7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateConsiliul Judetean Dolj organizeaza licitatie PHARE pentru spalarea lamperiei

Consiliul Judetean Dolj organizeaza licitatie PHARE pentru spalarea lamperiei

Unele dintre finantarile PHARE pentru diverse programe care trebuie implementate in Dolj se deruleaza cu greu, din cauza birocratiei excesive si a bugetelor alocate, care ii atrag pe foarte putini. Ilustrativ este sirul de licitatii prin care trebuie sa treaca administratia pentru punerea in practica a unui program de instruire a functionarilor publici.

Din bugetul total de 50.637 de euro, grantul oferit pe fonduri PHARE se ridica la 30.382 de euro, peste 20.000 de euro fiind alocate din bugetul Consiliului Judetean Dolj. Finantarea externa este obtinuta in cadrul programului PHARE 2000, Coeziune Economica si Sociala, proiectul cistigat de consiliul judetean in colaborare cu Prefectura Dolj si firma de consultanta SC CORIDOR intitulindu-se „Optimizarea calificarii profesionale in conditiile exigentelor impuse de Uniunea Europeana“, pe specific de resurse umane. In cadrul acestuia, 60 de functionari din administratia doljeana (45 din cadrul CJ Dolj si 15 de la prefectura) vor fi instruiti in implementarea proiectelor finantate de UE, un aspect important ocupindu-l munca pe calculator.

Licitatii organizate de cite doua ori, din cauza lipsei de oferte

Pentru epuizarea bugetului alocat, CJ Dolj a organizat mai multe licitatii, urmind ca firme distincte sa se ocupe de amenajarea salilor de curs, de furnizarea de echipamente si de instruirea efectiva. Defalcat pe componente, bugetul a fost extrem de mic, astfel incit CJ a fost tratat cu „flit“ de marile firme, care indeplineau conditiile impuse de UE pentru participarea la licitatii. „Din cauza interesului scazut al firmelor, licitatiile pentru furnizarea de echipamente si pentru lucrarile de amenajare a salilor au fost de doua ori aminate. Bugetul mic pentru fiecare lucrare si multitudinea de formalitati si acte necesare le-au descurajat“, a precizat Ileana Majina, directoarea Directiei de Integrare Europeana din cadrul CJ Dolj. Din aceasta cauza, firmelor participante, obligatoriu trei pentru deschiderea licitatiei, nici nu li s-au mai cerut garantii de participare.

Buget de 8.000 de euro si firme care nu cunosc regulamentele

Dezinteresul a fost vizibil si ieri, cu ocazia deschiderii licitatiei pentru igienizarea celor doua sali care urmeaza sa fie amenajate pentru cursuri. CJ a decis ca pregatirea sa se desfasoare in sala mare de consiliu si in sala de conferinte, din cauza numarului mare de participanti si a lipsei altor incaperi disponibile. In consecinta, pentru 8.000 de euro, firma care va cistiga licitatia va trebui sa astupe crapaturile, sa vopseasca usile si sa spele lamperia in sali, operatiune ce poarta numele de „igienizare“. Comisia de evaluare a decis sa verifice ofertele si sa nu mai lungeasca asteptarea, cu toate ca, formal, doua dintre firme au facut greseli in depunerea ofertelor.

SC CIMORET Isalnita, al carei reprezentant nu a fost prezent (si nici nu era obligatoriu), a sigilat in acelasi plic oferta tehnica si pe cea financiara, desi cea de-a doua trebuia sa fie deschisa numai dupa ce comisia decidea ca firma s-a calificat mai departe dupa evaluarea ofertei tehnice. SC TCIF SA a sigilat in acelasi plic doua dosare „mari si frumoase“ cu cele doua oferte, pentru ca membrii comisiei sa fie la curent cu oferta financiara, lucru interzis de regulamentul licitatiei. Daca mai punem la socoteala faptul ca a treia firma concurenta, SC RECON SA, s-a prezentat cu oferta de la licitatia trecuta, tabloul este complet. Ba mai mult, reprezentantul firmei partenere SC CORIDOR era cit pe ce sa fie eliminat din comisia de evaluare de secretarul CJ Dolj, Gheorghe Barbarasa, deoarece nu avea nici un act de imputernicire la el. Acesta a fost acceptat numai dupa ce imputernicirea a sosit prin fax.

2,5 functionari pe un calculator

Dupa toate aceste avataruri, mai spunem doar ca, pentru grantul UE, la care consiliul judetean a participat in cota aproape egala, administratia doljeana a avut de asteptat aproape doi ani. Rezultatul: sase calculatoare, sase imprimante (care au costat peste 15.000 de euro) si amenajarea a doua sali de curs in care functionarii vor fi instruiti in tainele informaticii. Cite 2,5 functionari la un calculator, ca bugetul a fost mic.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS