24.8 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSindicalistii din invatamint, linistea dinaintea furtunii

Sindicalistii din invatamint, linistea dinaintea furtunii

Conducerea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului a intocmit in aceasta vara un proiect privind modificarea si completarea Legii invatamintului, precum si a Statutului personalului didactic, proiect cu care – in prezent – nu este de acord nici una dintre federatiile sindicale.

Cea mai numeroasa (aproximativ 150.000 de membri cotizanti – n.r.) si cea mai puternica dintre ele este Federatia Sindicatelor Libere din Invatamint (FSLI), a carei stare poate fi asemuita cu linistea dinaintea furtunii.

„Nu vom renunta la mentinerea normei didactice“

Presedintele FSLI, Aurel Cornea, pledeaza in favoarea sindicalistilor din invatamintul preuniversitar: „Conducerea MECT trebuia mai intii sa aiba in vedere citeva principii generale in elaborarea proiectului metodologiei privind finantarea unitatilor de invatamint preuniversitar. Sa fie limpede pentru toti cei care au facut propuneri fara a ne consulta ca noi nu vom renunta la mentinerea normei didactice, asa cum este stabilita de Statutul personalului didactic si nici la numarul de elevi la clasa, asa cum este prevazut de articolul 158 din Legea nr. 84/1995“.

„Numai pastrarea transelor de vechime in invatamint si a progresului in cariera in stabilirea salarizarii personalului didactic sint elemente reale ce constituie partea fixa a salariului“, mai spune Cornea. Acesta sustine ca partea mobila a salariului trebuie sa fie stabilita in functie de performantele individuale si sa se acorde in functie de un sistem national unitar de evaluare si standarde. Acordarea calitatii de ordonator tertiar de credite directorilor unitatilor de invatamint este apreciata ca fiind benefica.

Presedintele FSLI enumera, fara echivoc, trei puncte la fel de importante: „Este imperios necesar sa se impuna numirea unui manager si a unui consiliu de administratie care sa raspunda de pastrarea, gestionarea si administrarea patrimoniului unitatii de invatamint. Coordonarea procesului instructiv – educativ trebuie sa fie asigurata de catre un director de studii (director adjunct – cadru didactic) si consiliul profesoral. Problemele privind calitatea, continutul si finalitatea procesului instructiv – educativ sint exclusiv de competenta ministerului de resort, a inspectoratelor scolare si a consiliilor profesorale, inclusiv evaluarea personalului“.

„Sistemul educational romanesc nu suporta marginalizare“

Presedintele Filialei Dolj a FSLI, Constantin Rada, mai virulent decit Cornea, conchide: „Sintem capabili sa recurgem la actiuni sindicale dintre cele mai dure, pentru apararea drepturilor sindicalistilor din invatamintul preuniversitar, intrucit nu am fost alesi sa adoptam o atitudine duplicitara, in detrimentul intereselor personalului din invatamint ori pentru a face «jocul» nedemocratic al celor care diriguiesc educatia nationala.

Ministrul Alexandru Athanasiu a facut propuneri, proiecte, fara a-si consulta partenerii (sindicatele – n.r.), ceea ce este impotriva oricaror norme democratice. Cetatenii acestei tari aproape s-au obisnuit ca tot ceea ce inseamna proiect trece prin parlament fara a suferi modificari esentiale, dupa care este publicat in Monitorul Oficial. Ceea ce nu este bine. La noi, sper sa nu fie cazul. Altfel, va fi mai mult decit furtuna. Fara discutie, nu ne vom lasa santajati si intimidati de nimeni. Sistemul educational romanesc nu suporta nici un fel de marginalizare“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS