10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDac Air isi relanseaza activitatea

Dac Air isi relanseaza activitatea

Prin decizia actionarilor companiei aviatice, Romania va deveni un punct nodal al transportului aerian dinspre Vest spre Est si Extremul Orient

La opt ani dupa ce prima aeronava a companiei Dac Air ateriza, in dimineata de 17 aprilie 1996, pe Aeroportul Baneasa, actionarii Dac Air – „o companie privata model in spatiul Europei Centrale si de Est“, dupa cum o denumea atunci Laurent Beaudoin, presedintele concernului canadian Bombardier – au decis, in unanimitate, relansarea activitatii de operator de transport aviatic de persoane si marfuri. In dezbaterile din cadrul adunarii actionarilor, pe baza studiilor externe si interne, au fost identificate trei nise importante pe piata transporturilor aeriene, incluse in Programul de Activitate pe anul 2004 al companiei private romanesti Dac Air, si anume: oportunitatea dezvoltarii unui program charter spre Orientul Mijlociu, operindu-se cu curse regulate; derularea de activitati de transport aerian in spatiul tarilor riverane Marii Negre si Marii Caspice, precum si formarea la Bucuresti a unui centru regional prin care sa fie realizate conexiunile cu liniile internationale spre Europa sau cu rutele transatlantice. Totodata, ca un prim pas, s-a decis si interconectarea cu inca trei centre importante din Romania, si anume aeroporturile din Timisoara, Cluj si Iasi. De altfel, pe cele trei rute vor fi deschise curse aeriene interne ale companiei Dac Air.

Relansarea operatorului aviatic roman pe coordonatele convenite in adunarea actionarilor se inscrie in sfera prioritatilor de perspectiva ale sectorului privat, acelea de a defini Romania ca un capat de pod comercial si de afaceri intre Vest, Est si Extremul Orient. Mai mult, initiativa vine si pe fondul dezvoltarii cooperarii pe acest spatiu prin asigurarea legaturilor de transport in spatiul cooperarii dintre tarile riverane zonei Marii Negre. Actionarii Dac Air si-au manifestat convingerea ca autoritatile romane vor sprijini dezvoltarea acestui proiect investitional, care poate angrena in urma lui o intreaga infrastructura industriala. Acum opt ani, tintele erau aceleasi, iar daca acestea erau sustinute, puteau conduce la salvarea industriei aeronautice si feroviare romanesti. Atunci erau vizate capacitatile de productie ale uzinei Faur, Fabricii de Avioane Craiova si ale celei de vagoane de la Arad, un proiect amplu, care putea transforma rapid Romania intr-un centru regional al transportului combinat, facilitind accesul unor importante resurse investitionale atit interne, cit si internationale.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS