene pina trece camionul de ele. Au procedat asa de mai multe ori din Secu pina la Argetoaia, de unde muncitorul Florin Bina s-a intors la santier. Colegul lui, Aurica Ionescu, a ramas in camion, la insistentele lui Ciocioi.


Victima ridica firele electrice cu lopata


In Craiova, pe strada Brestei, apoi pe strada Riului, Aurica Ionescu a continuat sa ridice firele electrice pentru a nu le agata camionul. In jurul orei 14.30, pe strada Riului, aproape de intersectia cu bulevardul Stirbei Voda, soferul a oprit camionul cind si-a dat seama ca muncitorul din bena nu-i da nici o indicatie. „Tot uitindu-ma in oglinda retrovizoare nu l-am mai vazut pe Aurica. Am oprit si m-am dus in spate sa-l caut, gindindu-ma ca era posibil sa fi cazut din camion. Cind m-am uitat in partea din fata a benei, l-am gasit cazut peste utilaj cu gitul taiat“, sustine Ciocioi. Aurica Ionescu era prabusit linga scheletul metalic al incarcaturii, cu o taietura la git care singera abundent. Echipajul SMURD, sosit in cel mai scurt timp la fata locului, a constatat ca nu se mai poate face nimic, pentru ca muncitorul decedase. O echipa complexa, formata dintr-un procuror de la Parchetul Judecatoriei Craiova, un tehnician criminalist si un inspector de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Dolj, a inceput imediat cercetarile pentru stabilirea conditiilor in care a survenit decesul. ITM a stabilit drept cauza reala a producerii accidentului „efectuarea transportului cu autobasculanta incarcata peste inaltimea admisa si cu personal muncitor in bena“. Anchetatorii au stabilit ca victima s-a dezechilibrat si a cazut in bena, rana de la git fiindu-i fatala.


Un transport cu gabarit depasit


Potrivit Codului Rutier, orice vehicul care circula pe drumurile publice trebuie sa aiba o inaltime de cel mult patru metri, inclusiv incarcatura, ori masina condusa de Ciocioi avea, cu tot cu incarcatura, o inaltime de 4,80 metri, situatie in care transportul ar fi trebuit sa se efectueze doar cu aprobarea Ministerului de Interne si Regiei Autonome a Drumurilor. Avind in vedere si interdictia de a transporta persoane in bena unei autobasculante, dar si alcoolemia de 0,35 la mie a victimei, astfel cum a fost stabilita la autopsie, anchetatorii au concluzionat ca accidentul de munca s-a produs din culpa comuna a victimei Aurica Ionescu si a soferului Nelu Ciocioi.


Conducatorul auto a recunoscut faptele retinute de oamenii legii in sarcina sa. Saptamina trecuta, procurorii Parchetului de pe linga Judecatoria Craiova au dispus trimiterea lui in judecata, sub acuzatiile de ucidere din culpa si nerespectarea masurilor de protectia muncii. Ciocioi risca pentru aceste acuzatii pina la sapte ani de inchisoare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS