12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLa poarta DOLJCHIM, zeci de soferi isi testeaza limita rabdarii

La poarta DOLJCHIM, zeci de soferi isi testeaza limita rabdarii

La poarta Combinatului Chimic Craiova, DOLJCHIM, zilnic se maresc cozile de autocamioane facute o data cu inceperea livrarii de azotat de amoniu. Trei-patru zile de asteptare pentru a incarca o masina cu ingrasaminte chimice reprezinta un timp acceptabil pentru majoritatea soferilor si delegatilor veniti sa ridice marfa platita in avans. Dupa trei zile de stat in cabina masinii, oamenii intra in panica, incep sa se agite si sa comenteze pe la colturi. Cu voce tare nu protesteaza nimeni, pentru ca fiecaruia ii e frica sa nu fie sters de pe lista de asteptare sau sa i se gaseasca te miri ce motiv pentru a i se refuza incarcarea masinii. Conducerea combinatului refuza sa se implice in pastrarea ordinii de intrare, pe motiv ca, atunci cind a facut-o, a fost acuzata de interventii preferentiale.

Azotatul de amoniu este cel mai cautat ingrasamint chimic in aceasta perioada de agricultori sau de comerciantii de produse chimice. Combinatul Chimic Craiova, DOLJCHIM, este unul dintre putinele combinate care mai produce acest tip de ingrasamint, la preturi rezonabile fata de Combinatul de la Tirgu Mures. Un sac de azotat de amoniu de 50 kg costa, la poarta combinatului, 285.000 de lei, iar la Tirgu Mures acelasi sac costa peste 300.000 de lei. Este si motivul pentru care oameni cu masini de mare tonaj au venit din toata tara si asteapta zile in sir sa incarce azotatul. Ion Bota este din judetul Caras-Severin si a venit cu un camion de cinci tone, asteptind in cabina sa-i vina rindul.

„Sint aici de trei zile. Sint pe lista dupa numarul 100. Dupa cum merge rindul, nu cred ca incarc mai devreme de doua zile. Noi, cei cu masini mai mici, avem prioritate. Mult asteapta cei cu tirurile“, a spus Ion Bota. Ca sa evite imbulzeala, si smecherii care ar fi in legatura cu portarii, si-au facut propria lista de prioritati, pe care fiecare conducator auto se inscrie in functie de ora la care a sosit la combinat. Cei mai multi soferi se pling de faptul ca, desi au platit marfa in avans cu citeva zile, sint nevoiti sa stea la poarta zile sau saptamini. „Stam aici ca milogii si asteptam sa luam marfa pe care am platit-o de citeva zile. Noi ne-am facut o lista de intrare in combinat pentru ca nu avea nimeni grija cine intra si de ce. Ne-am bucura ca salariatii de la combinat, dupa ce au primit banii in avans, sa ne spuna in ce zi sa venim sa incarcam. Nu asa, sa venim si sa stam pina o vrea Domnul!“, a spus Marian Bucura, soferul unui camion din judetul Gorj.

„Cind am facut noi lista ne-au acuzat ei; cind vor ei, nu mai facem noi de frica sa nu fim din nou acuzati“

Ion Gherghe, directorul general al DOLJCHIM, crede ca este vorba de o neintelegere. „Noi nu facturam marfa decit pentru o zi in avans. Asa ca dintre cei care sint la poarta nu cred ca au facut nici jumatate platile. Combinatul lucreaza la capacitate acum. Adica livram zilnic 860 de tone de azotat la amoniu. Azi, 20 aprilie, am livrat 150 de tone azotat la intern, pe calea ferata, si 706 tone de azotat pe mijloace auto. Se supara degeaba soferii pentru ca noi am incercat sa facem ordine la acea poarta si ne-au acuzat ca acordam tratament preferential pentru masinile unor cunostinte. Am hotarit sa nu ne mai amestecam si sa-i lasam pe ei sa-si faca ordine. Asa ca atunci cind am facut noi lista ne-au acuzat ei, iar acum, cind vor ei sa facem ordine, nu mai facem noi de frica sa nu fim din nou acuzati“, a declarat directorul general al DOLJCHIM. Pentru ca la Combinatele chimice de la Slobozia si Piatra Neamt se fabrica din ce in ce mai putin azotat, iar la Combinatul din Turnu Magurele nu se mai fabrica deloc, Craiova a ramas punctul de atractie al tuturor celor care vor sa cumpere azotat de amoniu cu continut de substanta activa de 34,5%.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS