12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUn plan bun de afaceri poate face o intreprindere profitabila

Un plan bun de afaceri poate face o intreprindere profitabila

Chiar daca dupa 11 ani de zile, micul intreprinzator roman se poate considera tot la inceputul economiei de piata, primii pasi spre incropirea unei afaceri au fost deja facuti. De la buticuri si dughene s-a trecut, incet dar sigur, la magazine moderne, sedii de firma somptuoase, retele de distributie dezvoltate. Cu toate acestea, in timp ce in tarile cu traditie orice afacere este precedata mai intii de studii profunde ale pietei, la noi inca se practica procedura „intii deschid societatea si apoi imi fac planurile“. Orice astfel initiativa privata nu poate duce la succes daca nu este indeplinita prima conditie – intocmirea unui plan bun de afaceri.

Inceperea oricarei afaceri presupune, mai intii de toate, vointa si ideea. Vointa de a face ceva profitabil, de a avea succes, de a avea o viata mai buna. O data ce decizia a fost luata, urmeaza stringerea informatiilor si stabilirea obiectului sau obiectelor de activitate a viitoarei intreprinderi. Datele privind cererea si oferta produsului sau serviciului respectiv pe piata, cit de mare este concurenta sint esentiale pentru viitoarea afacere. Nu trebuie neglijate nici riscurile care trebuie asumate daca previziunile nu vor duce la rezultatele scontate. Orice afacere insa, fie ca este vorba de un atelier de incaltaminte, o florarie, o casa de moda sau un magazin alimentar, are la baza o idee. Cu un capital suficient, aceasta poate fi pusa in practica si poate produce bani. Pentru ca, in fond, orice afacere are ca scop final obtinerea de profit. Succesul depinde foarte mult insa de planificarea afacerii, de modul cum ideea va fi pusa in practica.

Elementele planului depind de tipul produsului

Nu de putine ori o idee despre o anumita afacere, dar care nu a fost fructificata la momentul oportun este pusa in practica de altcineva. De aceea, se impune elaborarea planului de afaceri, care va prezenta schematic si logic pasii urmati in derularea activitatii pentru fructificarea ideii. In general, exista citeva etape importante in crearea unui plan de afaceri si, in functie de scopul urmarit, pot urma alte subetape. In primul rind trebuie ales produsul care va trebui realizat sau serviciul de oferit. Trebuie stabilite apoi o serie de caracteristici reprezentind elementele de noutate pentru produs si care il vor diferentia de cele ale concurentei. Trebuie avute astfel in vedere performantele, pretul, desfacerea pe piata, fiabilitatea, designul si nu in ultimul rind si promovarea noului produs pe piata.

Campania promotionala are un rol decisiv in lansarea noului produs

Exista multe cazuri in care o campanie promotionala agresiva asigura succesul intrarii pe piata a unui produs. Modul de prezentare prin alegerea ambalajului, alegerea unei reclame-soc poate substitui, la un moment dat, unele calitati care ii lipsesc produsului. Acest lucru poate fi insa cu doua taisuri, mai devreme sau mai tirziu consumatorul dindu-si seama de avantajele si dezavantajele oricarui produs. De aceea, de multe ori se opteaza pentru o promovare reala a noului produs, chiar daca piata va fi cucerita intr-un timp mai indelungat. Planul de afaceri trebuie sa cuprinda toate aceste informatii, iar punerea in practica a acestuia trebuie facuta numai dupa o analiza completa a pietei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS