Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Util si placut

Picătura de cunoaştere

Util si placut - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Televizorul strică relaţiile dintre copii şi părinţi

Studii recente au demonstrat că orele petrecute de copii în faţa televizorului afectează serios sănătatea acestora. De curând a fost emisă şi o ipoteză potrivit căreia privitul la televizor dăunează şi relaţiilor dintre copii şi mamele lor. Potrivit unui studiu publicat în Arhivele Americane ale Pediatriei şi Sănătăţii Adolescenţilor, copiii care sunt expuşi influenţei televizorului şi a jocurilor video au tendinţa de a avea interacţiuni verbale limitate cu mamele lor. Acest studiu este primul care evaluează interacţiunea dintre părinţi şi copii în contextul asocierii acestora cu un conţinut media specific. „Concluziile la care am ajuns sunt semnificative, pentru că interacţiunile dintre părinţi şi copii influenţează decisiv nu doar dezvoltarea micuţilor la vârste fragede, ci şi rezultatele şcolare“, a explicat autorul studiului, profesorul doctor Mendelsohn, din cadrul Facultăţii de Medicină a Universităţii din New York. În timpul desfăşurării experimentului s-a constatat că, în general, interacţiunea verbală dintre părinţi şi copii este limitată atunci când aceştia din urmă se uită la televizor. În schimb, s-a observat că, dacă emisiunea difuzată este educaţională şi dacă este urmărită de copil împreună cu mama sa, atunci nivelul de interacţiune creşte. Studiul a mai aratăt că emisiunile educative difuzate de posturile de televiziune nu promovează vizionarea împreună cu părinţii, care reprezintă un factor ce contribuie la interacţiunile verbale.

Informaţiile colectate anterior în legătură cu această problemă relevaseră faptul că 61 la sută din copiii mai mici de doi ani iau contact cu televizorul zilnic. Din rezultatele altui studiu a reieşit că 97 la sută dintre mamele cu copii de şase luni au declarat că micuţii au contact cu televizorul sau cu radioul, în medie, două ore zilnic. Realizatorii studiului recomandă părinţilor să îşi lase copiii să vizioneze doar emisiuni educative şi să le privească împreună. Mendelsohn a ţinut să sublinieze că, în prezent, medicii pediatri fac eforturi pentru a promova nu doar interacţiunile verbale asociate cu televizorul, ci şi pe cele legate de activităţile cotidiene precum mâncatul, jucatul sau cititul cu voce tare.



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 5.0 din 3 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.




    Jiunimea Blog

    5 secunde - stiri instant
    Diverse:

    Vremea:
    Acum: 15°C.
    La noapte: 12°C.
    Mâine: 16°C. Detalii »

    Curs valutar:
    EUR: Tendinta 4.4646 lei
    USD: Tendinta 3.5492 lei








    Restaurante in Craiova
    Restaurante in Craiova

    Hoteluri in Craiova
    Hoteluri in Craiova

    Mobila in Craiova
    Mobila in Craiova

    Policlinici in Craiova
    Policlinici in Craiova



    Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
    Sumarul ediţiei:

    Ultima ora

    Opinii

    Eveniment