Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Util si placut

Picătura de cunoaştere

Util si placut - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Ceaiul verde, soluţie
împotriva cancerului pulmonar


Consumul de ceai verde ar putea reduce semnificativ riscul de apariţie a cancerului pulmonar cauzat de fumat, susţin rezultatele unui studiu efectuat în Taiwan. Conducătorul studiului, I-Hsin Lin, student la Universitatea de Medicină Chung Shan, a explicat că a realizat acest experiment pentru că în Taiwan cele mai multe decese provocate de cancer sunt înregistrate din cauza cancerului pulmonar. „Ceaiul, în special cel verde, a beneficiat de foarte multă atenţie în ultimul timp datorită faptului că polifenolii din ceai sunt substanţe puternic antioxidante şi s-a constatat că această băutură are proprietatea de a inhiba apariţia şi dezvoltarea tumorilor, de aceea ne-am concentrat pe raportul care există între cancerul pulmonar şi ceaiul verde“, a declarat Lin. Împreună cu un grup de colegi, studentul a efectuat experimentul pe un eşantion format din 170 de pacienţi de oncologie şi 340 de persoane sănătoase. Tinerii cercetători le-au cerut subiecţilor să completeze un chestionar, din care au obţinut date demografice, informaţii privind istoricul medical al familiei referitor la cancerul pulmonar, dar şi date privind fumatul, consumul de ceai verde, obiceiurile alimentare (în special legate de consumul de fructe şi legume) şi stilul de preparare a mâncării. Din întregul eşantion de subiecţi (fumători şi nefumători), aceia care nu obişnuiau să consume ceai verde prezentau un risc de îmbolnăvire de cancer pulmonar de 5,16 ori mai mare, comparativ cu cei care beau cel puţin o cană. Dintre fumători, cei care nu consumau ceai verde prezentau un risc de 12,71 mai mare să fie afectaţi de această boală. În urma analizării şi procesării datelor, Lin şi colegii săi au tras concluzia că factorul genetic joacă un rol important în diferenţierea riscului de îmbolnăvire. „Studiul nostru poate reprezenta un indiciu în privinţa faptului că, în cazul cancerului pulmonar, procesul de formare a tumorilor canceroase ar putea fi influenţat prin consumul de ceai verde“, a concluzionat Lin.


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.




    Jiunimea Blog

    5 secunde - stiri instant
    Diverse:

    Vremea:
    Acum: 14°C.
    La noapte: 12°C.
    Mâine: 16°C. Detalii »

    Curs valutar:
    EUR: Tendinta 4.4646 lei
    USD: Tendinta 3.5492 lei








    Restaurante in Craiova
    Restaurante in Craiova

    Hoteluri in Craiova
    Hoteluri in Craiova

    Mobila in Craiova
    Mobila in Craiova

    Policlinici in Craiova
    Policlinici in Craiova



    Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
    Sumarul ediţiei: