• Directorul general al RAT se intreaba cum de acestea mai rezista pe calea
de rulare distrusa • Deputatul Vali Zgonea spune ca, in maximum cinci ani, RAT va fi privatizata
Conducerea Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova a organizat vineri dupa-amiaza o intilnire cu fosti si actuali angajati ai Sectiei 1 Tramvai cu ocazia implinirii a 15 ani de cind acest mijloc de transport nepoluant circula in oras.
Actualul director general al RAT Craiova, Iulian Ocroteala, a tinut sa precizeze ca primele lopeti de beton la infrastructura au fost puse de Ion Voiculescu, Ion Stoica si Marin Lungu. Presedintele Consiliului Judetean Dolj, Ion Voiculescu, si-a amintit cu placere de faptul ca tramvaiul a fost poreclit atunci „Ampicilina“ pentru ca era vopsit cu galben si portocaliu si se „lua“ din… sase in sase ore. Prima garnitura care a inaugurat noul traseu a deraiat undeva in apropiere de fosta SC Oltcit.
„O sudura a caii de rulare nu fusese bine polizata, fapt ce a condus la acel incident. A fost nevoie de alta garnitura pentru a se putea continua cursa pina la CLF Cernele“, a precizat Iulian Ocroteala.
In prezent, sectia are in dotare 69 de garnituri de tramvaie in stare de functionare. Din nefericire, calea de rulare s-a deteriorat in mod alarmant. Pentru reabilitarea in totalitate a acesteia este nevoie de un efort financiar deosebit.
„Sincer, ma mir cum de tramvaiele mai rezista. In anumite zone, infrastructura este atit de distrusa incit ai impresia ca tramvaiul o sa se rupa in doua. Avem promise pentru aceasta investitie fonduri Phare prin programul RICOP, dar pentru a beneficia de ele mai trebuie indeplinite anumite conditii“, a mai spus Iulian Ocroteala.
La intrunirea de vineri de la Craiova au mai fost prezenti multi directori de regii si societati de transport local din toata tara. Deputatul Vali Zgonea a spus referitor la intreaga dotare a RAT Craiova: „In maximum cinci ani, totul va fi privatizat. Nicaieri in Europa nu mai exista regii de transport in subordinea consiliilor locale. In fostele state comuniste, acestea au fost concesionate operatorilor particulari“.