10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCircotasii craioveni isi cauta dreptatea

Circotasii craioveni isi cauta dreptatea

Locuitorii Craiovei si-au gasit o noua indeletnicire: reclamatiile. Ca platesc prea mult la intretinere, ca administratorul isi face de cap pe banii locatarilor, ca presedintele nu e pe placul lor sau ca n-au mai fost alesi sefi… de scara, la ultima adunare generala a proprietarilor! Din aceste motive, si din multe altele, unele chiar hilare, angajatii Serviciului de coordonare a asociatiilor de proprietari, din cadrul primariei, nu au timp sa se plictiseasca.

Razbunare, simtul dreptatii sau doar plictiseala?

Cele mai multe dintre sesizarile primite de functionarii condusi de Marian Giubelan, seful Serviciului de coordonare a asociatiilor de proprietari, ii vizeaza pe administratorii asociatiilor.

Acuzati ca nu se ridica gunoiul la timp, ca se incaseaza bani si nu se taie chitanta, ca se fac cumparaturi pe banii oamenilor sau cine stie ce alte lucruri, administratorii raspund acum in fata unui serviciu al primariei, infiintat special pentru ei.

In Craiova, Serviciul de coordonare a fost infiintat pe 3 ianuarie 2002. Cei opt functionari efectueaza controale financiar-contabile si de gestiune la asociatiile „pirite“ de locatari.

Recorduri: Craiovita Noua, Valea Rosie si Rovine

De la inceputul anului si pina in prezent, la serviciul amintit,

s-au primit 664 de sesizari de la craioveni nemultumiti. Aceste sesizari s-au lasat cu descinderi la fata locului ale reprezentantilor primariei. Controalele nu vizeaza si aspecte legate de statutul asociatiilor de proprietari, desi multe din sesizarile primite se refera la modul in care au fost numiti presedintii, vicepresedintii sau alti membri ai comitetului executiv.

Nici cenzorii nu scapa de acuze. Numai ca reclamantii nu stiu ca presedintele are obligatia, conform Legii nr.114/1996, sa rezolve litigiile aparute intre locatari si comisia de cenzori, dupa cum spune seful serviciului amintit.

Cele mai multe controale s-au efectuat in Craiovita Noua, Valea Rosie si Rovine. Toate verificarile se incheie cu un raspuns trimis reclamantului, mai mult sau mai putin multumitor. S-a intimplat insa ca aceste raspunsuri sa ajunga la destinatar dupa citeva luni. Explicatia ar putea fi intuitia functionarilor publici. Ei au ajuns sa recunoasca, de la prima vedere, un reclamagiu de profesie, care in orice moment va mai descoperi o ilegalitate pe care o va aduce la cunostinta angajatilor primariei. Ca sa se evite consumul nejustificat de hirtie si de bani (fiecare scrisoare recomandata costa institutia 15.000 de lei), sesizarile cu acelasi autor sint grupate si primesc un singur raspuns. Cazurile de fals in acte, inselaciune si furt dau de lucru si organelor abilitate in cercetarea penala. Astfel mai cade, sau nu, un administrator, se mai naste un scandal la nivel de bloc si, cu putin noroc, mai apare o reclamatie…

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS