Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Util si placut

Picătura de cunoaştere

Util si placut - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Laptele consumat în exces
ar putea dăuna sănătăţii


Laptele este considerat unul dintre cele mai complexe alimente naturale, întrucât nu conţine aditivi, coloranţi artificiali sau conservanţi şi, în plus, este foarte bogat în vitamine şi minerale. Laptele oferă organismului uman un amestec unic de proteine, magneziu, potasiu şi vitamine, ca să nu mai vorbim de calciu, care este atât de necesar pentru sănătatea sistemului osos. Şi totuşi, oamenii de ştiinţă susţin că un consum ridicat de lapte poate provoca apariţia anumitor boli. Un studiu canadian recent a asociat consumul de lapte cu un risc crescut de declanşare a cancerului de prostată. Potrivit rezultatelor studiului, bărbaţii care beau zilnic patru pahare de câte 200 ml de lapte sunt supuşi unui risc de îmbolnăvire de două ori mai mare decât cei care nu consumă atât de mult lapte. Experţii susţin că acest aliment conţine mai mulţi hormoni, printre care şi pe cel numit IGF-1 (factor de creştere asemănător insulinei), care încurajează dezvoltarea. S-a constatat că acest hormon poate „alimenta“ cancerul de prostată şi, într-o mai mică măsură, cancerul ovarian. Oamenii de ştiinţă canadieni spun că descoperirile lor sunt susţinute de alte studii anterioare, care au arătat că sistemul digestiv uman nu era capabil să metabolizeze laptele. De exemplu, un studiu realizat de o echipă de cercetători londonezi a sugerat faptul că, în urmă cu câteva mii de ani, populaţia evita să consume lapte, pentru că acesta provoca dureri de stomac şi tulburări digestive. Explicaţia pentru aceste fenomene ar fi aceea că europenilor le lipsea gena responsabilă pentru producerea lactazei, o enzimă care transformă lactoza în glucoză şi galactoză. Graţie evoluţiei, 90 la sută dintre europeni au dezvoltat această genă, în timp ce restul de 10 la sută au şi în prezent intoleranţă la lactoză. În lumina studiilor cu privire la lapte, nutriţioniştii au recomandat adulţilor să bea trei pahare de lapte în fiecare zi, însă preşedintele catedrei de nutriţie de la Facultatea de Medicină Harvard susţine că aceste recomandări nu au o bază ştiinţifică solidă şi chiar ar putea dăuna sănătăţii oamenilor.


 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de ..:
    deci de-asta tot micsoreaza astia paharele de iaurt. matrics, tu bei lapte?:) cu frica sau fara?
    2010-07-27, 02:20:57 (79.117.198.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 16°C.
La noapte: 12°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: