8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateInspectii scolare caracteristice invatamintului preuniversitar din judetele-pilot

Inspectii scolare caracteristice invatamintului preuniversitar din judetele-pilot

Inspectorul general adjunct al ISJ Dolj, Florea Gaina, a intocmit graficul inspectiei scolare la unitatile de invatamint preuniversitar, pentru semestrul II, potrivit cerintelor de aplicare a reformei caracteristice judetelor-pilot. Tematica este vasta si toti inspectorii de specialitate sint implicati in calitate de coordonatori. Gaina, care raspunde de curriculum si inspectie scolara, spune ca tipul de inspectie variaza in functie de profilurile si specializarile din fiecare unitate scolara, precum si de alti parametri, pentru inlaturarea disfunctiilor: „In perioada 17-21 ianuarie, tematica inspectiei de la Scolile Cioroiasi, Diosti si Bilta vizeaza managementul unitatii scolare in perspectiva descentralizarii si autofinantarii sistemului de invatamint, asigurarea calitatii procesului educational, evaluarea competentelor conducerilor unitatilor scolare in realizarea pilotarii noului sistem organizational. Pentru alte scoli, tematica este diferita, iar pentru unele unitati, tematica este integrala“. Punctual, este vorba despre: stabilirea explicita, prin programe de actiuni, a scopurilor de atins; accesul si egalitatea sanselor la invatatura si studii; calitatea curriculum-ului, a cadrelor didactice si cea a infrastructurii; resurse si structura resurselor; functionarea consiliilor scolare; evaluarea calitatii managementului scolar; evaluarea nivelului de eficienta educationala, a modului de mobilizare a resurselor interne si externe cu scopul de a determina elevii sa obtina rezultate relevante pentru lumea viitoarelor lor ocupatii care trebuie sa fie compatibila cu lumea valorilor unei societati democratice; procesul de predare-invatare si procesul de ameliorare a activitatii curente; nivelul atingerii standardelor educationale de catre elevi; modul in care scoala sprijina si incurajeaza dezvoltarea personala a elevilor; relatiile scolii cu parintii si comunitatea locala; monitorizarea testelor nationale si a examenului de bacalaureat; mobilitatea personalului didactic etc. Asadar, se poate spune ca sint pasi reali de reforma in invatamintul preuniversitar românesc, fara de care acesta nu se poate alinia la legislatia invatamintului european din tarile membre ale Uniunii Europene.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS