Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Util si placut

Picătura de cunoaştere

Util si placut - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Cafeaua, contraindicată
în caz de mahmureală


În ciuda vechilor convingeri, potrivit cărora cafeaua este cel mai bun tratament împotriva mahmurelii, studiile recente au arătat că lucrurile nu stau deloc aşa. Un studiu recent realizat de cercetătorii americani şi publicat în Behavioural Neuroscience indică faptul că această băutură oferă doar iluzia unei recuperări fizice. În realitate, oamenilor care consumă cafea pentru a se trezi din mahmureală le este şi mai dificil să îşi dea seama că sunt încă sub influenţa alcoolului. „Mitul despre puterile antimahmureală ale cafelei trebuie desfiinţate pentru că o combinaţie între cofeină şi alcool poate conduce, de fapt, la luarea unor decizii proaste, cu rezultate dezastruoase“, este de părere autorul acestui studiu, Thomas Gould, de la Temple University din Philadelphia (SUA). „Oamenii care se simt obosiţi şi ameţiţi recunosc mai uşor că sunt sub influenţa alcoolului. În ciuda faptului că este tentant să poţi sta treaz toată noaptea, toate dovezile indică faptul că există riscuri serioase asociate cu combinaţia cafea-alcool. Totodată, oamenii care au consumat şi alcool, şi cafea se pot simţi mai treji şi mai capabili să facă faţă unor situaţii potenţial periculoase, cum este şofatul“, a mai precizat acesta. Pentru acest studiu, cercetătorii au testat modul în care şoarecii adulţi se mişcau în interiorul unui labirint, unde au fost plasaţi stimuli neplăcuţi, precum lumini şi sunete puternice. O parte dintre animale au primit doze de cofeină şi alcool în diverse combinaţii şi li s-a evaluat comportamentul prin comparaţie cu alţi şoareci, care au primit o soluţie salină neutră. Dozele de cofeină administrate şoarecilor au fost echivalentul a opt ceşti de cafea. S-a constatat că, deşi alcoolul le-a făcut pe animale mai relaxate, acestea au fost mai puţin capabile să evite stimulii neplăcuţi. În acelaşi timp, animalele care au primit cofeină au dovedit o mai bună capacitate de orientare în spaţiu şi erau mai alerte. Combinaţia alcool-cofeină a părut să relaxeze animalele, care nu au fost capabile să evite obstacolele.


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.




    Jiunimea Blog

    5 secunde - stiri instant
    Diverse:

    Vremea:
    Acum: 14°C.
    La noapte: 12°C.
    Mâine: 16°C. Detalii »

    Curs valutar:
    EUR: Tendinta 4.4646 lei
    USD: Tendinta 3.5492 lei








    Restaurante in Craiova
    Restaurante in Craiova

    Hoteluri in Craiova
    Hoteluri in Craiova

    Mobila in Craiova
    Mobila in Craiova

    Policlinici in Craiova
    Policlinici in Craiova



    Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
    Sumarul ediţiei: