Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Cine credeţi că va câştiga fotoliul de primar la următoarele alegeri?

Olguţa Vasilescu
Antonie Solomon

Comentarii »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Util si placut

Picătura de cunoaştere

Util si placut - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Excesul de zahăr accelerează
procesul de îmbătrânire

 

Nu mai este nevoie să căutaţi izvorul tinereţii veşnice, căci oamenii de ştiinţă au descoperit deja că procesul de îmbătrânire poate fi ţinut în frâu prin reducerea consumului de zahăr. Cercetătorii din cadrul Universităţii din Montreal susţin că îmbătrânirea accelerată este în strânsă legătură cu un consum excesiv de zahăr. Totuşi, oamenii de ştiinţă au precizat că durata de viaţă a unei persoane nu depinde de zahăr, ci mai degrabă de capacitatea celulelor de a detecta prezenţa acestei substanţe. Studiul efectuat de profesorul de biochimie Luis Rokeach a relevat faptul că, dacă gena care funcţionează ca un senzor de glucoză este eliminată din celulele de drojdie, acestea trăiesc la fel de mult ca acelea care funcţionează într-un organism care nu consumă deloc glucoză. Acest lucru implică faptul că soarta acestui tip de celule nu depinde de substanţele cu care se hrănesc, ci de ceea ce „cred“ că asimilează.

Aportul de calorii include două aspecte: gustarea şi digestia. Înainte ca substanţele nutritive să ajungă în celule, se iniţiază un proces analog în cadrul căruia senzorul de la suprafaţa celulei detectează prezenţa glucozei din zahăr. Apoi, moleculele din interiorul celulelor descompun glucoza şi o transformă în energie. Se pare că produşii rezultaţi în urma descompunerii zaharurilor sunt cauza îmbătrânirii.

Noul studiu prezintă însă altă viziune asupra acestei teorii şi, prin urmare, oamenii de ştiinţă au folosit drojdia ca organism-model pentru a înţelege procesul de îmbătrânire, deoarece celulele de drojdie sunt asemănătoare cu cele umane şi sunt uşor de studiat. S-a constatat că durata de viaţă creşte când cantitatea de glucoză cu care se hrănesc este redusă. Apoi s-a pus întrebarea dacă sporirea speranţei de viaţă se datorează scăderii capacităţii de a produce energie sau reducerii semnalelor pe care celulele le primesc de la senzorul de glucoză. În acest stadiu, oamenii de ştiinţă au constatat că acele celule care nu pot consuma glucoza ca sursă de energie sunt şi ele sensibile la efectele proîmbătrânire ale glucozei. Pe de altă parte, s-a constatat că eliminarea senzorului care măsoară nivelul de glucoză creşte semnificativ durata de viaţă.



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.




Comentarii
Scrie recenzii despre firme si evenimente pe Craiova.ro

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai jos. Comentariile care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.




    Jiunimea Blog

    5 secunde - stiri instant
    Diverse:

    Vremea:
    Acum: -9°C.
    La noapte: -6°C.
    Mâine: -3°C. Detalii »

    Curs valutar:
    EUR: Tendinta 4.3529 lei
    USD: Tendinta 3.2831 lei








    Restaurante in Craiova
    Restaurante in Craiova

    Hoteluri in Craiova
    Hoteluri in Craiova

    Mobila in Craiova
    Mobila in Craiova

    Policlinici in Craiova
    Policlinici in Craiova



    Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
    Sumarul ediţiei: