16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024

Dictionar economic

Saturare a consumului: Fenomen de acoperire a consumului efectiv al unui produs sau serviciu. Fenomenul poate fi pus in evidenta prin metodele de cercetare a venitului si a nevoilor de consum. Cercetarile au scos in evidenta faptul ca unei cresteri a venitului ii urmeaza o expansiune a consumului pentru anumite produse; actiunea se manifesta pina se apropie de un nivel (plafon sau prag) de saturatie, denumit si valoare de granita, care nu mai este depasit indiferent de marimea venitului. Pe masura ce inaintam pe scara veniturilor, curba consumurilor are tendinta de aplatizare, ceea ce semnifica o saturatie a consumului. O data cu apropierea de acest nivel de consum, dimensiunile cererii se stabilizeaza, iar surplusul de venit este tot mai putin destinat cumpararii produselor in cauza. Matematic, nivelul de saturare se exprima printr-o asimptota de care se apropie consumul cantitativ pe masura ce creste venitul. Saturarea se inregistreaza la consumul alimentar, exprimat mai ales in calorii si principii alimentare, la alte bunuri care satisfac nevoi fiziologice, dar si la orice alt bun cu caracter inelastic, in functie de venit, pret sau oricare alt factor. Uneori, conceptul de saturatie poate semnifica si senzatia subiectiva de posedare a bunurilor intr-o masura suficienta.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS