Acasă Actualitate Investitie de miliarde lasata in paragina si la mina hotilor

Investitie de miliarde lasata in paragina si la mina hotilor

• „O sa fac un raport la guvern, pe caseta video, despre ceea ce se intimpla cu investitia la calea ferata, abandonata dupa 1990“, a spus primarul Cristinel Faitar • „Nu mai e, domnule, nimic de furat, am verificat personal. S-a ales prafu’ de tot!“, a afirmat Marian Malea, agent-sef la Postul de Politie din Rosia de Amaradia

Ca peste tot in Romania, si in comuna Rosia de Amaradia investitiile incepute cindva, in general inainte de 1990, s-au transformat in ruine. Si asta, nu numai din cauza lipsei fondurilor pentru continuarea lucrarilor sau conservarea acestora, ci, mai ales, din cauza celor care au furat cam tot ce se putea fura.

Asa s-a intimplat si cu linia de cale ferata care trebuia sa faca legatura intre Albeni – Prigoria – Alunu si Rosia de Amaradia, o investitie menita sa relanseze mineritul din zona.

Primarul Cristinel Faitar a facut mai multe sesizari in legatura cu ceea ce se intimpla cu tronsonul de cale ferata care se afla pe raza comunei si cu tunelul realizat de SC TUNELE Brasov, dar nimeni nu a luat vreo masura.

In momentul in care a fost abandonat, obiectivul era realizat in proportie de 80%, insa acest procent a fost diminuat fiindca hotii de fier vechi au contribuit la distrugerea instalatiilor. Tunelul s-a deplasat, iar unele cabluri au fost acoperite de pamint.

„La noi, un kilogram de fier vechi costa 900 de lei, iar la Constanta se da cu un euro“

Cu toate ca nu prea mai e nimic de luat, primarul a declarat ca furturile de fier vechi au luat amploare in ultima perioada.

„Astia au darimat totul. Au furat cabluri, instalatii, viaducte. In zona Ruget, acolo unde este microcariera, exista 30 de tronsoane din fier brut. De o luna se duc la Constanta. A venit un trailer, au incarcat. Le duc acolo si le revind pentru strainatate. La noi, un kilogram de fier vechi costa 900 de lei, iar la Constanta se da cu un euro. Parca ar fi tara lu’ Papura Voda. Sint mii de tone de fier, prefabricate din otel armat. Totul s-a dus pe apa simbetei si a fost abandonat. O sa fac un raport la guvern, pe caseta video, despre ceea ce se intimpla cu investitia la calea ferata, abandonata dupa 1990. Am sesizat si politia din comuna“, a declarat primarul.

Agentul sef Marian Malea a spus ca a avut in atentie obiectivul vizat de primar si nu mai exista nimic de furat din zona:

„Bunurile au ramas in tunel. De unde atita otel? Exista o combina pe senile, dar care a ramas la locul ei. Acele bunuri nu mai sint pe inventar de mai multi ani. Nu mai e, domnule, nimic de furat, am verificat personal luna trecuta. S-a ales prafu’ de tot!“.

Exit mobile version